2018-09-04, 13:28
Medlem
Waldschrats avatar
Svar: Ja. Närcon, herregud vilken olympiad i pk-floskler.
Citera
2019-02-05, 14:46
Medlem
Nej, tack till kvinnor i rollspel, undantag för dom kvinnor som redan finns där
utan att märkas.
Feminister borde fråga sig själva om det inte är så
att rollspelarna kanske vill ha kvinnor,
men "dom gillar inte dig".

Hittar man ingen man tycker om så väljer dom flesta att dö
singel. Självklart måste all underhållning förbjudas.

Kvinnor vill inte säga vad dom vill och varför dom inte gillar rollspel
därför att vad dom vill är pinsamt.
Det är därför allt PK prat låter så dumt och motsägelsefullt.

Dom vill att rollspelarna skall pyssla med kvinnor, ge kvinnorna pengarna
och skaffa barn.
Vad dom inte fattar är rollspel är roligare än kvinnor,
till skillnad från vad kvinnor tror, så har män andra behov
och intressen än att tänka med kuken.
Om kvinnorna är också feminister som babblar om känslor,självkänsla
och moral frågor; tja då blir rollspelet mycket mer intressant
och viljan att föröka sig krymper.

Det är alltid samma sak, och det gäller inte bara feminister.

Dom vill inte ha konkurrensen som det innebär med olika subkulturer och intressen.
Så dom försöker fuska till sig uppmärksamhet och tvinga folk
att bli deras vänner eller till och med gifta sig med nördar eftersom nördar har pengar
och intelligensen till att bli bra dörrmattor.

Galna PK feminister, vill tvångs fördela män mellan sig, ta männens pengar
och pressa dom till kvinnodominerade äktenskap.
Dom gör det genom att låssas göra något annat
vilket är varför allt PK prat är så ologiskt.
Dom vill inte spela rollspel, dom vill inte lära sig datorvetenskap
etc.
Dom jagar män, dom förföljer män som flyr från kvinnor till
mer och mer mans-orienterade platser och sammanhang.
Frågar man varför kvinnor jagar män och
varför dessa hög presterande män med status inte
jagar kvinnor i kvinno-orienterande sammanhang,
då bränns man på bål.

Dom här människorna vill låsa in alla unga män och kvinnor
i familjer och det skall inte existera någon form av underhållning
eller gemenskap utanför mamma,pappa,barn.
Vuxna skall arbeta och spendera allt som blir över på barnen.

Män existerar och en del män gör saker med andra män
och inte med kvinnor, allting handlar inte om kvinnor
och kvinnor dör inte om dom inte får vara med.
Vem bryr sig om dom känner sig utanför,
kvinnor är svaga, dom klarar inte av det okända och
dom vill snoka och försöka påverka männen.
Vilket är varför vi inte vill att kvinnorna skall vara med.
Alla ändrar på sig när kvinnor är med i gruppen och det är inte roligt.

Det som stör kvinnor med rollspel och varför dom vill vara med,
det är för att rollspelarna dissar kvinnor, kvinnor är tråkiga
och rollspel är kul.

Rollspel är ofta något, som inte handlar om sex eller romantik.
Till skillnad från datorspel,film och series.
Berättelserna i rollspel handlar ofta om relationer
mellan fiktiva karaktären som inte handlar om sex eller familjer.
Med andra ord, rollspel är en bunt män som samarbetar
för att lösa problem eftersom vanliga samhället inte ger
den tillfredsställelsen och för man vill utforska
saker man man inte kan i verkliga livet.

Dom gillar inte att det finns en möteplats med män
som spenderar pengar och energi på något
annat än tjejer.
I bästa fall vill kvinnorna att männen skall ge alla pengar och all tid
till familjerna, i värsta fall är dom sura för att rika smarta
män inte visar intresse för deras fittor.
Dom vill gå till dit där det finns män
och så vill dom att männen skall spendera sina pengar
på dom.
Det är ologiskt som fan men så är det.

Rollspel är en lite manlig miljö, där man får utforska manliga men också lite barnsliga
teman istället för att ungarna skall bli mentalt nerbrutna på PK ungdomsgård
där dom får lära sig kriminalitet och alla älskar alla PK sport.

Man kan komma upp med många praktiska och SANNA anledningar
till att rollspel skall existera och inte förändras för andra syften
än rollspelet isig själv.
Men rollspel borde inte försvaras, vuxna människor borde inte behöva förklara eller
rättfärdiga varför dom köper en bunt dyra böcker
och försöker träffas 4-6 timmar varje vecka,
istället för att gå till kyrkan jag menar facket eller
vad tusan normala människor halv-hjärtat går till.
Att träffas 4-6 timmar varje vecka är mer socialt sammanhållande för samhället
än något annat som samhället håller på med.

