Ni har säkert läst om skelettet i Leicester, som förmodas tillhöra kung Richard III. Den skurken är värd en egen tråd, men mer om det en annan gång. Nu gäller det istället den märkliga sammanslutningen "Richard III Society", alternativt kan det vara fråga om en annan Richard III-förening i England (finns 2-3 stycken, tror jag). Någon gång under sent 80-tal, tidigt 90-tal (kan tyvärr inte specificera mer än så) inträffade ett mord i något av dessa illustra sällskap. Jag läste om det i en svensk veckotidning, typ Allers eller Hemmets Veckotidning. Om jag minns rätt var det ett slags triangeldrama, där en medelålders hysterisk kvinna förälskade sig i sällskapets ordförande, som hon betraktade som en reinkarnation av Richard III. Kärleken var dessvärre inte besvarad, då "King Richard" föredrog yngre flickor - väldigt unga till och med. Han var förtjust i en 12-åring, men om det var mer än platoniskt minns jag inte. I alla fall blev den hysteriska damen förfärligt upprörd och tog livet av "King Richard", exakt hur minns jag inte heller. Har försökt googla på det här men får inte fram någonting alls. Sätter mitt hopp till att någon duktig spanare här kan hjälpa mig!