2013-06-22, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Ranked men ganska dålig tyvärr. Men nu förstår jag. tack för klargörandet!

Är du lågrankad kan du komma undan med nästan vad du vill. Är du tillräckligt bra med en champ så spelar det ingen roll om den anses vara UP, eftersom motståndarna inte kan utnyttja alla sina fördelar ändå.

Som aggressiv support kan du dessutom göra mer för laget i början, än som adc. Jag kör Zyra/Sona/Lulu silver IV, och då kan du ofta kötta sönder bot och carry:a spelet. Ibland får du idioter som adc och bara bryr sig om sina egna siffror, skiter i resten av spelet. Men sånna kommer snart bli brons ändå.
Citera
2013-06-22, 02:06
Medlem
Hodurs avatar
Trodde LoL förlorade marknad när Dota 2 gick in i rampljuset. Vad är det som är bra med det här spelet jämfört med Dota 2 gjort av Valve?
Citera
2013-06-22, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Trodde LoL förlorade marknad när Dota 2 gick in i rampljuset. Vad är det som är bra med det här spelet jämfört med Dota 2 gjort av Valve?

Det jag gillar med LoL är att det är "levande" på det sättet att det hela tiden kommer nya champs, nya items och nya funktioner etc. Men jag är sådan som sitter och läser sånna saker hela tiden, även om jag för tillfället inte är sugen på spelet.

Sen att LoL inte förlorar sina spelare är för att LoL är så lättspelat, och Dota 2 är extremt svårt att vänja sig vid som LoL-spelare. Man tycker allt är grötigare, krångligt att handla i affären och svårt att se vad som händer. LoL har en lättsammare grafik med överdrivna effekter så det blir jättetydligt när man får en ability på sig. I Dota 2 försvinner bara ens liv och man fattar inte ens att man blev träffad av nått.
Citera
2013-06-22, 02:52
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Det jag gillar med LoL är att det är "levande" på det sättet att det hela tiden kommer nya champs, nya items och nya funktioner etc. Men jag är sådan som sitter och läser sånna saker hela tiden, även om jag för tillfället inte är sugen på spelet.

Sen att LoL inte förlorar sina spelare är för att LoL är så lättspelat, och Dota 2 är extremt svårt att vänja sig vid som LoL-spelare. Man tycker allt är grötigare, krångligt att handla i affären och svårt att se vad som händer. LoL har en lättsammare grafik med överdrivna effekter så det blir jättetydligt när man får en ability på sig. I Dota 2 försvinner bara ens liv och man fattar inte ens att man blev träffad av nått.

Håller inte med dig där. Dota 2 är inte svårare. Är du dålig så möter du dåliga spelare, det är inget som ändrar på gameplay. Däremot går det att lära sig mer och utveckla sig som spelare.

Sedan har Dota 2 bättre voices och renare grafik m.m Det du nämner att ditt liv försvinner... I Dota så har spells verkligen tryck, träd exploderar, marken skakar, stora explosioner. Detta nämner bland annat TotalHalibut om du känner igen han, en gammal LoL spelare.

Det är tydligt efter att ha spelat ett tag. Många "Champs" i LoL är inte tydliga, då det är ett influx av "Skins" som inte passar sig in i spelet och får nybörjare att inte känna igen champs m.m.

Sen är alla Champs i Dota 2 gratis. Det är ett plus.
Citera
2013-06-22, 03:13
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Körde precis nasus top, mötte cho och de hade nasus i jungle. 750dmg på Q, vi vann ganska lätt
Citera
2013-06-22, 04:19
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Hur hoppar man genom väggar med Riven? Sett det hända på en stream (det var inte flash). Testade idag med E som verkade som mest logisk för uppgiften, men funkade ej .
Hur gör man?
Citera
2013-06-22, 04:19
Medlem
Är det stor chans att bli bannad om man lämnar vid Ranked Queue, det har blivit så att jag blivit riktigt irriterad på folk, ibland ber jag dom att inte banna en viss champion för jag ska använda den...
Citera
2013-06-22, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Är det stor chans att bli bannad om man lämnar vid Ranked Queue, det har blivit så att jag blivit riktigt irriterad på folk, ibland ber jag dom att inte banna en viss champion för jag ska använda den...

Om du menar i champ select, så nej. Om du menar in-game så är det lika stor chans som att bli bannad i ranked som i normal.

Jag har quittat ranked queue (champ select) 20 tal gånger denna vecka, och ingenting har hänt mig, mer än att jag får 30 min queue penalty samt -10 LP för varje dodge.
Citera
2013-06-22, 09:44
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Hur hoppar man genom väggar med Riven? Sett det hända på en stream (det var inte flash). Testade idag med E som verkade som mest logisk för uppgiften, men funkade ej .
Hur gör man?

http://www.youtube.com/watch?v=jgSctimsN34

menar du den?
Citera
2013-06-22, 10:58
Bannlyst
kassadin och singed nerfs inc

najs.
Citera
2013-06-22, 11:34
Medlem
Norrbottenss avatar
Nu har jag lirat en liten stund och jag måste bara säga, fy fan vad folk är dåliga

Jag inser ju naturligtvis att jag också fortfarande är dålig om man ser till den större bilden, men vissa människor alltså.

Det är svårt att hålla nerverna i styr när två av lagkamraterna har 1/15/4 stats.

Lite segt att levla känner jag också att det är. Jag tror nog faktiskt att jag idag är "skillad" nog att börja lira på lägsta ranken (kanske). Men först måste man grind-grind-grinda upp till 30. *phew*

PS. Taric är helt enkelt fabulous. Gillar den gaystjärten skarpt.
Citera
2013-06-22, 11:40
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
kassadin och singed nerfs inc

najs.

Nerf på singed? Vad i helvete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera