Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Bilder på cockpits från moderna västerländska stridsflyg är hemliga, allt som visas öppet är "tillrättalagt"
(Detta citat har sammanfattats av mig, men innebörden i min konstruktion är densamma som IR5:s felaktiga åsikt. Se dennes föregående poster för mer info.)
Här har vi (för första gången?) ett påstående från IR5 som är helt felaktigt och som också kan styrkas!
Grundfelet IR5 gör här är att han förutsätter att västvärlden fungerar på samma sätt som auktoritära regimer. Förutom NK så är Iran det mest kända skitlandet när det gäller överdrifter och hemlighetsmakeri kring militära system.
Och en indoktrinerad idiot med Mulla-skygglappar ser västvärlden på det sätt han har blivit "uppfostrad" att se den.
I Iran är det underförstått att all militär matriel som visas upp på bild eller film aldrig är helt äkta. Detta är pga att man som pro-iranier alltid kan hävda att dom fel, brister, problem och rena falsarier som andra normalbegåvade människor ofta hittar på pro-iransk media, inte stämmer för att man "naturligtvis" inte visar upp dom "skarpa" systemen till 100% då detta är "hemligt".
Detta gäller även tvärtom, dvs att det som visas och faktiskt verkar finnas avseende Iransk militärmatriel, bara är det lilla som man visar. Detta betyder att man har mycket bättre, modernare, kraftigare och fler av olika system i verkligheten, men detta är ju såklart "hemligt".
Och för en indoktrinerad idiot, som likt en sektmedlem har skygglappar större än mullornas skägg, så fungerar västvärlden på samma sätt, Sverige inkluderat.
Att IR5:s påståenden om att bilder på skarpa, fullständiga cockpittar (kuk-kukar?) från västerländska stridsflyg ej existerar är fel, är bevisat och styrkt sedan länge i denna tråden.
Men att få IR5 att förstå att han har fel är som att övertyga Kim-jong Blekfet-galenkalsong att han inte är Gud, dvs att det inte finns några bevis som kan övertyga.
Till dig IR5: Tills för några år sedan hade Sverige allmän värnplikt, även till Flygvapnet. Jag själv, samt tiotusentals andra, har gjort "lumpen" under ca ett år inom flygvapnet i en tjänst som innebär att jag personligen hade direktkontakt med stridsflyg hela tiden.
Jag var på F-10 i Ängelholm och har sett cockpitten på mängder av draken och Viggenplan. Tex stod det ofta ca 10st draken eller Viggenplan uppställda på plattan.
Var alla dessa plan, som grundligt setts av tiotusentals värnpliktiga genom åren, alla mystiska "civila varianter" av svenskt stridsflyg?
Jag vet personligen att flera av just dom individer jag såg flyga skarpt under lumpen även medverkade på dom "flygdagar" som var lite då och då. Under dessa flygdagar så fick dom tusentals civila som besökte tillställningen möjlighet att provsitta, titta och även fotografera cockpitten.
Och alla värnpliktiga som genom åren haft direktkontakt med vårt stridsflyg har aldrig skrivit under något papper om att hemlighålla hur en cockpitt ser ut.
Jag vet att det inte spelar någon roll vilka argument vi kommer med eller vilka bilder och källor vi presenterar, men faktum är att insidan av cockpittar på vanligt stridsflyg i den demokratiska västvärlden inte är något hemligt. Det närmsta man kan komma den dårskap du tror på är dom för stunden hemliga projekt som faktiskt finns/fanns, såsom tex F117 dom första åren.
Det enda avseende en cockpitts layout och utseende som faktiskt KAN vara hemligt och som är något man inte vill visa upp helt öppet, är exakt vilken information som presenteras, och hur, för piloten på dom olika skärmarna. Tex exakt hur radarn "jobbar".
Men dom olika instrumentens placering i en cockpit är inte något hemligt pga att det omöjligen kan vara till fördel för en fiende att veta hur ditt stridsplans cockpit ser ut. Tänk efter själv människa!
Men du hävdar alltså fortfarande att inga "skarpa/fullständiga" bilder eller filmer på cockpits från JAS39, Draken/Viggen på sin tid, Tornado, Harrier, F-15, F-16, F-18 osv Existerar!?
Sluta trolla nu IR5, med tanke på att du har intelligens nog att använda datorer och, om än dåraktigt, argumentera så är du inte helt mentalt handikappad. Tror du verkligen på att det är som du säger?