Citat:
Ursprungligen postat av
LupusX
Det jag gillar med LoL är att det är "levande" på det sättet att det hela tiden kommer nya champs, nya items och nya funktioner etc. Men jag är sådan som sitter och läser sånna saker hela tiden, även om jag för tillfället inte är sugen på spelet.
Sen att LoL inte förlorar sina spelare är för att LoL är så lättspelat, och Dota 2 är extremt svårt att vänja sig vid som LoL-spelare. Man tycker allt är grötigare, krångligt att handla i affären och svårt att se vad som händer. LoL har en lättsammare grafik med överdrivna effekter så det blir jättetydligt när man får en ability på sig. I Dota 2 försvinner bara ens liv och man fattar inte ens att man blev träffad av nått.
Håller inte med dig där. Dota 2 är inte svårare. Är du dålig så möter du dåliga spelare, det är inget som ändrar på gameplay. Däremot går det att lära sig mer och utveckla sig som spelare.
Sedan har Dota 2 bättre voices och renare grafik m.m Det du nämner att ditt liv försvinner... I Dota så har spells verkligen tryck, träd exploderar, marken skakar, stora explosioner. Detta nämner bland annat TotalHalibut om du känner igen han, en gammal LoL spelare.
Det är tydligt efter att ha spelat ett tag. Många "Champs" i LoL är inte tydliga, då det är ett influx av "Skins" som inte passar sig in i spelet och får nybörjare att inte känna igen champs m.m.
Sen är alla Champs i Dota 2 gratis. Det är ett plus.