2013-01-23, 13:25
Medlem
RockyRambos avatar
Jag ska besöka två behandlingshem i nästa vecks, cupolen i höör och iris k mullsjö. Har kikat på bägges hemsidor men spec iris saknde ngn mer ingående info.

Jag behöver ett banandlingshem som koncentrerar sig på psykiska diagnoser. Jag har PTSD, depression, generell ångest och panikångest samt missbruk (opiater varvat med amfetamin).

Lälaren som jag har nu är spec.psykiatriker och enligt hans bedömning mår jag får dåligt i dags,ähet för att ta bort de. 4mg xanor som jag får dagligen. Möjligen kan dlsen sänkas efter framsteg i terapin. Jag är självmo:rdbeneägen och hoppade nyligen 20m när jag hade en extrem panikattack.

Helt jävla sjukt att jag överlevde....sen dess har läkarn varit mkt försiktig och alltid sett till att jag har benso. Utan dem hade jag varit död.

Är det ngn här som nört ngt eller kansmr själv vsrit på ngn av dessa ställena?

Cupolen ger mig en bra magkänsla av att göra bra framsteg med sina intagna de kommer inte ta bort benson snabbt, utan antingen gör deras läkare bedömningen att jag behåller dem. Eller så trappas den ut enligt fass rekomendationer. Deras metodik handlar frä,st om terapi, både privat och i grupp. Vad jag inte vet är om det fimms tillgång till ett gym, det är ett mkt bra sätt att skingra tankarna.

Det enda jag vet om iris är att terapin är jämförbar samt att man lägger upp ett personligt aktiviteitsschema där man kan träna eller görs vad man nu är intresserad av.

Om ngn vet. Hur stasi är resp ställe, rotar de igenom ens grejer (det tar jag iof för givet). Men hur integrktetskränkande är dem? Rotar de igenom ens rum,klä av sig naken...jag har varit på tvö ställen innan. Bägge kolls bagage, ett av dem hade random genosökning av ens rum. De med spice eller imo, lyrica, ritalin, concerta, etc fick na påsen väl inlindad i kallingarna. Inget av ställena hade full body strip dock....det är ju extremt.

Hur jävligt de förnedrar utöver pissproven spelar givetvis in stort det med.
Citera
2013-01-23, 18:18
Medlem
deathpiercemes avatar
https://www.flashback.org/t347423p52

Skulle säga cupolen, att du känner dig kränkt av att dem rotar igenom dig ut och invändigt är bara att beklaga, förståeligt med din problematik, pissigt att du är en knarkare på det också Men som sagt, är nog bäst om du lider dig igenom det och givetvis att du tar upp detta med din socialsekreterare och VD:n för hemmet du ska skrivas in på så att dem vet om dina svårigheter.
Citera
2013-01-23, 21:38
Medlem
Enligt min erfarenhet är inte Iris Mullsjö ett behandlingshem för en person med svårare psykisk problematik, du får själv avgöra om du tillhör den kategorin. De har inte heller personal på nätterna. Cupolen känner jag inte till något om.
Citera
2013-01-23, 22:00
Bannlyst
Iris Mullsjö är ett bra behandlings hem. Men ifall du har problem psykist så vet jag inte om det
är rätt ställe för dig,Ifall du är farlig för andra menar jag. Jag har varit ren nu i ca 2-3 år och jag gick på Iris.Det var jätte trevligt där. Jag spelade mest kort med tjejerna som bodde i samma stuga och gick på gym. De har även andra aktiviteter man kan göra där på dagarna.

Lycka till. Du det blir bättre efter ett tag.Jag måde skit dåligt i ett år nästan.
Det var som ett helvete.
Men nu har det gått 2-3år och jag är ren och mår jätte bra nu och har arbete.
Fortsätt kämpa,det var inte lätt för mig heller.

Ps testa komvux efter behandlingen och ta en yrkes utbildning
sen går det nog bra.Bli rör mokare eller ekonom eller nått.
Senast redigerad av BajenVsArsenal 2013-01-23 kl. 22:08.
Citera
2013-01-24, 20:57
Medlem
Nazipolizeis avatar
Som övriga har sagt, IRIS Mullsjö är inte att rekommendera för folk med psykiska svårigheter (även om allt snack om hur bra dom är på att ta hand om alla och göra en "individuell" behandling.)
Det är för stort, personalen är enkelspårig och man får ingen hjälp om man verkligen inte skriker efter den.
Men visst i övrigt är det schyst som fan, bra mat, mycket aktiviteter, träningsmöjligheter osv.
Problemet är som sagt behandlingen, känns mest som ett ställe för folk som har "LÄTT" missbruk och/eller bara känner för att vila upp sig för att sen köra på igen....
Önskar personligen att jag hade valt villa vita istället (ligger också i mullsjö, samma typ av behandlingshem fast mindre.) Kanske till och med hade varit drogfri då (fast det kanske är att säga lite väl mycket )
Citera
2013-01-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Som övriga har sagt, IRIS Mullsjö är inte att rekommendera för folk med psykiska svårigheter (även om allt snack om hur bra dom är på att ta hand om alla och göra en "individuell" behandling.)
Det är för stort, personalen är enkelspårig och man får ingen hjälp om man verkligen inte skriker efter den.
Men visst i övrigt är det schyst som fan, bra mat, mycket aktiviteter, träningsmöjligheter osv.
Problemet är som sagt behandlingen, känns mest som ett ställe för folk som har "LÄTT" missbruk och/eller bara känner för att vila upp sig för att sen köra på igen....
Önskar personligen att jag hade valt villa vita istället (ligger också i mullsjö, samma typ av behandlingshem fast mindre.) Kanske till och med hade varit drogfri då (fast det kanske är att säga lite väl mycket )
jag va på villlavita i tretton månader. det är precis som du beskriver iris och jag har varit på iris i enköping.
jag slappade i tretton månader. sov fram till lunch och deltog inte i grupper regelbundet. det va oftare att jag sov när det va terapi. terapin va en timme eller två på fm och sen kolla man på tv och åkte in och träna. dom försökte få mig att arbetsträna istället men det funka inte heller bra för jag låg och sov. jag hade 15 mg zyprexa och 45 mg remeron så jag va ganska nerdrogad. innan jag kom dit hade jag aldrig haft nån psykofarmka. ett riktigt skit ställe som borde heta villavitas vilohem. jag tog återfall på nästan alla ledigheter jag åkte på.
träffade en som va där några år efter mig och han sa att drogerna flödade fritt där.
är inte drogfri idag kan jag säga.
Citera
2014-12-07, 03:53
Medlem
Hej
Är det Emma som känner Anders?
John här, delade hus med Anders Christer och trond.
Om det är du så skicka ett sms till 076-1788892.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in