Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-02, 23:46
Medlem
Tänkte fixa upp lite minne på min SSD och hittade pagefile.sys, efter lite googling så hittar jag hur man flyttar den till en annan hårddisk och när jag kollar med Windirstat så hittar jag en pagefile.sys både på C: och E: hur får jag den att bara ligga på E:?
Citera
2013-02-03, 00:07
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yakupov
Tänkte fixa upp lite minne på min SSD och hittade pagefile.sys, efter lite googling så hittar jag hur man flyttar den till en annan hårddisk och när jag kollar med Windirstat så hittar jag en pagefile.sys både på C: och E: hur får jag den att bara ligga på E:?
Antar att du kör Windows 7 eller Windows 8:
Öppna Kör ---> Skriv in "SystemPropertiesAdvanced" (utan "") ---> OK ---> under "Prestanda", klicka på "Inställningar" ---> klicka på "fliken" "Avancerat" ---> under Virtuellt minne klicka på "Ändra".
Där bör du hitta inställningar för växlingsfilerna.
Citera
2013-02-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Antar att du kör Windows 7 eller Windows 8:
Öppna Kör ---> Skriv in "SystemPropertiesAdvanced" (utan "") ---> OK ---> under "Prestanda", klicka på "Inställningar" ---> klicka på "fliken" "Avancerat" ---> under Virtuellt minne klicka på "Ändra".
Där bör du hitta inställningar för växlingsfilerna.

http://fuskbugg.se/dl/PxC0Qa/hallo.jpg

sådär ser det ut just nu men pagefile.sys filen finns fortfarande på båda hårddiskarna. Iallafall enligt windir och jag har inte fått något mer minne på C:
Citera
2013-02-03, 02:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Har du startat om?
Citera
2013-02-03, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Har du startat om?

Haha...gjorde precis det och ja det fungerade! börjar nog bli trött