2018-08-26, 20:53
Medlem
Någon annan får ta över frågan den här gången.
Citera
2018-08-26, 20:58
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Jag kan köra en jäkel om ni känner för det. Ska bara gå och fixa lite i köket först.
Citera
2018-08-26, 21:25
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospel.of.Luke
Jag kan köra en jäkel om ni känner för det. Ska bara gå och fixa lite i köket först.

Väntar med spänning! Kör du
Citera
2018-08-26, 21:38
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Okej, ny stad då!

1. Här tillverkades en anrik produkt under många år, numer så har ett svensk företag köpt rättigheterna till varumärket och har en anläggning som tillverkar denna strax utanför stadens gränser. Anses vara populär bland WT-folk i hemlandet.

2. Detta är världshuvudstaden för ett visst matfenomen. Jag misstänker dock att det är fler städer som hävdar denna titel så det ska förmodligen inte tolkas som att det är något officiellt.

3. Katolicismen är dominerande här men baptismen har ökat kraftigt under de senaste decennierna. Här finns landets äldsta gudstjänstlokal avseende en annan abrahamitisk religion.
Citera
2018-08-26, 21:43
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Väntar med spänning! Kör du
Thanx! Var tvungen att brygga en kopp te för att lugna ned mig efter att ha kolla på Annie Lööf i SVT:s partiledarutfrågning.
Citera
2018-08-26, 21:53
Medlem
Citat:
Thanx! Var tvungen att brygga en kopp te för att lugna ned mig efter att ha kolla på Annie Lööf i SVT:s partiledarutfrågning.

Ja hon var ju inte lite tillgjord "Alla talar om brinnande bilar, men ingen om bilhandlaren som brinner för jobb" (I TV4) eller vad hon sa.. Har svårt för henne.
Citera
2018-08-26, 21:57
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ja hon var ju inte lite tillgjord "Alla talar om brinnande bilar, men ingen om bilhandlaren som brinner för jobb" (I TV4) eller vad hon sa.. Har svårt för henne.
Ja, herregud. Och den politiske experten Love som var i studion sade innan hon kom in att anledningen till hennes starka siffror i förtroendemätningen var att hon är tydlig. Sällan ser man någon som dribblar så med ord som hon, undviker att svara på i princip allt.

Nåja.

Jag bjuder på en clue till: Staden är döpt efter en överste och har över 100.000 innevånare i sin "metropolitan".
Citera
2018-08-26, 22:17
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
1.b) Typen av produkt ses i detta klippet (fast måhända ej det specifika varumärket) --> https://youtu.be/PPNFJM4weE8?t=42
Citera
2018-08-26, 22:26
Medlem
Citat:
1.b) Typen av produkt ses i detta klippet (fast måhända ej det specifika varumärket) --> https://youtu.be/PPNFJM4weE8?t=42

Owensboro, Kentucky? Johnny Depps hemstad
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2018-08-26 kl. 22:32.
Citera
2018-08-26, 22:57
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Owensboro, Kentucky? Johnny Depps hemstad
Yes!

Visste faktiskt inte att det var herr Depps hemstad.

1. Tuggtobaken Red Man tillverkas av Swedish Match. Ett gammalt märke från Owensboro.

2. Owensboro är the world capital of BBQ.

3. Här finns USA:s äldsta synagoga!

Du vinner tuggtobak, Kentucky straight bourbon, friterad kyckling och en laddad revolver!

https://en.wikipedia.org/wiki/Owensboro,_Kentucky
Citera
2018-08-26, 23:06
Medlem
Citat:
Yes!

Visste faktiskt inte att det var herr Depps hemstad.

1. Tuggtobaken Red Man tillverkas av Swedish Match. Ett gammalt märke från Owensboro.

2. Owensboro är the world capital of BBQ.

3. Här finns USA:s äldsta synagoga!

Du vinner tuggtobak, Kentucky straight bourbon, friterad kyckling och en laddad revolver!

https://en.wikipedia.org/wiki/Owensboro,_Kentucky

Tackar! Kentucky straight bourbon och friterad kyckling låter inte dumt alls. Återkommer när jag kommit på ett nytt resmål!
Citera
2018-08-27, 10:48
Medlem
Nytt resmål..

1) Döpt efter kung.

2) Gult tegel.

3) Planmässigt byggd efter samma mönster som städer byggda av en viss religiös rörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in