2020-07-04, 00:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Nu har det ju blivit lördag...

4c) ...skulle nog vaska om lite...hur illa låter inte "St. Henri" eller "St. Kevin"...
Citera
2020-07-04, 15:09
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Tack för visat intresse!

Varför grotta ner sig i kanoniseringar och annat kanske ni undrar? Tja... det är en trevlig liten stad, men inget som sticker ut. Här finns ingen Alfa Romeo-fabrik, har inga framgångar i serie A, ingen maträtt uppkallad efter sig, ja ni fattar, här ges...

5) ...åtminstone en ny lead, i vilket land man skall söka.
Citera
2020-07-04, 23:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
3b) Ledtråd exklusiv för 45-plussare (som fick vara vakna på lördagkvällen... ). Krigade mot buset i storstad med ibland o-ortodoxa metoder, till tonerna av lite främmande fågel i Rat Pack-gänget... skådisen själv - om alive - sitter i detta nu inne för mord! Näpp! Google-check; han blev en "vit OJ"...typ, där ser man, "only in America".
Citera
2020-07-05, 00:48
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
3b) Ledtråd exklusiv för 45-plussare (som fick vara vakna på lördagkvällen... ). Krigade mot buset i storstad med ibland o-ortodoxa metoder, till tonerna av lite främmande fågel i Rat Pack-gänget... skådisen själv - om alive - sitter i detta nu inne för mord! Näpp! Google-check; han blev en "vit OJ"...typ, där ser man, "only in America".

Du den här var inte lätt. Eller jo det var den till sist, "lett" alltså. Har testat att lägga till en bokstav till Baretta på alla möjliga ställen, och hittade till slut Barletta, med St. Roger av Cannae. Parlamentarikern måste vara Pietro Mennea?
Citera
2020-07-05, 15:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Du den här var inte lätt. Eller jo det var den till sist, "lett" alltså. Har testat att lägga till en bokstav till Baretta på alla möjliga ställen, och hittade till slut Barletta, med St. Roger av Cannae. Parlamentarikern måste vara Pietro Mennea?

Molto bene; snyggt och kliniskt! Visst finns det en fin katedral osv - men inget som står ut. Funderade på en lead kring Cannae-slaget, men stod lika still som Hannibal (inte) stod.

Coronasäkrad resa (hur fan går det till?) samt inträde till "Canne della Battagli"-muséet samt självfallet frågan till att!
Citera
2020-07-05, 15:42
Medlem
atts avatar
Citat:
Molto bene; snyggt och kliniskt! Visst finns det en fin katedral osv - men inget som står ut. Funderade på en lead kring Cannae-slaget, men stod lika still som Hannibal (inte) stod.

Coronasäkrad resa (hur fan går det till?) samt inträde till "Canne della Battagli"-muséet samt självfallet frågan till att!

Tackar! Då åker vi vidare till den här stan:

1) tredelat namn, varav en del endast består av konsonanter
2) bryggerier och sockerfabrik
3) rundlagd skådis känd bl.a. från tv-spelsfilm
Citera
2020-07-05, 16:08
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Tackar! Då åker vi vidare till den här stan:

1) tredelat namn, varav en del endast består av konsonanter
2) bryggerier och sockerfabrik
3) rundlagd skådis känd bl.a. från tv-spelsfilm

Via Bob Hoskins ska vi till Bury St Edmunds...? (Körde först en Google maps över Tjeckien och nästgårds... tänkte bryggerier och konsonantdel, men hittade inget "Kladno-tkn-stein" typ... ).
Citera
2020-07-05, 17:13
Medlem
atts avatar
Citat:
Via Bob Hoskins ska vi till Bury St Edmunds...? (Körde först en Google maps över Tjeckien och nästgårds... tänkte bryggerier och konsonantdel, men hittade inget "Kladno-tkn-stein" typ... ).

Bury St Edmunds är rätt. Snyggt!

Tydligen skriver man aldrig ut hela ”Saint”.

Filmen var förstås Super Mario Bros.

Bollen åter till dig.
Citera
2020-07-05, 17:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Bury St Edmunds är rätt. Snyggt!

Tydligen skriver man aldrig ut hela ”Saint”.

Filmen var förstås Super Mario Bros.

Bollen åter till dig.

Thanx! Nej, det låg absolut ingen slamkrypare i "St." - det brukar (som en lingvist skulle säga) cementeras med tid.

Vi åker vidare och jag börjar med en...

1) ...Bernard. I väntan på Borg-McEnroe (alla har väl tvåan på nu!!??) frågade jag sambon, "visst var vi i X?". "nja vi åkte förbi". Inget hotell inplanerat men en kortvistelse för att glo på stadens stora attraktion, ett typ.. ...äldre infrastrukturprojekt. Jag: "var i helvete är den där jävla NN!?" Vi sket i det och åkte vidare. Namnet torde ogillas av någon som jobbar för WTO btw...

2) För att vara så liten är det anmärkningsvärt att staden har ett lag i landets högsta fotbollsdivision.

3) Om än svag valutakurs ännu ett ganska dyrt land att turista i - så plocka med en eller två lax extra - annars är man rökt!
Citera
2020-07-05, 22:53
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Thanx! Nej, det låg absolut ingen slamkrypare i "St." - det brukar (som en lingvist skulle säga) cementeras med tid.

Vi åker vidare och jag börjar med en...

1) ...Bernard. I väntan på Borg-McEnroe (alla har väl tvåan på nu!!??) frågade jag sambon, "visst var vi i X?". "nja vi åkte förbi". Inget hotell inplanerat men en kortvistelse för att glo på stadens stora attraktion, ett typ.. ...äldre infrastrukturprojekt. Jag: "var i helvete är den där jävla NN!?" Vi sket i det och åkte vidare. Namnet torde ogillas av någon som jobbar för WTO btw...

2) För att vara så liten är det anmärkningsvärt att staden har ett lag i landets högsta fotbollsdivision.

3) Om än svag valutakurs ännu ett ganska dyrt land att turista i - så plocka med en eller två lax extra - annars är man rökt!

Ledtråd 1) och 2) skulle kunna syfta på franska Nîmes. Ledtråd 1) då närmare bestämt på akvedukten Pont du Gard.

Huruvida staden har någon koppling till rökt fisk, det har jag dock ingen aning om...
Citera
2020-07-05, 23:23
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Ledtråd 1) och 2) skulle kunna syfta på franska Nîmes. Ledtråd 1) då närmare bestämt på akvedukten Pont du Gard.

Huruvida staden har någon koppling till rökt fisk, det har jag dock ingen aning om...

Rätt kontinent, vederhäftig gissning, och...

3b) ...det har den, ett etablerat märke, god faktisk - såväl rökt som gravad!
Citera
2020-07-05, 23:33
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Rätt kontinent, vederhäftig gissning, och...

3b) ...det har den, ett etablerat märke, god faktisk - såväl rökt som gravad!

Då tänker jag att du kanske är järnvägsentusiast och slår till med en ny gissning direkt: Falkenberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in