2013-02-19, 15:24
Medlem
bobbebobbes avatar
Tjenare.

Vad är det som är bättre med skruvdobbar egentligen?
Har hört att man blir snabbare i vändningar?
Någon av er som kan någonting som är bättre eller sämre med skruvdobbar?
Citera
2013-02-19, 21:06
Medlem
Du får bättre fäste på mjuka underlag. Nackdel är att du inte kan spela på konstgräs och torra gräsmattor.
Citera
2013-02-21, 02:06
Medlem
Du gör så att motståndaren du tacklar få mångdubbelt mycket ondare

Nej men man använder det vid mjukt underlag, som efter/vid regn, för att få bättre fäste.
Citera
2013-02-21, 22:04
Medlem
bobbebobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Du gör så att motståndaren du tacklar få mångdubbelt mycket ondare

Nej men man använder det vid mjukt underlag, som efter/vid regn, för att få bättre fäste.

Citat:
Ursprungligen postat av diarrehampus
Du får bättre fäste på mjuka underlag. Nackdel är att du inte kan spela på konstgräs och torra gräsmattor.

Okej , tack.
Citera
2013-02-21, 22:05
Medlem
bobbebobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diarrehampus

Okej! Vad är problemet med att spela på torra gräsmattor?
Citera
2013-02-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbebobbe
Okej! Vad är problemet med att spela på torra gräsmattor?

Med skruvdobb förutsätter jag att du menar järndobbar. På en torr gräsmatta med långa järndobbar blir det rätt hårt att springa så knän och benhinnor får nog väldigt ont.
Citera
2013-02-22, 03:47
Medlem
BarryHeros avatar
Vad innebar egentligen skruvdobbar?

Jag har alltid trott att det ar sana skor dar man kan byta ut dobbarna sa att det passar underlaget man ska spela pa. Jag har ett par Adidas F50+ dar jag har ett konstgras-set, ett metalldobbset, och ett set for vanligt gras.

Det bor ju knappast skada knana att spela med ett par skruvdobbsset som ar anpassat for konstgras om man spelar pa just konstgras.

En annan historia ar dock att det tar en himla tid att halla pa och byta dobbar. Inte vart det enligt min uppfattning.
Citera
2013-02-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad innebar egentligen skruvdobbar?

Jag har alltid trott att det ar sana skor dar man kan byta ut dobbarna sa att det passar underlaget man ska spela pa. Jag har ett par Adidas F50+ dar jag har ett konstgras-set, ett metalldobbset, och ett set for vanligt gras.

Det bor ju knappast skada knana att spela med ett par skruvdobbsset som ar anpassat for konstgras om man spelar pa just konstgras.

En annan historia ar dock att det tar en himla tid att halla pa och byta dobbar. Inte vart det enligt min uppfattning.
Skruvdobbsskor är oftast anpassade för metalldobbar och har färre antal dobbar. Det går att byta ut mot plast/gummi men på hårdare underlag vill man helst ha fler dobbar för bättre fäste och stabilitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in