2018-10-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Bara för att jag nyss va där och drack jävligt gott vitt till mina havssniglar:La Rochelle

Nix! Inte La Rochelle.
Men havssniglarna där är mycket goda och ostronen i Arcachon!

Inte Frankrike.
Citera
2018-10-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Nog Tyskland så Passau?

Nein! Tyvärr inte Deutschland.

Det finns en mycket stark koppling till Jerusalem och korrumperade herrar!
Citera
2018-10-14, 13:58
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Nix! Inte La Rochelle.
Men havssniglarna där är mycket goda och ostronen i Arcachon!

Inte Frankrike.

Sorry för off topic men måste bara inflika att de absolut bästa ostronen hittar du i vattnen strax söder om Brest. Sonderade vattnen där i ett par månader och ostron, langust och havssnigel stod i fokus. Ibland är jobbet en njutning.

On topic, har tyvärr ingen kvalificerad gissning, mäktar inte heller med ett hugskott bland alla dessa skarpa hjärnor
Citera
2018-10-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sorry för off topic men måste bara inflika att de absolut bästa ostronen hittar du i vattnen strax söder om Brest. Sonderade vattnen där i ett par månader och ostron, langust och havssnigel stod i fokus. Ibland är jobbet en njutning.

On topic, har tyvärr ingen kvalificerad gissning, mäktar inte heller med ett hugskott bland alla dessa skarpa hjärnor

Ok, en ledtråd till.

Vita "Fina vinet", (åtminstone min favorit) ifrån regionen börjar på F och slutar på T.

Sorry för OT: Dom är fina, söder om Brest. Sylter Royale eller Holländska går heller inte av för hackor!
Citera
2018-10-14, 17:58
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ok, en ledtråd till.

Vita "Fina vinet", (åtminstone min favorit) ifrån regionen börjar på F och slutar på T.

Sorry för OT: Dom är fina, söder om Brest. Sylter Royale eller Holländska går heller inte av för hackor!

Då gissar jag på Sion i Schweiz. Fendant, keltiska stammen Seduni i Valais och orgeln i Valère Basilica.
Citera
2018-10-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Då gissar jag på Sion i Schweiz. Fendant, keltiska stammen Seduni i Valais och orgeln i Valère Basilica.

Där kom Du igen ja, vem annars!

Sion är helt rätt!

Du vinner denna gång en stor burk Schweizisk senap som Du skall ha att doppa Appenzell osten i. En låda Fendant sänder vi också.

Frågan är Din!
Citera
2018-10-14, 19:15
Medlem
Citat:
Där kom Du igen ja, vem annars!

Sion är helt rätt!

Du vinner denna gång en stor burk Schweizisk senap som Du skall ha att doppa Appenzell osten i. En låda Fendant sänder vi också.

Frågan är Din!

Fin vinst! Man tackar, och man får ju passa på när att är och (antagligen) tävlar och tar guld i quiz-OS. Ny stad

1) Mycket stor julmarknad.

2) Mycket känd Science fiction-författare.

3) Man ska ju inte ge militära operationer namn som kan avslöja vad de går ut på. En operation vars namn skvallrar om vad den gick ut på utfördes i vår stad. Plywood-myggor utförde uppdraget.
Citera
2018-10-14, 19:26
Medlem
prominentens avatar
Kan mycket väl vara Köpenhamn

Citat:
Fin vinst! Man tackar, och man får ju passa på när att är och (antagligen) tävlar och tar guld i quiz-OS. Ny stad

1) Mycket stor julmarknad.

2) Mycket känd Science fiction-författare.

3) Man ska ju inte ge militära operationer namn som kan avslöja vad de går ut på. En operation vars namn skvallrar om vad den gick ut på utfördes i vår stad. Plywood-myggor utförde uppdraget.
Citera
2018-10-14, 19:30
Medlem
Citat:
Kan mycket väl vara Köpenhamn

Tyvärr inte i detta fallet, men bra gissning.

3b) Bibliskt namn..

4) Ankpaté.
Citera
2018-10-14, 19:58
Medlem
prominentens avatar
Amiens? Jules Verne, julmarknad, Operation Jericho, foie gras äts väl där etc....

Citat:
Tyvärr inte i detta fallet, men bra gissning.

3b) Bibliskt namn..

4) Ankpaté.
Citera
2018-10-14, 20:04
Medlem
Citat:
Amiens? Jules Verne, julmarknad, Operation Jericho, foie gras äts väl där etc....

Rätt! Du vinner ankpaté, en stenmur och en de Havilland Mosquito i valfri färg, och frågan!
Citera
2018-10-14, 20:10
Medlem
prominentens avatar
Tack!

Borde väl försöka mig på att gilla det där gegget

Ny fråga strax!

Citat:
Rätt! Du vinner ankpaté, en stenmur och en de Havilland Mosquito i valfri färg, och frågan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in