2019-09-06, 16:22
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Oj, här fanns det nya ledtrådar, Brodnica?
Korrekt! För visst var den eftersökta staden Brodnica, tidigare känd som Strasburg (in Westpreussen eller an der Drewenz). Kungadottern var förstås Sigge Vasas lillasyster Anna, som av påven förvägrades en gravplats bland de katolska kungligheterna i Wawelkatedralen i Kraków. OS-guldmedaljören var Stanisława Walasiewicz, även känd som Stella Walsh Olson. Hon dödades under ett väpnat rån i Cleveland vid 69 års ålder, varefter obduktionen visade att hon bar på både X- och Y-kromosomer. Hennes OS-resultat har dock inte strukits (ett guld och ett silver på 100 meter samt en sjätteplats i diskus).

Bilingualbvern, led oss bort från Brodnica!
Citera
2019-09-06, 18:03
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Korrekt! För visst var den eftersökta staden Brodnica, tidigare känd som Strasburg (in Westpreussen eller an der Drewenz). Kungadottern var förstås Sigge Vasas lillasyster Anna, som av påven förvägrades en gravplats bland de katolska kungligheterna i Wawelkatedralen i Kraków. OS-guldmedaljören var Stanisława Walasiewicz, även känd som Stella Walsh Olson. Hon dödades under ett väpnat rån i Cleveland vid 69 års ålder, varefter obduktionen visade att hon bar på både X- och Y-kromosomer. Hennes OS-resultat har dock inte strukits (ett guld och ett silver på 100 meter samt en sjätteplats i diskus).

Bilingualbvern, led oss bort från Brodnica!

Tackar så mycket! Mycket snygg fråga som vanligt.

Då flyger vi vidare..

1) Vänort med en svensk stad, utanför stadens flygplats står en albino.

2) Känd nobelpristagare.

3) Fanns finsk tidning.
Citera
2019-09-06, 21:12
Medlem
3b) Och finsk man blev lynchad.

4) Här finns en drös parker, Big John Cannon och ikonisk porrstjärna kan leda till två av dem.
Citera
2019-09-06, 23:36
Medlem
schizophrenias avatar
Det lär ju vara Duluth. Var inne på Duluth redan efter de första ledtrådarna. Det där med albino får jag dock inte ihop, vilket irriterar mig.
Citera
2019-09-06, 23:36
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
3b) Och finsk man blev lynchad.

4) Här finns en drös parker, Big John Cannon och ikonisk porrstjärna kan leda till två av dem.
Duluth? En stad man kan besöka om man liksom jag är förfärligt insnöad på Dylan och tycker det är kul att bara vandra på gatorna kring barndomshemmet och fundera på hans barndom. I örigt finns dock inte mycket att se och man undrar hur kommunens turistansvarige tänker när man inte ens bemödat sig bygga ett museum över stadens store son.

Edit: ett par sekunder sen...
Citera
2019-09-06, 23:41
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Duluth? En stad man kan besöka om man liksom jag är förfärligt insnöad på Dylan och tycker det är kul att bara vandra på gatorna kring barndomshemmet och fundera på hans barndom. I örigt finns dock inte mycket att se och man undrar hur kommunens turistansvarige tänker när man inte ens bemödat sig bygga ett museum över stadens store son.

Om Bilingualbvern godkänner svaret kan vi säga att det var dött lopp, och du får vara den kommande reseledaren då om du vill.
Citera
2019-09-06, 23:44
Medlem
Citat:
Det lär ju vara Duluth. Var inne på Duluth redan efter de första ledtrådarna. Det där med albino får jag dock inte ihop, vilket irriterar mig.

Visst är det Duluth Bob Dylan, parkerna Leif Erickson(som nog syftar på vikingen och inte tv-kändisen) och Hartley(Nina). Albinon är en staty av en vit älg som står utanför Småland/Växjö-airport. Växjö är vänort.

Signerad skiva av Dylan och frågan till dig!
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2019-09-06 kl. 23:50.
Citera
2019-09-06, 23:44
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
"schizofreniad" under samma minut t o m... ...atts ande svävar återigen över denna tråd...
Citera
2019-09-06, 23:45
Medlem
Citat:
Om Bilingualbvern godkänner svaret kan vi säga att det var dött lopp, och du får vara den kommande reseledaren då om du vill.

Visst, helt upp till er
Citera
2019-09-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...

Och helt rätt, frågan är din om du vill!
Citera
2019-09-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
"schizofreniad" under samma minut t o m... ...atts ande svävar återigen över denna tråd...

Haha bra sjukt Som oftast.. Trådlös Telemani (Trademark Gogge).
Citera
2019-09-07, 03:03
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Tack. Jag ska dock ut och gå i skogen hela dagen imorgon (lördag) så jag hinner nog inte greja med det förrän framåt natten. Så du får gärna ta den, annars gör jag det sent imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in