2013-01-25, 22:08
Medlem
BonZus avatar
Hej alla!
Om man läser här: https://signup.netflix.com/EULA?locale=sv-SE, så kan man läsa att
Citat:
Får du INTE [...]vidta någon åtgärd som skulle göra intrång på de immateriella rättigheterna eller andra proprietära rättigheterna tillhörande Netflix eller tredje part som tillhandahåller programvara;
Jag skulle tro att en del (25%?) av svenska netflix-användarna använder sig utav Media Hint (gör så att man kommer åt USAs netflix-utbud) och användandet av detta add-on bryter ju mot avtalet ovan.

Min fråga är vad är det mest troliga som händer om Netflix skulle få för sig att stoppa detta? Är det böter eller är det avstängning gäller?
Citera
2013-01-25, 22:11
Medlem
Avstängning
Citera
2013-01-25, 23:51
Medlem
GeneticHerbss avatar
Varför får man inte ta del utav USAs utbud? Borde ju stå i avtalet vad för straff eller brott man gör sig skyldig till kanske..
Citera
2013-01-26, 00:02
Medlem
Om du läser igenom användaravtalet så framgår att det enda sättet att lösa tvister som knyter an till avtalet är genom skiljeförfarande i Delaware. Att försöka utkräva ersättning i Sverige är alltså ganska lönlöst om det avser avtalsbrott

Däremot framgår också av avtalet att de får stänga av dig av vilken anledning som helst.

https://signup.netflix.com/TermsOfUse?locale=sv-FI
Senast redigerad av LB542 2013-01-26 kl. 00:06.
Citera
2013-01-26, 05:57
Medlem
BonZus avatar
Tack för svaren. Misstänkte att det inte var värre än avstängning men jag ville vara på den säkra sidan då jag har noll koll på dessa saker.

Citat:
Ursprungligen postat av GeneticHerbs
Varför får man inte ta del utav USAs utbud?
Just nu skiter de i att folk gör detta, men det handlar mer om rättighetsinnehavarna som de ingått avtal med än om netflix tycker det är ok eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in