Samarbete, lära sig visualisera och "tänk om", tänka logisk och matematisk
om olika scenarion och att kunna kommunicera en gemensam verklighet.
Det vill säga allt som dom flesta tjejer inte gillar.

Det grundläggande koncepten i rollspel är att man tänker sig in i någon annans situation,
att varje individ har objektivt existerande styrkor och svagheter,
att man måste jobba tillsammans på ett taktisk sätt för
överkomma problem med dom resurser man har.
Citera
2019-02-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Svar: Ja. Närcon, herregud vilken olympiad i pk-floskler.

Usch och blä.. Närcon.. Du slog huvudet på spiken min vän. Var där för några år sen, och det var väääääääääldigt mycket PK-floskler och trams överallt.

Jag brukar åka på GothCon (som namnet till trots INTE är fullt av Gothare och Emos, utan det är i Göteborg) varje år , och jag har faktiskt hittills noterat väldigt lite PK-ism och trams där, även om det har börjat sticka upp sitt fula huvud lite mer på senare tid.

De flesta spelledare där så som jag har upplevt det, är individer som likt jag är där för deras kärlek till rollspel och "nördkultur" mer än PK-fjollerier och HBQT-certifierat rollspelande eller vad fan för trams de hittar på härnäst.

Det kan hända att jag ser på GothCon med rosenfärgade glasögon, och om nån här brukar åka dit får ni rätta mig om jag har fel, men enligt vad JAG upplevt så är det fortfarande någorlunda en fristad för oss som älskar rollspel för vad det är, inte för vad politiskt skit man kan sprida via det.
Senast redigerad av VitSvenskMan 2019-02-05 kl. 21:44.
Citera
2019-05-18, 19:11
Medlem
Veckans klubbas avatar
Jag har en egenskap att bli bannad på rollspel.nu. Jag lyckades lyfta ett livstidsbann men nu är jag bannad ett par dagar igen. Jag är helt övertygad om att det har med det tidigare OT-forumet där t ex politik och islam diskuteras. Jag är ju konservativ, SD:are och vad man nu skulle kunna kalla mansgris. Det är sålunda lätt att köra med dubbla måttstockar rörande mig.

Jag gillar äldre rollspel och ogillar starkt SJW-vågen som försöker göra allt "inkluderande", så att de kan gestalta sig själva i rollspelen genom t ex att vara någon s k icke-binär rollperson. Kvinnor klagar på att de aktivt har uteslutits från pojkrummen där Drakar och Demoner spelades på 80-talet och att de nu är på väg att reclaima rollspelsindustrin. Vad jag minns så blev man kallad nörd av tjejer på 80-talet om man vågade yppa att man spelade rollspel. Det pågår alltså en slags historieförfalskning inom dagens rollspelsindustri. För mig känns det som dessa SJW:s är likt Mr. Hankey, the Christmas Poo, som lämnar fläckar vart han än hoppar. Är det inte rollspel, så är det tv-spel, film eller politik.
Citera
2019-06-11, 01:07
Medlem
Veckans klubbas avatar
Jag bumpar den tråden i ren frustration att så lite rollspel diskuteras på Flashback. Jag har blivit bannad på livstid igen av halvmänniskorna och genusmaffian på rollspel.nu.
Citera
2019-06-11, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag bumpar den tråden i ren frustration att så lite rollspel diskuteras på Flashback. Jag har blivit bannad på livstid igen av halvmänniskorna och genusmaffian på rollspel.nu.

Kör hårt, men fundera lite på VAD det är du vill ha, då du säger att för lite rollspel diskuteras på Flätjbäck. Den HÄR tråden diskuterar ju inte rollspel annat än väldigt tangentiellt, utan har samma fascistoida konversation som redan förs på alla andra delar av Flätjbäck, alltså bittra snubbar som som snackar om hur jävligt det är att de inte är herrarna på täppan och hur mycket de vill täppa till truten på den hemska konspirationen som styr allt.

Om du vill ha just mer diskussion om ROLLSPEL så finns det ju jättemånga frågor som du kan starta trådar utifrån, du kan ju ta lite intressanta uppslag från sidan du blivit bannad från t.ex., och du kan försöka bjuda in folk som är insatta och intresserade i hobbyn.

Det var en användare som blev permabannad på wrnu nyligen som skrev en väldig massa inlägg som handlade ganska lite om rollspel utan mer verkade ämnade att föra en sorts kulturkrig, att få in så mycket sd:itiskt snack som möjligt i alla trådar som egentligen handlade om något annat, om det är ditt mål så ser jag inte riktigt varför du behöver ett rollspelsforum alls - du har ju Flätjbäck där du kan snacka hur mycket sd-dynga som helst utan att någon bryr sig.
Citera
2019-06-17, 19:43
Medlem
Lite 'diskussion' här ovan ser jag, som i vanlig ordning inte belyser det faktiska problemet. Rollspel har alltid varit vad man gör det till, det har varit en community där alla har varit välkomna. Vit, svart, gul, tjock, smal, bög, straight, you name it. Det som stör bland annat MIG är att PK-vridna individer börjat blanda in politik i rollspel, allting ska ju spegla politik i det verkliga livet idag, och de måste alltid synas överallt och ha ett finger med överallt annars är saker inte 'representativa' nog.

Den rätta lösningen för alla är att njuta av denna hobby tillsammans och uppskatta att vi alla är fans, istället för att blanda in 'riktig' politik i rollspelsvärlden, att ta ut pinnen ur arslet, slappna av och inse att alla inte rollspelar på samma sätt. Vissa grupper kanske inte vill ta upp genuspolitik i sina rollspel, utan fokusera på att döda drakar och besegra nekromantiker, att skratta och ha roligt med sina vänner, lite vanlig, enkel eskapism helt enkelt, men får HBTQ-folket sin vilja igenom måste alla äventyr belysa och inkludera genusfrågor.
Citera
2019-08-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Grisodlar'n? Nej jag fiskar inte efter vem du är, jag la bara märke till att det användarnamnet rört om lite i wrnus i övrigt allt mer insomnade pk-gryta...

Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Kör hårt, men fundera lite på VAD det är du vill ha, då du säger att för lite rollspel diskuteras på Flätjbäck. Den HÄR tråden diskuterar ju inte rollspel annat än väldigt tangentiellt, utan har samma fascistoida konversation som redan förs på alla andra delar av Flätjbäck, alltså bittra snubbar som som snackar om hur jävligt det är att de inte är herrarna på täppan och hur mycket de vill täppa till truten på den hemska konspirationen som styr allt.

Om du vill ha just mer diskussion om ROLLSPEL så finns det ju jättemånga frågor som du kan starta trådar utifrån, du kan ju ta lite intressanta uppslag från sidan du blivit bannad från t.ex., och du kan försöka bjuda in folk som är insatta och intresserade i hobbyn.

Det var en användare som blev permabannad på wrnu nyligen som skrev en väldig massa inlägg som handlade ganska lite om rollspel utan mer verkade ämnade att föra en sorts kulturkrig, att få in så mycket sd:itiskt snack som möjligt i alla trådar som egentligen handlade om något annat, om det är ditt mål så ser jag inte riktigt varför du behöver ett rollspelsforum alls - du har ju Flätjbäck där du kan snacka hur mycket sd-dynga som helst utan att någon bryr sig.

Södertörns folkhögskola och wrnu vill att du kommer tillbaka till deras trygga kuddrum, dom saknar ditt malande i ekokammaren... Så varför sitter du egentligen här och gnäller över flashback och att folk inte vill prata rollspel på det sätt du tycker är bäst och därför ser fascistoida ugglor i mossen?

Den här tråden diskuterar visst rollspel, om än inte på det sätt du vill att det ska göras. Läs tråden, den har massvis med diskussioner. Däremot handlar diskussionerna om svensk rollspelskultur och är för fan nästan en självuppfyllande profetia när diverse politruker från Sverok letar sig in här och förklarar att värdegrunden är helig (du har t.ex. en från Sveroks ledning som försvarar den icke-existerande PK-ism inom Sverok kring sida 3)...
Citera
2019-08-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faludjah
Grisodlar'n? Nej jag fiskar inte efter vem du är, jag la bara märke till att det användarnamnet rört om lite i wrnus i övrigt allt mer insomnade pk-gryta...

Södertörns folkhögskola och wrnu vill att du kommer tillbaka till deras trygga kuddrum, dom saknar ditt malande i ekokammaren... Så varför sitter du egentligen här och gnäller över flashback och att folk inte vill prata rollspel på det sätt du tycker är bäst och därför ser fascistoida ugglor i mossen?

Den här tråden diskuterar visst rollspel, om än inte på det sätt du vill att det ska göras. Läs tråden, den har massvis med diskussioner. Däremot handlar diskussionerna om svensk rollspelskultur och är för fan nästan en självuppfyllande profetia när diverse politruker från Sverok letar sig in här och förklarar att värdegrunden är helig (du har t.ex. en från Sveroks ledning som försvarar den icke-existerande PK-ism inom Sverok kring sida 3)...

