2021-02-27, 20:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Melilla? Spanska främlingslegionen är stationärad där och i Ceuta.

Nej inte det heller, men den stad som jag är ute efter börjar också på M.
Citera
2021-02-27, 21:39
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera

Ah, Mamoudzou?
Citera
2021-02-27, 21:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

...mot bättre vetande drar jag till med Marrakesh..?
Citera
2021-02-27, 21:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...mot bättre vetande drar jag till med Marrakesh..?

Fel svar.
Citera
2021-02-27, 21:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ah, Mamoudzou?

Snyggt! Fan! Jag var inne på Mayotte...
Citera
2021-02-27, 21:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ah, Mamoudzou?

Det är rätt svar! En valfri tidsbegränsad friplats hos legionens kompani på Mayotte och frågan över till dig!

Mamoudzou är Mayottes huvudstad. Mayotte är nu efter en folkomröstning en helt integrerad del av Frankrike. Vi är svarta och muslimer men vi har tillhört Frankrike längre än Nice myntades inför folkomröstningen för några år sedan.

Komorerna gör anspråk på Mayotte. I Komorernas flagga finns fyra stjärnor som symboliserar ögruppens fyra öar vilket Mayotte ingår i. När Komorerna valde självständighet på 70-talet valet Mayotte att fortsättningsvis tillhöra Frankrike. Levnadsstandarden är självklart högre på Mayotte idag än på Komorerna. Ön Reunion som varit en integrerad del av Frankrike en längre tid och en ännu bättre levnadsstandard, något som Mayotte-borna önskar.

Den Franska Främlingslegionen har sedan länge en närvaro på ön.
Citera
2021-02-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Snyggt! Fan! Jag var inne på Mayotte...

Jag med först, men sen tänkte jag det måste vara i Nordafrika Och letade runt..Förgäves..
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2021-02-27 kl. 22:00.
Citera
2021-02-27, 22:00
Medlem
Citat:
Det är rätt svar! En valfri tidsbegränsad friplats hos legionens kompani på Mayotte och frågan över till dig!

Mamoudzou är Mayottes huvudstad. Mayotte är nu efter en folkomröstning en helt integrerad del av Frankrike. Vi är svarta och muslimer men vi har tillhört Frankrike längre än Nice myntades inför folkomröstningen för några år sedan.

Komorerna gör anspråk på Mayotte. I Komorernas flagga finns fyra stjärnor som symboliserar ögruppens fyra öar vilket Mayotte ingår i. När Komorerna valde självständighet på 70-talet valet Mayotte att fortsättningsvis tillhöra Frankrike. Levnadsstandarden är självklart högre på Mayotte idag än på Komorerna. Ön Reunion som varit en integrerad del av Frankrike en längre tid och en ännu bättre levnadsstandard, något som Mayotte-borna önskar.

Tackar! Klurig och kul fråga! Spännande vinst

Då ska vi till en stad..

1) Där någon som antagligen intervjuat en svensk kunglighet flest gånger upptäcktes. Denna person är kopplad till dyrt ofrivilligt industri-sabotage.

2) Balboa och gröna fingrar.

3) Vänort med däckstad i Asien.
Citera
2021-02-27, 22:19
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

BNI är mkt högre än BNP ja, men det beror ju endast på franska bidrag. Samma sak i Franska Polynesien, som man öser pengar över. Endast Franska Guyana är hyfsat självförsörjande pga naturtillgångarna (även om rymdbasen där också drar in en del deg). Man kan kalla det en inverterad kolonial utsugning - man "köper" sig lokalt stöd.

Sorry för OT!
Citera
2021-02-27, 22:34
Medlem
Philadelphia?
Citera
2021-02-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marron
Philadelphia?

Nej, men i rätt land

1b) Fistad amfibie Bernard kan vara till hjälp här.
Citera
2021-02-28, 10:10
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Nej, men i rätt land

1b) Fistad amfibie Bernard kan vara till hjälp här.
Oak Park Illinois
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in