2013-01-29, 20:04
Medlem
beer-goggless avatar
Hörde (2013-01-29) från ett annat rum ljudet av TV:n som stod på (SVT's Barnkanalen) och blev lite förskräckt av innehållet.
Jag har i andra sammanhang fått en känsla att barnprogrammen har en har en dold agenda (det ör bara att kolla själva så förstår ni vad jag menar). Alltså nåt mer än att göra bra barnprogram. Hur som helst - programmet alldeles nyss som jag hörde var lite stråkmusik i moll, svepande och suggestivt. Till det var det bilder på individer som skulle avslöja en "hemlighet". Fick känslan av att tittaren (=barn) skall utveckla en sympati med berättaren.

De första "hemligheterna" var oskyldiga och lite lustiga, exempel:
"Min hemlighet är: jag har lagt en snorkuse på min kompis kudde".

Men sen kom något som jag hajjade till över. En medelålders respektive yngling har följande att berätta:
"Min hemlighet är: jag hjälper flyktingar gömma sig så det inte blir utvisade av polisen."

"Min hemlighet är: jag målar graffitti."

Nu börjar beer-goggles fundera. Vad är det här, det låter som indoktrinering i mina öron. Tänk er själva - statens television undergräver barns förtroende för polisen och rättsväsendet i specifika frågor.
Har programmakarna ett eget intresse att påverka barn? Och framför allt - är detta lämpligt att visa för barn, vad tycker ni?
Citera
2013-01-29, 20:14
Medlem
sommarlovs avatar
Samma tänk används med oss vuxna.

"Papperslösa ska rätt till sjukvård".

Dvs, illegala flyktingar ska ha skattefinansierad sjukvård.

Vi blir helt enkelt tillsagda vad vi ska tycka!
Citera
2013-01-29, 21:01
Medlem
Pillocks.and.suchs avatar
Det finns såklart en dold agenda. De som jobbar inom media, journalistik är ju vänstermänniskor i huvudsak. Finns flera trådar om detta här. Odemokratisk, ja. Men svårt att komma åt. Vad alla bör börja med är såklart att säga upp sin tvlicens. För vem vill egentligen betala för sånn smörja?
Citera
2013-01-30, 16:12
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Hörde (2013-01-29) från ett annat rum ljudet av TV:n som stod på (SVT's Barnkanalen) och blev lite förskräckt av innehållet.
Jag har i andra sammanhang fått en känsla att barnprogrammen har en har en dold agenda (det ör bara att kolla själva så förstår ni vad jag menar). Alltså nåt mer än att göra bra barnprogram. Hur som helst - programmet alldeles nyss som jag hörde var lite stråkmusik i moll, svepande och suggestivt. Till det var det bilder på individer som skulle avslöja en "hemlighet". Fick känslan av att tittaren (=barn) skall utveckla en sympati med berättaren.

De första "hemligheterna" var oskyldiga och lite lustiga, exempel:
"Min hemlighet är: jag har lagt en snorkuse på min kompis kudde".

Men sen kom något som jag hajjade till över. En medelålders respektive yngling har följande att berätta:
"Min hemlighet är: jag hjälper flyktingar gömma sig så det inte blir utvisade av polisen."

"Min hemlighet är: jag målar graffitti."

Nu börjar beer-goggles fundera. Vad är det här, det låter som indoktrinering i mina öron. Tänk er själva - statens television undergräver barns förtroende för polisen och rättsväsendet i specifika frågor.
Har programmakarna ett eget intresse att påverka barn? Och framför allt - är detta lämpligt att visa för barn, vad tycker ni?

Jag vet vad jag tycker och har redan skrivit pa forumet om just det har amnet. Dina aningar ar helt riktiga. Dags att exponera dig for sanningen: googla pa Kristina Colliander och arets mangfaldschef sa kommer du att fa lara dig ett och annat om de varderingar SVT forsoker bibringa sina underariga tittare.
Citera
2013-01-30, 18:10
Moderator
Schlesiens avatar
Teorier om underliggande budskap i teveprogram är inte KoMiOV.
Vi ger tråden ny chans i annat delforum.

Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Konspirationer och alternativa teorier

/Moderator
Citera
2013-01-30, 18:42
Medlem
NSOs avatar
Traden borde laggas samman med trad pa samma tema i Medier och journalistik. Tror den heter Blattepropaganda for barn eller liknande.
Citera
2013-02-02, 23:00
Medlem
Nicke08s avatar
Alltså? Vad förväntar du dig av SVT? Detta medium styrs av vänstern sedan urminnes tider. Förr hette barnprogrammen Vilse i pannkakan, Tillbaka till vintergatan etc etc etc
SVT är ett verktyg för vänstern. Se upp med dina barn.
Citera
2013-02-02, 23:03
Medlem
Nicke08s avatar
Eh Mods? Vad har det här att göra med konspirationer? Även du som mods borde ju ändå ha förmågan att förstå att SVT sprider vänster propaganda till barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in