2018-09-26, 23:02
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Skulle precis posta... (faktiskt bevistat stället på väg fr Genoa) ....men scrollade ned och såg att jag blivit "Gospel_of_Luke:ad" (= "attad" för de oinvigda - men för en "äkta" att:ning krävs det eg att man de facto hinner posta! Fast s a s för sent! ).

Trevlig håla - som alla italienska små- och storstäder! Bra (sic! Obviously...) taget!

Sorry for if not OT just throwing my weight around... typ...

Säger till G_o_L som jag skrek till taxichaffisen när jag trodde att jag skulle hinna till seconda metā på Stadio Olympico i december, var Lazio mot... minns ej...; AVANTI! Axis AVANTI!

EDIT: Sorry! G_o_L!!! Ser att du redan postat fråga! Again: sorry! Börjar klura...
Senast redigerad av GoggeGogelius 2018-09-26 kl. 23:04.
Citera
2018-09-26, 23:08
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Skulle precis posta... (faktiskt bevistat stället på väg fr Genoa) ....men scrollade ned och såg att jag blivit "Gospel_of_Luke:ad" (= "attad" för de oinvigda - men för en "äkta" att:ning krävs det eg att man de facto hinner posta! Fast s a s för sent! ).

Trevlig håla - som alla italienska små- och storstäder! Bra (sic! Obviously...) taget!

Sorry for if not OT just throwing my weight around... typ...

Säger till G_o_L som jag skrek till taxichaffisen när jag trodde att jag skulle hinna till seconda metā på Stadio Olympico i december, var Lazio mot... minns ej...; AVANTI! Axis AVANTI!

EDIT: Sorry! G_o_L!!! Ser att du redan postat fråga! Again: sorry! Börjar klura...
Ingen fara! Fick mig ett gott kvällsskratt angående vad en äkta attning är! Helt sant dessutom.

Vi får också ge en eloge till att för att han avhöll sig från alla bröstrelaterade ledtrådar stadens namn till trots! Mycket kristligt gjort!

A bra comes in many shapes and forms...men det är innehållet som räknas!
Senast redigerad av Gospel.of.Luke 2018-09-26 kl. 23:15.
Citera
2018-09-26, 23:22
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospel.of.Luke
Ingen fara! Fick mig ett gott kvällsskratt angående vad en äkta attning är! Helt sant dessutom.

Vi får också ge en eloge till att för att han avhöll sig från alla bröstrelaterade ledtrådar stadens namn till trots! Mycket kristligt gjort!

A bra comes in many shapes and forms...men det är innehållet som räknas!

2) en typ av onämnbara
var avsett som en sådan!
Citera
2018-09-26, 23:27
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
2) en typ av onämnbara
var avsett som en sådan!
Ahhh! Det är jag som inte hänger med i bröstsvängarna!

He, he...nu satt jag och googlade sexiga BH-bilder bara för det!

Den här mannen har hajat prylen ---> https://www.youtube.com/watch?v=vbr-F7WsChI

Nä, nu ska jag inte tramsa mer!
Citera
2018-09-27, 00:25
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ahhh! Det är jag som inte hänger med i bröstsvängarna!

He, he...nu satt jag och googlade sexiga BH-bilder bara för det!

Den här mannen har hajat prylen ---> https://www.youtube.com/watch?v=vbr-F7WsChI

Nä, nu ska jag inte tramsa mer!

Utifrån Anatole Ericsson så drar jag till med långskottet Sankt Petersburg(även det inte var ett Sankt med i namnet från början), har en namne i USA där de fiskar tonfisk.
Citera
2018-09-27, 01:30
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Utifrån Anatole Ericsson så drar jag till med långskottet Sankt Petersburg(även det inte var ett Sankt med i namnet från början), har en namne i USA där de fiskar tonfisk.
Nix, icke Sankt Petersburg!

"Vår" spion utlämnade atomhemligheter.

Sammanfattning + en ny ledtråd:

1. Har fått sitt namn efter helgon

2. Spion som utlämnade militärhemligheter till Sovjet föddes här

3. https://www.youtube.com/watch?v=rcJ9Cbnwm2k[/quote]

4. En person som är född i staden är den yngsta någonsin som deltagit i OS för sitt land. En annan person, med samma förnamn, tog guld i detta OS (fast hon kommer inte från vår stad, men väl samma land). I en gren så tävlade de gemensamt och kom fyra.
Citera
2018-09-27, 01:51
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
5. https://www.youtube.com/watch?v=9fgPhV9I1tw
Citera
2018-09-27, 04:23
Medlem
Citat:
5. https://www.youtube.com/watch?v=9fgPhV9I1tw

San Diego?
Citera
2018-09-27, 04:32
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
San Diego?
Nix!

Inte Nordamerika.
Citera
2018-09-27, 09:08
Medlem
Moramannens avatar
Får det inte att stämma helt, men Israels yngsta konståkerska Adel Tankova, som tävlade i Pyeongchang i år, föddes i Dnipro, Ukraina. Staden hette tidigare Jekatarinoslav, efter Katarina martyren av Alexandria, även om det förstås, typiskt för tsaristisk tradition, "råkade" bli ett helgon med samma namn som den dåvarande härskaren.
Citera
2018-09-27, 13:28
Medlem
Voelsens avatar
Constantia i Rumänien
Os-grejerna är ett damlag i gymnastik
Säkert nån spion född där
Citera
2018-09-27, 17:52
Medlem
prominentens avatar
Athen?