2013-01-23, 19:13
Medlem
Jag undrar om någon vet något pdf-program där man kan söka på t.ex. ett ord och om ordet finns på fler ställen så markerar den alla så man ser dem samtidigt. (Ungefär som sökfunktionen Ctrl+F i google chrome)

Programmet adobe acrobat 7.0 professional som jag har nu markerar endast en åt gången, jag behöver se många på samma gång.

Tacksam för svar.
Citera
2013-01-23, 19:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> ÖDIT

//Mod
Citera
2013-01-23, 21:26
Medlem
Kom igen, någon måste ju veta detta.
Citera
2013-01-23, 21:48
Medlem
testat acrobat X eller foxxit reader? vilket OS använder du?

varför behöver du denna funktion?
Citera
2013-01-23, 21:54
Medlem
Alfaslangs avatar
Adobe Reader XI tillsammans med dtSearch ger dig den funktionen.
Citera
2013-01-24, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockexxxz
testat acrobat X eller foxxit reader? vilket OS använder du?

varför behöver du denna funktion?

Jag använder windows. Jag har testat båda men det funkade inte. Jag letar information i ett långt dokument med mycket koder och siffror, ofta med väldigt många träffar på en och samma sida, då vill jag kunna se alla på samma gång just på den sidan istället för att se en och en med "nästa".

Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Adobe Reader XI tillsammans med dtSearch ger dig den funktionen.

Jag provade det där innan jag postade tråden här, det gick inte. Har du själv provat detta och sett att det fungerar eller sökte du på nätet bara?
Citera
2013-01-24, 12:57
Medlem
Om det är ett scannat dokument så kan du inte söka i det, och sökfunktionen kan också ha inaktiverats
Citera
2013-01-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Om det är ett scannat dokument så kan du inte söka i det, och sökfunktionen kan också ha inaktiverats

Det går att söka i det, men bara få upp en träff åt gången. Om man t.ex. använder google chrome för att söka vilket ord som helst på den här sidan, så markerar den flera träffar på samma gång. Det var så jag ville se det i pdf:en.

Men det ordnar sig, klarar mig utan det med.
Citera
2013-01-24, 14:03
Medlem
Ehfraims avatar
http://blogs.adobe.com/acrolaw/2010/04/searching-and-marking-multiple-words-in-a-pdf/ kanske kan vara något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in