2019-08-30, 18:34
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Trodde du plus frågan skulle slänga med en Ferrari eller Maserati eller åtm en Alfa!

Nu åker vi till stad...

1) ...som kan tänkas ha intensiv färjetrafik.

2) Här knallar man omkring i grupp, kan man tänka sig.

3) En av stadens berömda söner har något gemensamt med Bob Dylan och galningen Gary Busey.

4) Alla ovan är.... *trumvirvel* ...inte sport- utan musikledtrådar!

Sorry btw för senkommen fråga! (ingen implicit lead - någon kanske trodde Gogge var död... där kom en lead!)

Hallå Gogge! Vi har gått om varann i quizen sista tiden. Men det var då, det här är nu, och jag vågar en gissning på... Liverpool?
Citera
2019-08-30, 19:24
Medlem
Grasshopper.US1s avatar
Citat:
Trodde du plus frågan skulle slänga med en Ferrari eller Maserati eller åtm en Alfa!

Nu åker vi till stad...

1) ...som kan tänkas ha intensiv färjetrafik.

2) Här knallar man omkring i grupp, kan man tänka sig.

3) En av stadens berömda söner har något gemensamt med Bob Dylan och galningen Gary Busey.

4) Alla ovan är.... *trumvirvel* ...inte sport- utan musikledtrådar!

Sorry btw för senkommen fråga! (ingen implicit lead - någon kanske trodde Gogge var död... där kom en lead!)
Sorry! Tyckte det blivit en kliché med priserna och ville förnya mig genom att sluta med det. Du har dock helt rätt i att du ska ha ett pris, en fulltankad Macchi Castoldi 205!

https://en.wikipedia.org/wiki/Macchi_C.205#/media/File:C.205V_352_Sq_20_Gr.jpg

På frågan så gissar jag Lawton, Oklahoma.

Jag noterar nämligen att både Dylan och Busey spelat med Leon Russell och Russel är född i Lawton.

Om Busey:
Citat:
Busey began his show business career as a drummer in The Rubber Band. He appears on several Leon Russell recordings...
https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Busey

Om Dylan:
Citat:
Between March 16 and 19, 1971, Dylan reserved three days at Blue Rock, a small studio in Greenwich Village, to record with Leon Russell.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Dylan
Senast redigerad av Grasshopper.US1 2019-08-30 kl. 19:32.
Citera
2019-08-30, 19:38
Medlem
Grasshopper.US1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Hallå Gogge! Vi har gått om varann i quizen sista tiden. Men det var då, det här är nu, och jag vågar en gissning på... Liverpool?
"Gogge var död" - något med Grateful Dead? Bara en tanke.

...jag lämnar tanken med er och loggar ut, god natt!
Citera
2019-08-30, 19:39
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasshopper.US1
"Gogge var död" - något med Grateful Dead? Bara en tanke.

...jag lämnar tanken med er och loggar ut, god natt!

https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_is_dead associerade jag till.

Sov gott, ses i morrn!
Citera
2019-08-30, 21:09
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_is_dead associerade jag till.

Sov gott, ses i morrn!

Det var en jäkel att ha tidiga kvällsvanor - fredag dessutom!

Visst är det Liverpool - Ferry Cross the Mersey, You Never Walk Alone, ryktena om Pauls frånfälle.

Frågan samt en Hofnerbas till dig! (MEN! Också ett extraplus om du - eller annan hugad även om frågan är atts naturligtvis - knäcker trean! Macca, Dylan och Gary Busey av alla människor...
Citera
2019-08-30, 21:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Sorry för 100% OT -> även om våra vägar inte korsades uppmärksammade jag en "Vättern runt på risig mountainbike?"-tråd eller liknande och satte oddset till 1,03 att "där postar att"... inte för att du skulle företa dig ngt liknande utan snarare runda stackaren typ tre gånger med din... ...16-växlade...?
Citera
2019-08-30, 21:34
Medlem
atts avatar
Citat:
Det var en jäkel att ha tidiga kvällsvanor - fredag dessutom!

Visst är det Liverpool - Ferry Cross the Mersey, You Never Walk Alone, ryktena om Pauls frånfälle.

Frågan samt en Hofnerbas till dig! (MEN! Också ett extraplus om du - eller annan hugad även om frågan är atts naturligtvis - knäcker trean! Macca, Dylan och Gary Busey av alla människor...

Hittar ingen annan koppling mellan de tre än Buddy Holly - Macca lär äga rättigheterna till Hollys låtar, Dylan såg Hollys konsert i hemstaden Duluth, och Busey spelade honom på film.

Här kommer nästa stadsgåta. Dagen till ära med en sportledtråd.
1) så när som på en bokstav heter den likadant som landets tredje största stad, befolkningen är en tiondel
2) här grundades landets första universitet
3) fotbollslaget har en alternativ klubbdräkt som fått kommentaren "kan det vara världshistoriens fulaste?"
Citera
2019-08-30, 21:53
Medlem
atts avatar
Citat:
Sorry för 100% OT -> även om våra vägar inte korsades uppmärksammade jag en "Vättern runt på risig mountainbike?"-tråd eller liknande och satte oddset till 1,03 att "där postar att"... inte för att du skulle företa dig ngt liknande utan snarare runda stackaren typ tre gånger med din... ...16-växlade...?

Den är 20-växlad, men så särdeles fort går det ändå inte.

On topic:

1b) första bokstaven
Citera
2019-08-30, 23:08
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Klurar på din fråga att men för att relieve samtliga of their curiosity; motorcykelolyckor, i Maccas fall (sic!) Inte allvarligare spår än ett ärr på överläppen åtgärdat med plastikkirurgi i slutet av 60-talet, i Dylans fall inte heller such a big deal (somliga hävdar t o m att det är fabulerat!) medan Busey låg i koma någon vecka och genomgick en total personlighetsförändring, went bananas.... 20 växlar... tyckte jag tog i med råge med 16...

Ordnung! Åter t frågan!
Citera
2019-08-30, 23:18
Medlem
atts avatar
2b) mycket gammalt, slog tyvärr igen efter ca 50 år
Citera
2019-08-31, 11:08
Medlem
Palencia i Spanien
Valencia är Spaniens tredje största stad.
Universitetet i Palencia är Spaniens äldsta universitet.
Citera
2019-08-31, 11:18
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lllllllllllll
Palencia i Spanien
Valencia är Spaniens tredje största stad.
Universitetet i Palencia är Spaniens äldsta universitet.

Stiligt! Palencia är rätt.

Fotbollslaget heter CD Palencia Balompié och så här ser klubbdräkten ut:
https://static.abc.es/media/deportes/2016/05/12/palen--250x500.jpg
https://static.abc.es/media/deportes/2016/05/12/palencia--620x349.jpg
"Uniforme alternativo: Camisa recreando la musculatura del cuerpo humano, al igual que en el pantalón y medias negras."

Kommentaren om dräkten fälldes här på Flashback av signaturen Badio i tråden Allt om Spansk fotboll 2015/2016.

Frågan över till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in