2013-02-04, 11:59
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83
Och jo Moskit kan bäras av flera ryskdesignade flygplan, som Su-27 och Su-33.

Nej, P-270 Moskit kan inte fällas fråm flygplan.

Däremot så har Sukhoi visat upp 1st Su-33
som bär 1st Kh-41 Moskit ståendes på marken.

Sukhoi själv listar dock inte Kh-41
som ett vapenalternativ till någon version av Flankern,
utan man verkar ha lagt energin på de generellt sett överlägsna
PJ-10 BrahMos och 3M-54 Klub.
Citera
2013-02-04, 12:21
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Är planet som flyger bemannat eller radiostyrt?

Hastigheten och svängarna/roll:sen ser exakt ut som ett modellflygplan, det rör sig väldigt snabbt. Och hela den korta sekvensen är ju så dålig så att det knappast lurar någon förutom Iranier. OM dom hade haft en flygbar version av detta planet så hade dom ej filmat det så oerhört dåligt. Ser ut som en mobilkamera anno år 2000 där man i efterhand lagt på ett mörkt filter.

Sedan ser hela designen skum ut. I länken togs vissa frågetecken upp, och med dom små vingarna och fasta canarder borde den flyga som en buss, dvs lika smidigt som John Candy på balett.
Citera
2013-02-04, 13:24
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar
Sedan ser hela designen skum ut. I länken togs vissa frågetecken upp, och med dom små vingarna och fasta canarder borde den flyga som en buss, dvs lika smidigt som John Candy på balett.

Små vingar, felplacerade och fasta nosvingar, en vingprofil som en Fieseler Storch,
följer ej arearegeln, landningstället utfällt i videon,
skrov i ett lager tunt glasfiber, ingen tätning mellan huv och skrov,
ingen HUD eller HMD, analog hastighetsmätare som maxar vid 300 knop,
för små och felplacerade luftintag, beslag som håller fast "raketstolen"
som ser ut att komma från Biltema, eller något överblivet från en TV-bänk från IKEA,
displayer i cockpit som är omöjliga för piloten att se, strömbrytare i cockpit
som är snudd på omöjliga för piloten att nå, "varningtablå" som består av klistermärken...

http://i619.photobucket.com/albums/tt271/SpudmanWP/24zxgsw_zpsda956a3c.jpg
Citera
2013-02-04, 16:36
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Icke att förglömma: Det kommer från landet där man säger sig ha botat HIV!
Citera
2013-02-04, 17:05
Medlem
Bush, George Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Små vingar, felplacerade och fasta nosvingar, en vingprofil som en Fieseler Storch,
som ser ut att komma från Biltema, eller något överblivet från en TV-bänk från IKEA,
som är snudd på omöjliga för piloten att nå, "varningtablå" som består av klistermärken...

http://i619.photobucket.com/albums/tt271/SpudmanWP/24zxgsw_zpsda956a3c.jpg

Dock finns det ett in-flight entertainment system. Kanske av senaste modell för en så kallad compact disc, eller möjligtvis av äldre modell för kassettband.

Tillägg: Den intresserade kan göra en bildsökning i Google på sökordet "joystick". Kanske går det att hitta rätt modell.
Senast redigerad av Bush, George W 2013-02-04 kl. 17:12.
Citera
2013-02-04, 17:28
Medlem
Bush, George Ws avatar
Kanske en THRUSTMASTER TOPGUN JOYSTICK, GAMEPORT 15 PIN CONNECTION WITH QUICK ACTION TRIGGER.

Då ingår TOMB RAIDER PC GAME CD SOFTWARE RETAIL.

Pris: £3.72

http://www.anewpc4u.com/productview.php?id=142483

Fler bilder:
http://www.cyberg8t.com/f2comp/prodtg.htm
http://www.amazon.com/Top-Gun-Thrustmaster-USB-Joystick-Paramount/dp/B008BMV1SO
http://www.eaa.org/experimenter/articles/2012-05_howto.asp
Citera
2013-02-04, 17:33
Medlem
http://www.flightglobal.com/news/articles/israeli-experts-dismiss-irans-qaher-fighter-claims-381841/
Citera
2013-02-04, 17:35
Medlem
Dejads avatar
Cessnan som jag håller på att ta cert på har bättre instrumentation känns det som.
För mig så har Iran fått mig att skratta gott två gånger när det gäller deras wonderweapons. Första gången var när de stolt visade upp en attackhelikopter med en furuno radar i nosen (man såg att de hade målat över texten om man drog upp kontrasten i photoshop) och nu denna 4,5 generations fighter med en cockpit passande en hemmabyggd simpit..
Fan många av de simpits som folk har byggt till DCS-a10 är mer verkliga än denna.
Jag hoppas att jag slipper sitta i det planet när det flyger och jag hoppas att det inte flyger i samma luftrum som mig någonsin..
Citera
2013-02-04, 17:43
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunert
Jag förmedlar bara den fakta jag känner till i kring detta plan och syftet med den är i huvudsak att angripa den amerikanska flottan.

