2014-01-15, 20:03
Medlem
beefdingleberrys avatar
Nytt album på g !

"I can’t get my head round it. It’s rock ‘n’ roll, it’s got the rawness and it’s edgy, but we’ve gone back to electronica and we’ve gone beyond leftfield. What else can we do? It’s a silver bullet mate. It’s fantastic."

Jag är så redan där och väntar i sommar.
Hoppas på en ännu smutsigare variant av debuten. Get loose.
Citera
2014-01-16, 00:54
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beefdingleberry
Nytt album på g !

"I can’t get my head round it. It’s rock ‘n’ roll, it’s got the rawness and it’s edgy, but we’ve gone back to electronica and we’ve gone beyond leftfield. What else can we do? It’s a silver bullet mate. It’s fantastic."

Jag är så redan där och väntar i sommar.
Hoppas på en ännu smutsigare variant av debuten. Get loose.

Låter intressant, deras spelning på Hultsfred var riktigt bra! Tveksam dock på att den nya plattan blir en smutsigare variant av debuten, på beskrivningen får jag vibbar av att den inte är direkt smutsig alls.

Jaja, vilken svensk festival dyker dom upp på i sommar? Way Out West, Bråvalla, Stockholm Music & Arts?
Citera
2014-01-17, 00:28
Medlem
beefdingleberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Låter intressant, deras spelning på Hultsfred var riktigt bra! Tveksam dock på att den nya plattan blir en smutsigare variant av debuten, på beskrivningen får jag vibbar av att den inte är direkt smutsig alls.

Jaja, vilken svensk festival dyker dom upp på i sommar? Way Out West, Bråvalla, Stockholm Music & Arts?

Äh, så länge den inte liknar Empire är jag supernöjd.

Och ja, Hultsfred var snuskig rakt igenom! Hoppas innerligt att Way out West får in dom på radarn innan Bråvalla.
Citera
2014-04-28, 14:04
Medlem
samtron12s avatar
Kasabian - Explodes!

http://vk.com/wall-65522119_249

Härligt med något nytt äntligen.
Citera
2014-05-07, 00:50
Medlem
samtron12s avatar
Äntligen en riktigt riktigt bra ny låt!

Stevie

http://kasabian-empire.tumblr.com/post/84949103467/first-ever-performance-of-stevie-on-radio-105
Citera
2014-06-05, 12:56
Medlem
beefdingleberrys avatar
Har lyssnat på 48:13 nu och känner mig ganska delad. De har inför albumet snackat om att rocken är död, hur mycket mer vågad hip-hop och elektronisk musik är och hur de ska leda in oss på ny, outforskad mark. Men va fan. Det här var inte nyskapande på något sätt.

Serge nämnde beatsen från Kanye Wests Yeezus som något stilbildande och jämförde 48 med det. Personligen håller jag Black Skinhead som ett av de ballare inslagen från 2013, och kan se framför mig hur råcool låt det hade kunnat bli med lite distade 60-tals riff. Men det tycker jag redan Kasabian har lyckats med i tidigare låtar, typ Switchblade Smiles, Underdog.

Men allt det här saknas nu, tycker mer att de har närmat sig Coldplays Aviici samarbete än någon swaggig punk-electro mash-up. Stevie är väl helt ok, och det fanns någon acid house-osande dänga med, men annars... nej.

Det är dock ett helt okej album, men besvikelsen över att det inte är vad de hade lovat väger tyngre än musiken för tillfället. Det blir till att man snurrar igång tidigare plattor bara. Någon sorts dålig effekt.

Get Loose!
Citera
2014-07-27, 13:59
Medlem
Calogeros avatar
Shit. Det här var ju inte bra alls.

Var en ganska stor fan av Kasabian innan, men har mer och mer börjat tycka att det är ett gäng töntar. Att försöka så hårt med att framställa sig som rockstjärnor känns bara pinsamt.

Dock är det första albumet riktigt bra. Finns även riktigt bra material på B-sidorna, som den här; Trash Can.
http://www.youtube.com/watch?v=Ev-4FQXQ22c
Citera
2014-11-09, 21:55
Medlem
Plattan i det stora hela var tyvärr inget att hänga i granen. eez-eh är verkligen inte bra, känns helt fel att dom valde denna låten som huvudnummer för plattan. Bästa låtarna på plattan är enligt mig: bumblebeee & clouds.

Tråkigt att dom inte kunde leverera en bättre platta, förstår att dom vill vara nyskapande, men då är det en fördel om man kan leverera också. Vet inte vilken som är sämst, denna eller Empire, dock innehåller den empire & shoot the runner.
Citera
2017-12-25, 01:27
Medlem
Emmabus98s avatar
Alltså finns det några Kasabian fans i Sverige?

Jag fann Kasabian tyvärr så sent som 2016, januari. Men jag undrar nu, finns det KASABIAN fans i Sverige ? Allt från er som bara har en låt av dem på Spotify till er som totalt avgudar dem

för mig är dom typ allt, nån som känner lika? ♥️
Citera
2017-12-25, 02:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmabus98
Jag fann Kasabian tyvärr så sent som 2016, januari. Men jag undrar nu, finns det KASABIAN fans i Sverige ? Allt från er som bara har en låt av dem på Spotify till er som totalt avgudar dem

för mig är dom typ allt, nån som känner lika? ♥️

Lyssnat på dem sen 2001.
Citera
2020-07-07, 06:38
Medlem
Tom Meighan hoppar av bandet.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/3JrbR0/kasabian-frontmannen-tom-meighan-hoppar-plotsligt-av-bandet

Oklart vad som händer nu.
Citera
2024-09-12, 13:13
Medlem
Några Kasabian fans kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in