2013-02-03, 22:15
Medlem
Hej!

Jag ska skriva en liten enkel rapport om arbetslivet i Sverige och har då valt att skriva om arbetslöshet.

I min rapport ska en enklare intervju finnas med och jag skulle vilja ställa den här på Flashback då jag vill nå ut till bredare och ärligare åsikter än om jag hade skött intervjun på något annat sätt

Jag vill samtidigt bidra med en diskussion om medlemmarnas åsikter och synpunkter på arbetslöshet.

Frågorna

Skulle bli väldigt glad om ni tog er tid att svara och även utveckla era svar på frågorna

MVH/
Citera
2013-02-03, 22:25
Avslutad
1.
Är du arbetslös?

Ja.

2.
Har du varit arbetslös under en längre tid? uppskatta själv och svara gärna hur länge

6 mån.

3.
Anser du att Sverige gör tillräcklig för att få en arbetslös ut i arbetslivet? Om inte, hur borde det förbättras?

Ja.

4.
Anser du att Sverige ger för mycket bidrag till arbetslösa?

Ja.

5.
Anser du att samhället har en annan, läs negativ, syn på arbetslösa?

Ja.

6.
Vilka åtgärder skulle du göra för att minska arbetslösheten om du kunde?

Som vit man skulle jag slopa kvotering för att slippa arbetslöshet. I allmänhet skulle jag stoppa tillströmmningen av folk.

7.
Övriga tankar och åsikter

Ung, svensk, stark, frisk, välutbildad man. Sveriges bästa kategori har svårt att få arbete. Vad lever vi i för land?
Citera
2013-02-03, 22:50
Medlem
Arbetslös i en vecka här ... pma mig för mer frågor om du vill
Citera
2013-02-03, 23:11
Medlem
1.Nej har just nu heltidsjobb.

2.Nästan ett år tror jag.

3.Unga människor flyttar till Norge för att jobba och bara där märks det att något är fel när bra människor som kan jobba i minst 40-50år ignoreras totalt i sitt eget land.

4.Till vissa människor.

5.Det är så.

6.Sänka minimilön/massinvandringen/mm så att folk som vill jobba har en chans att få jobba.
Att företag ska betala 18k+sociala avgifter.

7.De jobb jag fått har bara varit genom kontakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in