2018-05-05, 14:20
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Kan man sin porrhistoria Baton Rouge, kanske Trumps pinne blev efter Stormy Daniels vridit om den nu! Jag har faktiskt inte läst längre än ledtråd 3 hehe Telemanin igen!

Hädanefter författar jag ledtrådar i en sådan där koppar- (???) och blyomsluten behållare för kärnavfall...om än trådlös borde inte telemanin läcka..? ...visst är stormen Stormy Daniels som åsyftas, från just Baton Rouge, nicely taken, som måhända Trump sagt! "Röda käppen" med namn efter de björn- och fiskhuvuden på träkäppar som indianstammarna använde som gränsmarkeringar, och som fick undertecknad att tänka på de pålade skallarna vid såväl The Inner Station som Teutoburgerskogen. Vad mer? (om än trean var överflödig för den som kan sin porrhistoria... ) Grannen New Orleans, och den "djärve kompisen" (ganska nöjd med den oldsbergaren!) Charles "Buddy" Bolden av många ansedd som jazzens uppfinnare.

Frågan med ett kornettsolo till Bilingualbvern!
Citera
2018-05-05, 14:43
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Hädanefter författar jag ledtrådar i en sådan där koppar- (???) och blyomsluten behållare för kärnavfall...om än trådlös borde inte telemanin läcka..? ...visst är stormen Stormy Daniels som åsyftas, från just Baton Rouge, nicely taken, som måhända Trump sagt! "Röda käppen" med namn efter de björn- och fiskhuvuden på träkäppar som indianstammarna använde som gränsmarkeringar, och som fick undertecknad att tänka på de pålade skallarna vid såväl The Inner Station som Teutoburgerskogen. Vad mer? (om än trean var överflödig för den som kan sin porrhistoria... ) Grannen New Orleans, och den "djärve kompisen" (ganska nöjd med den oldsbergaren!) Charles "Buddy" Bolden av många ansedd som jazzens uppfinnare.

Frågan med ett kornettsolo till Bilingualbvern!

Bly borde fungera, tror jag Borde väl egentligen sätta en pastasil klädd i folie på huvudet nu..

1) Vi kan väl fortsätta på Stormy-spåret, ekivok och pikant "liten" björnhona leder till orten.

2) Här kunde man hamna i läger som oliktänkande eller politisk fånge.

3) Har varit bebod sedan stenåldern, gravar från järnåldern har även de hittats här.
Citera
2018-05-05, 16:05
Medlem
Och tackar för frågan förresten! Det föll bort i iphonen, borde kanske skaffa en koreansk/japansk mobil, de är nog mera noga med att rättstavningsprogrammen är hövliga
Citera
2018-05-06, 00:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bly borde fungera, tror jag Borde väl egentligen sätta en pastasil klädd i folie på huvudet nu..

1) Vi kan väl fortsätta på Stormy-spåret, ekivok och pikant "liten" björnhona leder till orten.

2) Här kunde man hamna i läger som oliktänkande eller politisk fånge.

3) Har varit bebod sedan stenåldern, gravar från järnåldern har även de hittats här.

Medvedjek?

Vild gissning, men medved betyder väl björn på ryska? Och i Medvedjek har gravar från järnåldern hittats. Pikant och ekivok vet jag inte, och hona samt internerad?

Jag gissar på ovanstående iaf.
Citera
2018-05-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Medvedjek?

Vild gissning, men medved betyder väl björn på ryska? Och i Medvedjek har gravar från järnåldern hittats. Pikant och ekivok vet jag inte, och hona samt internerad?

Jag gissar på ovanstående iaf.

Bra tänkt, men vi ska inte till Medvedjek

1b) Porrstjärna.

4) Orten inleds med ö, på denna ö så finns malaria, pest, gangsters, spioner och troligtvis grizzlybjörn enligt vissa..
Citera
2018-05-06, 02:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bra tänkt, men vi ska inte till Medvedjek

1b) Porrstjärna.

4) Orten inleds med ö, på denna ö så finns malaria, pest, gangsters, spioner och troligtvis grizzlybjörn enligt vissa..

Får inte ihop alla ledtrådar och det osar galenskap över vissa.

Gissar dock på 100% Swede, Tjörnarp.
Senast redigerad av OY 2018-05-06 kl. 02:55.
Citera
2018-05-06, 08:03
Medlem
Citat:
Får inte ihop alla ledtrådar och det osar galenskap över vissa.

Gissar dock på 100% Swede, Tjörnarp.

Rätt! Camilla Anette Ursula Svensson a.k.a Ingrid Swede, Ursula är en diminutivform av det latinska ordet ursa dvs. björnhona. Där fanns interneringsläger under andra världskriget, och galenskaparnas sång.

Ett kilo räkor, internering på valfri ort och frågan till dig!
Citera
2018-05-06, 10:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Rätt! Camilla Anette Ursula Svensson a.k.a Ingrid Swede, Ursula är en diminutivform av det latinska ordet ursa dvs. björnhona. Där fanns interneringsläger under andra världskriget, och galenskaparnas sång.

Ett kilo räkor, internering på valfri ort och frågan till dig!

Tackar!

Nytt resmål.

1. En ung färgad mamsell leder oss till orten.

2. Orten är delvis uppkallad efter en kung som i ett avseende var först, men när det kommer till ortens status, så var han sist.

3. En känd livmedikus såg dagens ljus här.
Citera
2018-05-06, 10:12
Medlem
atts avatar
Citat:
Tackar!

Nytt resmål.

1. En ung färgad mamsell leder oss till orten.

2. Orten är delvis uppkallad efter en kung som i ett avseende var först, men när det kommer till ortens status, så var han sist.

3. En känd livmedikus såg dagens ljus här.

Gissar Oskarshamn.
Citera
2018-05-06, 10:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Gissar Oskarshamn.

Jo, precis så är det.

En träskulptur av Döderhultarn får duga som pris.

Frågan över till att.
Citera
2018-05-06, 11:31
Medlem
atts avatar
Citat:
Jo, precis så är det.

En träskulptur av Döderhultarn får duga som pris.

Frågan över till att.

Tackar! Ny resa.

1) namnet är lite kors och tvärs, eller tvärs och kors snarare
2) ruiner av gammal kattstad finns i närheten
3) universitetet grundades för drygt fyrtio år sedan
Citera
2018-05-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Tackar! Ny resa.

1) namnet är lite kors och tvärs, eller tvärs och kors snarare
2) ruiner av gammal kattstad finns i närheten
3) universitetet grundades för drygt fyrtio år sedan

Maastricht? Katter i ruinstad då tänker man ju Rom, men det passar nog inte in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in