2014-10-06, 17:59
Medlem
onekinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeaRex
... de VAR väldigt opålitliga ...

Jaha! Jamen, så länge dom inte är opålitliga just NU så är det väl bara fritt fram å köpa!!!

Jag är inte den som använder den här herren ofta, men nu får han fanimej ta plats:
Citera
2014-10-06, 18:38
Medlem
En gång opålitliga, alltid opålitliga.

Jag känner till en person som har betalat sin växling med swish och inte fått sina bitcoin. Väntat i flera veckor. Tyvärr verkar hen inte stå på sig och kräva sin rätt utan låter det passera
Citera
2014-10-08, 13:44
Medlem
Jag gjorde ett köp igår tisdag morgon med bankgiro. Sen åkte jag och jobbade på eftermiddagen, när jag kom hem på natten så hade mina bitcoin anlänt. Ett köp säger väl inte mycket, men dom blåste i alla fall inte mig. Det gick ju tämligen snabbt också, jag vet inte vilken bank dom har, men jag har Swedbank.
Senast redigerad av bxpnlt 2014-10-08 kl. 13:52. Anledning: Skrev fel dag
Citera
2014-10-09, 13:05
Medlem
TeaRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
Jaha! Jamen, så länge dom inte är opålitliga just NU så är det väl bara fritt fram å köpa!!!

Jag är inte den som använder den här herren ofta, men nu får han fanimej ta plats:

Läs allting jag har skrivit så kanske du förstår vad jag menar.
De har inte råd att göra ett misstag till/vara "OPÅLITLIGA", polis och finansinspektion har varit på dem - de tvingades införa (KYC) så om du skulle bli orättvist behandlad så kan du och alla andra nu anmäla dem väldigt enkelt, saker och ting är inte längre anonymt så de kan inte hålla på att driva runt som de gjort tidigare, det är mycket mer strikt.
BTCX har aldrig varit så effektiva som de är nu, kan det bero på det som har hänt dem nyligen måntro?

Det är stor skillnad på DÅ och NU.
Att myndigheter tog strupgrepp på dem har gjort en hel del vill jag lova.
Räcker med att det kommer in flertalet polisanmälningar så kommer helvetet att braka lös igen.

Kanske var otydlig men när jag skriver att de VAR opålitliga så menar jag att innan då allting var anonymt så kunde de spela sina kort hur de ville utan att någon kunde göra något, det har som sagt hänt en hel del sen dess!

Sen btcx startade upp igen med KYC så har jag lagt 5 ordrar med swish och alla har gått igenom på cirkus 1h, har ALDRIG hänt tidigare.
Så det känns som att det måste ligga något i det jag säger.
Senast redigerad av TeaRex 2014-10-09 kl. 13:55.
Citera
2014-10-09, 20:56
Medlem
onekinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeaRex
Så det känns som att det måste ligga något i det jag säger.

Trevligt för dig att det känns bra! Det gör det dock inte för mig. För mig känns det som om att jag blev bedragen, när jag väl blev bedragen av dessa herrar.
Citera
2014-10-10, 18:49
Medlem
TeaRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
Trevligt för dig att det känns bra! Det gör det dock inte för mig. För mig känns det som om att jag blev bedragen, när jag väl blev bedragen av dessa herrar.

Klart rent förjävligt om du blivit bedragen, förstår så klart att du inte tänker handla där mer oavsett vad som har hänt och inte hänt hos dem på senare tid.

Det jag vill få fram är bara att de inte har något utrymme för sitt fulspel något mera så man kan känna sig säker i sina köp.

Sen om det är rätt eller fel att handla av ett företag som betett sig som kräk innan de fick ramar och regler på sig är ju en annan sak.
Att man stödjer någon som medvetet lurat sina kunder tidigare kan ju så klart ses som idiotiskt.
Men om man inte har någon moral i kroppen och bara vill ha bitcoins snabbt så är det numera safe hos btcx, that's all.
Man får la välja själv hur man vill göra, det finns ju ändå fler svenska växlingsidor.
Senast redigerad av TeaRex 2014-10-10 kl. 18:57.
Citera
2014-10-11, 12:43
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Men vafan måste jag registrera mig nu? Jag vill ju bara lätt göra en kontoöverföring och få in på min wallet.. Jävla krångel.

Finns det någon annanstans jag kan göra vanlig banköverföring mot att få in mina btc på min wallet?
Citera
2014-10-13, 16:15
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Men vafan måste jag registrera mig nu? Jag vill ju bara lätt göra en kontoöverföring och få in på min wallet.. Jävla krångel.

Finns det någon annanstans jag kan göra vanlig banköverföring mot att få in mina btc på min wallet?

Gjort flera små överföringar utan problem sen dom ändrade så man var tvungen att registrera sig.
Men idag gjorde jag en större. Var 2 timmar sedan den blev betald och inga spår på blockchain än.

Hoppas dom kommer snart.
Citera
2014-10-13, 16:58
Medlem
kattsvins avatar
Har väntat 2 dygn på verifiering, hur lång tid ska det ta? Deras kuksida säger ju 24h max.
Citera
2014-10-13, 17:04
Medlem
PonPows avatar
Fick mina bitcoins nu. Så knappt 3 timmar tog det.
Citera
2014-10-13, 17:05
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattsvin
Har väntat 2 dygn på verifiering, hur lång tid ska det ta? Deras kuksida säger ju 24h max.
Tog typ 12 timmar för mig. Men maila och fråga. Dom brukar vara snabba på att svara
Citera
2014-10-13, 17:26
Medlem
kattsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PonPow
Tog typ 12 timmar för mig. Men maila och fråga. Dom brukar vara snabba på att svara
Har de öppet supporten även dessa tider eller får jag räkna med att vänta till imorgon? Vill man ens handla av dessa? Vill bara ha snabba och smidiga bitcoins, bryr mig inte speciellt mycket om kursen då det inte handlar om stora summor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in