2020-11-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Tackar! Har själv haft Norden som fråga så tänkte det är nog Hermann Conring.

Vad blir detta?

1) Rosa.

2) Nobelpristagare i litteratur har bott här.

3) Livmedikus som efter årsskiftet har en osäker framtid.

Huset verkar inte vara rosa, men drar till med Villa San Michele ändå!

EDIT: Förväxlade trådar, tänkte att detta var den allmänna historietråden. Får fundera ett varv till.
EDIT 2: Dänger till med Capri, så har jag fått till en gissning iaf.
Senast redigerad av Quangel 2020-11-26 kl. 18:35.
Citera
2020-11-26, 19:04
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quangel
Huset verkar inte vara rosa, men drar till med Villa San Michele ändå!

EDIT: Förväxlade trådar, tänkte att detta var den allmänna historietråden. Får fundera ett varv till.
EDIT 2: Dänger till med Capri, så har jag fått till en gissning iaf.

Blir ledtrådar

1b) Person.

4) Nämns i ett avsnitt av Star Trek: Enterprise.
Citera
2020-11-26, 19:38
Medlem
Köln
Citera
2020-11-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plutarkos
Köln

Bra gissning, men inte Köln

3b) Innan var det Ronny.
Citera
2020-11-26, 20:29
Medlem
Citat:
Bra gissning, men inte Köln

3b) Innan var det Ronny.

3an verkar ju syfta på Trumps livmedikus, som tydligen är från Doylestown, PA, där även Pearl S. Buck har bott. Så det blir min gissning!
Citera
2020-11-26, 20:32
Medlem
Citat:
3an verkar ju syfta på Trumps livmedikus, som tydligen är från Doylestown, PA, där även Pearl S. Buck har bott. Så det blir min gissning!

Rätt! Sångerskan Pink är även född där.

Pink Gin i droppform och frågan till dig!
Citera
2020-11-26, 21:00
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Helt rätt! Ledtrådarna:

1) Polisen Richard Poole i tv-serien Death in Paradise, han trivs inte i Karibien utan vill åka hem.

2) Numera världens största naturliga hamn.

3) På ön Brownsea Island utanför staden så arrangerades 1907 det första experimentella scoutlägret av Robert Baden-Powell, vilket ledde till grundandet av scoutrörelsen. Folke heter kungen som är född 30 april 1946(ett år efter Hitler sköt sig), kungen är hedersordförande i internationella scoutrörelsen.

4) Vattenlandet Splashdown.

5) I Poole ligger The Arts University Bournemouth, Bournemouth Symphony Orchestra och en betydande del av Bournemouth University.

6) Royal Marines Commando har en bas i hamnen.

Resa till Karibien, båttur runt Poole och frågan till dig!

Edit: Poliskommissarie på Saint-Barthélemy ingår i vinsten.

"Fyy på dig"!!

Var också inne i ledtrådarna på "Mord i paradiset", men det är ju ett hitte-på-land i Karibien..
Tänkte inte på rollistan, gillade han den förste, men efter det han dog, slängde jag bort serien från min "titt-lista"..

-Är det verkligen okej att dra in "påhittade öar" med fejkad brittisk-fransk administration här i tråden??
Moderator!! (Skämt åsido, jag skojar mest nu.. Klart det är OK. Kanske..)
Citera
2020-11-26, 21:08
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Fyy på dig"!!

Var också inne i ledtrådarna på "Mord i paradiset", men det är ju ett hitte-på-land i Karibien..
Tänkte inte på rollistan, gillade han den förste, men efter det han dog, slängde jag bort serien från min "titt-lista"..

-Är det verkligen okej att dra in "påhittade öar" med fejkad brittisk-fransk administration här i tråden??

Ser den inte men eftersom kvinnan har ett så vackert polynesiskt utseende blev jag året sedan nyfiken - minns jag inte helt galet spelas den in på Guadelope i Västindien (och en halv glob från Polynesien...).

EDIT; Apropå "hitte-på" - rekordet tror jag slogs när "Atlantis" var med, Biling not to blame.... ...själv var jag inte stormförtjust (la sig dock snabbt, nu ganska roande) när någon fick för sig att ha med "Ankeborg"....
Senast redigerad av GoggeGogelius 2020-11-26 kl. 21:32.
Citera
2020-11-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Fyy på dig"!!

Man får klura till det lite så man får tänka utanför lådan hehe
Citera
2020-11-27, 16:12
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

För att travestera DN-löpet när Ingo räddades av gonggongen mot Brian London; "vakna Quangel, du vann!".
Citera
2020-11-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
För att travestera DN-löpet när Ingo räddades av gonggongen mot Brian London; "vakna Quangel, du vann!".

Studenter(eller Sudettyskar som min mobil vill det till ) behöver ett Ice Bucket Challenge i kalsongerna varje fredag.. För att piggna till och quiza hehe..

Edit: Tror jag hade Ankeborg som fråga..
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2020-11-27 kl. 18:06.
Citera
2020-11-27, 18:10
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Studenter(eller Sudettyskar som min mobil vill det till ) behöver ett Ice Bucket Challenge i kalsongerna varje fredag.. För att piggna till och quiza hehe..

Edit: Tror jag hade Ankeborg som fråga..

...tror... jag VET.... ...förde med sig det goda att jag numera är kustgeografiexpert från LA ner till Chile, typ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in