2013-02-20, 13:11
Medlem
Christopher.s avatar
Låt oss säga att man känner någon amerikanska - är det svårt då att fixa dubbelt medborgarskap? Dvs ingå någon form av giftermål. Som jag förstått det måste jag ha bott i USA under en total period av 18 månader under en 36 månaders period. I Sverige delas PUT ut efter 24 månader. Detta kan ha vissa fördelar för mig som gärna vill in i den amerikanska arbetsmarknaden efter studierna, likväl får amerikanskan tillgång till den svenska utbildningsväsendet och gratis sjukvård.
Citera
2013-02-20, 14:20
Medlem
Ostronsoppas avatar
Det är väl bara att börja ragga och hoppas att hon nappar? Sen vet jag inte riktigt hur ni hade tänkt både bo i USA och samtidigt ha tillgång till Svensk sjukvård och utbildning. Om du inte råkar tillhöra världens jetset.

Eller menar du att du planerade ett skenäktenskap? För du tror väl inte seriöst att migrationsverket och den amerikanska motsvarigheten inte lyfter på ögonbrynen om ni direkt efter beviljat uppehållstilstånd drar till olika delar av världen? Man måste kunna bevisa att man har ett seriöst förhållande. Det är inte som i tv-serier där dom drar till vegas och gifter sig och sen vips har dom medborgarskap.
Citera
2013-02-20, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Låt oss säga att man känner någon amerikanska - är det svårt då att fixa dubbelt medborgarskap? Dvs ingå någon form av giftermål. Som jag förstått det måste jag ha bott i USA under en total period av 18 månader under en 36 månaders period. I Sverige delas PUT ut efter 24 månader. Detta kan ha vissa fördelar för mig som gärna vill in i den amerikanska arbetsmarknaden efter studierna, likväl får amerikanskan tillgång till den svenska utbildningsväsendet och gratis sjukvård.

Kvalificerad arbetskraft är ett skäl till att få arbetsvisum i USA. Du behöver inte gifta dig med en amerikanska om du har en längre universitetsutbildning för det räcker med att du hittar ett företag som är villig att anställda dig så kan du komma dit direkt. Lättare att hitta en jänkarbrud när du väl är på plats också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in