Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2013-01-30, 17:53
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag tänker envisas med att skriva FB när Flashback avses. Tramssidan Facebook ska inte kunna ta den förkortningen ifrån mig.

Du väljer självklart hur du vill tolka alla förkortningar. Men om du vill vara säker på att bli förstådd av andra, eller förstå vad andra avser - kan det vara idé att hitta en slags överenskommelse om hur förkortningar skall tolkas.
2013-01-30, 18:06
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Jag förkortade ALLTID Flashback som FB före 2007, sen kom Facebook och förstörde den förkortningen, helt plötsligt var det ingen som kopplade när jag pratade om forumet FB.

Du beskriver ganska bra hur problem/missförstånd kan uppstå...

Om det inte får några konsekvenser när missförstånd uppstår - så är det lätt att strunta i problemet. Men om det visar sig att konsekvenserna blir ett Yttrandefrihetsproblem anser jag att det finns anledning att utreda innebörden av olika förkortningar...

Men självklart är det inget som FB:s (Flashbacks) ledning behöver ta ställning till eftersom FB inte är bunden att rätta sig efter Yttrandefrihetsgrundlagen. FB har sin egen lilla inskränkta yttrandefrihet - som jag har "friheten" att lämna om jag inte anser att den gynnar vår demokratiskt beslutade yttrandefrihet...
2013-01-30, 19:27
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det här har ingenting alls i den här forumdelen att göra. Om TS vill så går det utmärkt att starta en ny tråd i Språk, men den här tråden låses.

// Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in