Du vet hur dem är, dessa progressiva och "woke" personer, Faludjah. De vill diktera, styra och ställa, och säga: "Nu ska VI definiera hur man rollspelar, alla som inte håller med är nazist-knarkar-fascister!", och när gammeldags rollspelare, som jag (och du, antar jag i alla fall), säger att vi bara vill vara ifred och rollspela på VÅRT vis, och inte blanda in deras genustrams i vår hobby, då är det VI som har fascistoida konversationer och är "bittra snubbar". Alla dessa feminister som infiltrerat Sverok säger i princip: "Ur vägen, nu tar vi över", och när vi säger att vi inte går med på det så är det VI som är the bad guys.

Men du vet hur dem är, dem får syntax error så fort någon står emot den allsmäktiga värdegrunden.

Till exempel började jag spela en ny kampanj Star Wars med några polare härom dagen, 2 av dem har jag aldrig spelat med tidigare, och de är REJÄLA snowflakes, de ville ha ett system för "Rött ljus" om någon kände sig triggered, så skulle man "skippa den scenen" och gå vidare. Ugh. Men jag har typ 3-4 spel igång samtidigt så jag har andra grupper där man struntar i sånt trams. Man har ju faktiskt möjlighet att tackla svåra ämnen och prata ut om dem ordentligt via rollspel om man skulle vilja, men i vanlig ordning vill genusmaffian att man ska blunda för allt hemskt, för någon kan ju, ve och fasa, bli kränkt!
Senast redigerad av VitSvenskMan 2019-08-07 kl. 17:15.
Citera
2019-08-07, 20:22
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faludjah

Ja, det kanske var mitt användarnamn, vem vet? Jag har hittat till therpgsite (men de snackar mest OSR) samt har börjat bli aktiv på yog-sothoths forum och brp-central (även om brp-central är lite mindre gnäll på Chaosium av naturliga skäl). Erebaltor.se finns alltid om man vill ta upp saker med den gamla spelvärlden till Drakar & Demoner. Men ibland saknar jag ett stort, svenskt rollspelsforum där man kan diskutera fritt, utan fastklistrade trådar om feminism, värdegrund och annat. Men jag är väl lite dryg i mitt sätt att diskutera också. Jag har redan fått ett par som ogillar mig på icke-pk-siten therpgsite. Här på Flashback är jag mest aktiv i skräckfilmstråden där man får ett schysst mottagande och där det finns en massa kunnigt folk.
Citera
2019-08-07, 20:28
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitSvenskMan
Till exempel började jag spela en ny kampanj Star Wars med några polare härom dagen, 2 av dem har jag aldrig spelat med tidigare, och de är REJÄLA snowflakes, de ville ha ett system för "Rött ljus" om någon kände sig triggered, så skulle man "skippa den scenen" och gå vidare. Ugh. Men jag har typ 3-4 spel igång samtidigt så jag har andra grupper där man struntar i sånt trams. Man har ju faktiskt möjlighet att tackla svåra ämnen och prata ut om dem ordentligt via rollspel om man skulle vilja, men i vanlig ordning vill genusmaffian att man ska blunda för allt hemskt, för någon kan ju, ve och fasa, bli kränkt!

Fan, det låter ju horribelt när spelare vill använda system som X-cards och annat mjäk när man lirar Star Wars av alla spel! Det är ju inte direkt F.A.T.A.L. man lirar. Att skippa scenen/fade to black/spola tillbaka förstör ju hela sessionen. Som spelare måste man ju visa hänsyn till allt det som SL har förberett. Är det män som lirar Star Wars med dig, eller är det kvinnor? Det måste vara frustrerande som fan, hursomhelst.
Citera
2019-08-07, 20:42
Medlem
Veckans klubbas avatar
Jag vet inte, men ibland känner jag att Sverok, HBTQ-rörelsen, feminister, cucks med konstigt färgat hår och en massa piercings, kommunister och värdegrundsmaffian har kapat min kära hobby. Naturligtvis så får vi vara ifred när vi lirar i mitt hem, men om man skulle starta en rollspelsförening (som jag har funderat lite över) så då kanske DE dyker upp i lokalen, med krav på att få spela transsexuella alver, ABF-orcher eller arbetare på migrationsverket. Jag är ju tämligen konservativ (sunkig i deras värld) och kanske lite kantig gällande vissa värderingar. Men de jag lirar med har jag känt sedan barnsben. Även om vi ibland har vitt skilda åsikter om saker och ting så har vi kul för att vi lämnar allt det där grå vardagsskitet bakom oss när vi rullar tärning tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in