Ett stealthplan flyger snabbt in och med tur så hinner den tillräckligt nära för att avfyra sina missiler och där blir den garanterat upptäckt men hangarfartyget är då också rökt, ett plan för ett hangarfartyg, jag förstår precis hur de tänker.

Vi tackar och bockar för din ingående kunskap kring Irans högteknologiska stealth fighters.
Citera
2013-02-04, 17:59
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe

http://i619.photobucket.com/albums/t...psda956a3c.jpg

Och en amerikansk B-8 styrspak? Fast det där är nog en B-8 replika till nån spelkonsol..

Glasfiber är för övrigt ett utmärkt stealthmaterial, men håller knappast för ett helt stridsplan..
Senast redigerad av Megaforce 2013-02-04 kl. 18:04.
Citera
2013-02-04, 18:11
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MICR0SOFT
Ser ut som en leksak för mig :O

Råkade kalla Gripen för leksak tidigare ....men då menade jag inte bokstavligen, även om det under vissa förutsättningar är ett sårbart system osv? Men det hör inte hit.

Planet på bild funkar som skolflygplan? Men till och med snusgubbarna på den lokala rc-klubben här hemma i svenneland gör ju ett bättre jobb än iranska raketforskare om man ska tro bilderna
Citera
2013-02-04, 18:14
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=B6goVKfxCuM

Detta är inte Irans senaste framgångar.

Ja, verkligen..
Citat:
Låt oss se om någon av er kan själva bidra med en analys.. Ni är ju alla experter och fd militärer.. Visst flyger den och inte heller är den ihålig plåtburk.

Är det verkligen så lätt att konstruera något som flyger på det sättet ? Jag menar ; i så fall kan många göra det, tom Somalia.
http://theaviationist.com/2013/02/04/iran-plane-cannot-fly/
Hence, here below you can find all the reasons why we can affirm that Iran’s new stealth plane, at least in the form that was showcased on Feb. 2 during the Ten-Day Dawn ceremonies held in Tehran, is nothing more than a mock-up.

1. The size of the plane is weird. The cockpit seems to be too small, to such an extent a normal pilot doesn’t properly fit in the ejection seat. Have you ever seen a pilot with his knees above the side borders of the cockpit and his helmet well beyond the ejection seat’s head pad?

2. The general shape of the plane is interesting, probably the result of many inputs including the X-32, the X-36, the Boeing Bird of Prey. Still, wings with outern section canted downward seem to be a bit too little to sustain the weight of the aircraft, especially the “adveniristic plane” is intended to carry a powerful engine and internal payload

3. Overall, the plane seems to lack the characteristic rivets, bolts all aircraft, including stealthy ones, feature. Images released so far show it as a plastic-made aircraft

4. The engine exhaust misses any kind of nozzle. The use of afterburner (or, simply, the engine temperature) would possibly melt the entire structure of the jet

5. The aircraft sports fixed canards and air intakes a bit too small to feed a modern jet plane’s engine; air intakes resemble those used by modern UCAV designs. They are located above the wing meaning that at high AOA (Angle Of Attack) the intakes would get turbulent or no air at all for the engine.

6. The cockpit is too simple: the front panel lacks the typical wirings while it features few instruments of a type you expect to find on small private planes. Some readers have noticed the airspeed indicator is limited to 300 MPH.

7. The canopy lacks transparency and looks like it is made of plexiglass

8. The nose and main landing gear seem to unretractable (although the hinge mechanism could be hidden by the door bay). Someone has pointed out the landing gear bays dimensions are such to be unable to accomodate the stowed gear but I found no way to verify this theory

9. The flying aircraft shown in the video released yesterday is a radio controlled model (but, it looks like Iranian media outlets have already confirmed this).

Citat:
Den utställningen är ingenting du ska titta på
The flying aircraft shown in the video released yesterday is a radio controlled model (but, it looks like Iranian media outlets have already confirmed this).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in