Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Anna Hedenmos beteende är klandervärt då hon klargör att majoriteten av de tillfällen hon utsätts för "näthat" är när hon tar upp invandring och SD. Samma bild sprids i media - arga vita män (= läs SD:are) står för näthatet. Man talar om kommentarsfält som ockuperas av SDs fotsoldater och refererar till Avpixlat.
När hon skall exemplifiera detta så väljer hon en istället ett brev som skickats av en svart socialdemokrat. Det får mig att tro att "näthat"-problemet är mycket mindre än vad media låter påskina. Anna Hedenmo kunde ju enkelt valt ett mail från en SD:are så hade vi aldrig haft denna diskussion.
När hon skall exemplifiera detta så väljer hon en istället ett brev som skickats av en svart socialdemokrat. Det får mig att tro att "näthat"-problemet är mycket mindre än vad media låter påskina. Anna Hedenmo kunde ju enkelt valt ett mail från en SD:are så hade vi aldrig haft denna diskussion.
Det är svårt som fan att veta säkert hur det ligger till med såna här saker. Vi vet inte hur ofta eller i vilken form mediepersonligheter får ta emot hot och hat. Läser man en del anonyma kommentarer på nätet har jag inte ett dugg svårt att tänka mig att kvinnliga journalister fått mejl som inleds med: "Jag hoppas att du ... " och sedan följs av utläggningar som innefattar araber, somalier, muslimer samt gemensamma sexuella övningar. Det är ju för fan så där en del nätdebattörer låter. Jag menar därför att man bör vara restriktiv med att trivialisera eller misstänkliggöra. När så många journalister beskriver exakt samma fenomen ökar dessutom sannolikheten att det stämmer.
Men jag får nånstans hålla med om att det är konstigt att koppla samman hot om våldtäkt med just Avpixlat
Eller kanske ingen linje alls.