2013-02-27, 14:39
Medlem
Men IR5 läs vad du själv skrivit...

Citat:
Ursprungligen postat av IR5

Omedelbart efter utställningen kommer testen att genomföras..

Att någonting KOMMER att ske, betyder inte att det HAR skett...

Alltså, har modellen de visade flugit eller ej? JA eller NEJ?

/ C
Citera
2013-02-27, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Ännu ett klassiskt IR5-svar som ger fler nya frågeställningar än svar på de gamla frågorna! Du hade blivit en riktigt duktig politiker IR5, satsa på det!

Ett rakt svar någon gång IR5? Du menar alltså att flygplanet ifråga har flugit, för egen maskin och i full skala, ja eller nej? Inget rundsnack, inga politikersvar, ja eller nej?

Nej.. en användare skrev med hänvisning till wiki, att X har sagt Y. Jag förtydligade vad som har sagts. Politiker är kanske något wikipedia redigerare ska tipsas om. Tycker du att jag gör fel, kan du jätte gärna skriva varför..

Jag kommer att besvara gamla frågor. Det ska jag göra då jag sitter bakom riktiga tangenter..Det är ganska omfattande frågor..
Citera
2013-02-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolhand
Men IR5 läs vad du själv skrivit...

Att någonting KOMMER att ske, betyder inte att det HAR skett...

Alltså, har modellen de visade flugit eller ej? JA eller NEJ?

/ C

Omedelbart.. och det är Mars snart..
Citera
2013-02-27, 15:40
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:

Men tills vidare är det ju lika rätt att utgå från att den inte har flugit som att anta att den har gjort det. Vi som tror att det riktiga planet inte kommit i luften har alltså inte fel så länge det inte presenteras bevis på motsatsen. Jag tror att de flesta här inne har en viss sund skepticism till det som kommer från propagandaorgan från religiöst styrda stater, och vad som visats hittills har inte övertygat någon om annat.
Citera
2013-02-27, 16:23
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Nej.. en användare skrev med hänvisning till wiki, att X har sagt Y. Jag förtydligade vad som har sagts. Politiker är kanske något wikipedia redigerare ska tipsas om. Tycker du att jag gör fel, kan du jätte gärna skriva varför..

Jag kommer att besvara gamla frågor. Det ska jag göra då jag sitter bakom riktiga tangenter..Det är ganska omfattande frågor..

Behöver du sitta bakom "riktiga tangenter" för att skriva "JA" eller "NEJ"? Eller är det ännu ett svar som är lika meandrande som det är intetsägande du kokar ihop igen?
Citera
2013-02-27, 16:44
Medlem
Citat:
En inkompetent industriell nation som Iran kan aldrig ta fram ett Stealth flygplan, det inser nog även en hjärntvättad Iranfantast som du själv.

Hoppas att vi får se anfall mot Iran då landets försvar smulas sönder.
Innan det sker så kommer nog landet falla ihop inifrån, precis som Syrien.
Citera
2013-02-27, 16:50
Medlem
Jag måste, tyvärr(?), säga att detta är en av dom mest underhållande trådarna på länge.
Citera
2013-02-27, 19:47
Medlem
Citat:
Hur tänker du övertyga mig om att ministern talade sanning, utan att ha ett enda bevis? Du verkar bygga ditt resonemang på basen att all information från Iran i detta fall är 100% trovärdig. I kombination med en minst sagt klen teknisk bakgrund (baserat på dina tidigare uttalanden) blir det lite besvärligt att ta dig på allvar, men kom igen, det kan bara bli bättre!
Citera
2013-02-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
Fast när vi pratar om konventionella vapen så är det ju inte totalstopp, utan helt plötsligt ska man göra en tolkning i vad som är ett diktatoriskt land. Gällande kärnvapen är ickespridningsavtalet absolut och inte öppet för tolkning. Det spelar alltså ingen roll vilket styre som råder i landet som vill köpa kärnvapen (eller teknik rörande kärnvapen).

En fråga till dig. Kan man lita på ryssland? Jag är helt övertygad om att ryssland säljer vapen och annat material till Iran än idag, särsklit nu när sanktionerna mot iran har blivit håradare, så är iran desperat att sälja oljan och andra naturresurser. Iran kan mycket väl locka ryssland genom att sälja oljan billigt till ryssland, både ryssland och iran tjänar på det och än idag kanske väst köper irans olja genom tredje hand trots alla sanktioner då blir oljan billigare, eftersom Iran är sanktionerad är det naturligt att priset på deras olja sjunker.

Och även om inga länder i världen köper irans olja så klarar iran sig relativt bra som de har gjort de senaste 30 åren. Iran raffinerar sin olja, har en utvecklad jordbruk, vapen industri och tillverkar egna vapen. De är inte helt beroende av andra länder, därför har de större chans att klara av ännu hårdare sanktioner än va tex irak eller afganistan kunde göra.
Citera
2013-02-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
Nordkorea har också både rymdprogram och ett kärnvapenprogram (eller det är vad de hävdar)... Och vi vet ju hur deras ekonomi blomstrar...

men går du på vad som sägs i media? Tror du verkligen att nordkorea är så fattigt som väst får det att låta? Om du frågar man så säger jag att spaninen, irland, grekland, portugal är fattigare än nordkorea.

Frågan är hur andra länder skulle klara sig om omvärlden satte hårda sanktioner på dem. Hur länge skulle ett land som sverige klara sig om landet hade befunnit sig i samma situation som Iran eller nordkorea?
Citera
2013-02-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2be1
Om du frågar man så säger jag att spaninen, irland, grekland, portugal är fattigare än nordkorea.
Du menar att man i de länderna även äter bark och löv, och att stora delar av befolkningen får i sig färre än 1000 kalorier/dag.

Nordkorea ligger hopplöst efter de länder som du nämner. I Nordkorea finns det mycket få civila fordon, traktorer mm.

Ett av de mest skuldsatta länderna inom EU är faktiskt Sverige om man ser till både landets statsskuld + befolkningens enskilda skuld ( bostadslån mm).
Senast redigerad av Brunkeberg 2013-02-27 kl. 21:17.
Citera
2013-02-27, 21:24
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
En fråga till dig. Kan man lita på ryssland? Jag är helt övertygad om att ryssland säljer vapen och annat material till Iran än idag, särsklit nu när sanktionerna mot iran har blivit håradare, så är iran desperat att sälja oljan och andra naturresurser. Iran kan mycket väl locka ryssland genom att sälja oljan billigt till ryssland, både ryssland och iran tjänar på det och än idag kanske väst köper irans olja genom tredje hand trots alla sanktioner då blir oljan billigare, eftersom Iran är sanktionerad är det naturligt att priset på deras olja sjunker.

Enligt IMF importerar Ryssland ingen olja alls, inte från någon. Däremot är man stor exportör och näst efter Saudiarabien världens största oljeproducent. Jag har inte sagt att jag litar på Ryssland, men nej, jag tror inte att man är så dumma att man exporterar kärnvapen till en nation som Iran.

Citat:
Och även om inga länder i världen köper irans olja så klarar iran sig relativt bra som de har gjort de senaste 30 åren. Iran raffinerar sin olja, har en utvecklad jordbruk, vapen industri och tillverkar egna vapen. De är inte helt beroende av andra länder, därför har de större chans att klara av ännu hårdare sanktioner än va tex irak eller afganistan kunde göra.

Nå, exporterar man någon olja eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in