2013-07-13, 20:25
Medlem
onekinds avatar
Någon som vet varför dom har tagit bort "Jag har betalat"-knappen efter att du har beställt bitcoins från btcx.se?

Är allt som det ska, eller är det något fuffens? Det enda man kan trycka på nu efter att ha lagt en beställning är

'Om du ångrar din order och redan har skickat pengar tillkommer en administrativ kostnad på 20 kr för att skicka tillbaka dessa.
[Ta bort betalning]'

/
Citera
2013-07-13, 22:18
Medlem
FractalDimensions avatar
Nu kommer även btcx.dk
Verkar som om de bygger upp ett nytt system.
Citera
2013-07-16, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Gjorde en överföring till btcx i söndags kväll (7/7) via bankgiro och har fortfarande inte sett röken av några bitcoins. På deras sida står det att de har strul med bankgirot och det kan ta upp till 2 bankdagar för handläggning, vad som nu menas med det, men nu har det ju gått 4 bankdagar utan att något hänt. Har skickat ett par påminnelser men det känns inte som att det har någon vidare effekt.
Även om de kanske inte håller på med något fuffens (scam) så är det riktigt lågt att de inte åtminstone hör av sig eller postar någon info på sin sida.
Givetvis har jag dubbelkollat allt så det är rätt.

Jag rekommenderar ingen att handla här förrän de har en jävligt bra förklaring på varför det ska dröja så länge eller vad fan de håller på med.

Jag uppdaterar när något nytt händer i ärendet.

Så nu har jag äntligen fått mina Bitcoins. Skrev ett mail till dem i söndags kväll och på måndag förmiddag var allting klart. Fick även några procents rabatt.
Jag tycker det är dåligt att det ska ta över en vecka.
Citera
2013-07-25, 00:55
Medlem
Hej!

ja vi gör missar, och det ber vi så mycket om ursäkt för.
Vi brukar kompensera det med lägre avgifter beroende på hur allvarlig miss vi gjort. Om ni inte har fått era bitcoins inom 24 timmar(+en bankdag för vissa), sänd in ett support ärende via Zendesk(Supportfliken på sidan), så löser vi det så fort vi kan.

Däremot ska Ingen behöva förlora några pengar som ni skickar in till oss.
Och ja, vi har ett nytt system på gång som kommer flyta på bättre, där vi kan garantera bitcoins mycket snabbare, det lanseras under hösten 2013.

häls,
Cande
Citera
2013-07-30, 18:52
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cande
Hej!

ja vi gör missar, och det ber vi så mycket om ursäkt för.
Vi brukar kompensera det med lägre avgifter beroende på hur allvarlig miss vi gjort. Om ni inte har fått era bitcoins inom 24 timmar(+en bankdag för vissa), sänd in ett support ärende via Zendesk(Supportfliken på sidan), så löser vi det så fort vi kan.

Däremot ska Ingen behöva förlora några pengar som ni skickar in till oss.
Och ja, vi har ett nytt system på gång som kommer flyta på bättre, där vi kan garantera bitcoins mycket snabbare, det lanseras under hösten 2013.

häls,
Cande

Vet du när BTCX kommer upp igen? står att ni haft intrång. hoppas verkligen inte det påverkar nuvarande ordrar som gjorts till er. Betalade nämligen in idag med Swish vid köp av bitcoins. har inte fått någon bekräftelse och läser nu på sidan att ni blivit hackade.
Citera
2013-07-30, 20:20
Bannlyst
Kan varmt rekomendera Btcx. Har gjort flertalet kör där alla utom ett gått mycket snabbt och smidigt. Senaste gången kom inte coinsen, men supporten svarade inom fem minuter, bad om ursäkt och gav mig bättre kurs + rabatt på avgiften. Det är så man skapar lojala kunder!

Kommer garanterat att återkomma som kund!
Citera
2013-07-31, 14:05
Medlem
CredFrosts avatar
Många som säger att det strulat, själv har jag bara handlat en gång via dem och det funkade klockrent, hade pengarna inom 24h. Kanske blivit bättre med tiden?
Citera
2013-07-31, 15:13
Medlem
rcilikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Vet du när BTCX kommer upp igen? står att ni haft intrång. hoppas verkligen inte det påverkar nuvarande ordrar som gjorts till er. Betalade nämligen in idag med Swish vid köp av bitcoins. har inte fått någon bekräftelse och läser nu på sidan att ni blivit hackade.

Gjorde en transaktion igår och väntar på kvitto, nu kan jag inte ens följa betalningen. Har kontaktat dem på supporten, väntar på svar...

Dataintrång som det står på btcx.se, låter inge bra.
Citera
2013-07-31, 21:04
Medlem
rcilikes avatar
Fortfarande inte fått svar från supporten, men nu står det följande på hemsidan vilket låter bra i mina öron:
"Alla ordrar kommer slutföras inom de närmsta dagarna till korrekt bitcoinadress."
Citera
2013-08-01, 11:31
Medlem
Har inte heller fått min bitc, betalade i helgen till dom. Skickat 2 mail till support utan svar
Citera
2013-08-03, 14:04
Medlem
grithors avatar
Har alltid haft bra erfarenheter utav btcx.se
Har under senaste tiden börjat använda Swish med btcx.se och då går det supersnabbt att få sina bitcoins.
Citera
2013-08-05, 14:41
Medlem
Någon som har koll på hur länge sidan varit nere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in