Citat:
Ursprungligen postat av
Faludjah
Grisodlar'n? Nej jag fiskar inte efter vem du är, jag la bara märke till att det användarnamnet rört om lite i wrnus i övrigt allt mer insomnade pk-gryta...
Södertörns folkhögskola och wrnu vill att du kommer tillbaka till deras trygga kuddrum, dom saknar ditt malande i ekokammaren... Så varför sitter du egentligen här och gnäller över flashback och att folk inte vill prata rollspel på det sätt du tycker är bäst och därför ser fascistoida ugglor i mossen?
Den här tråden diskuterar visst rollspel, om än inte på det sätt du vill att det ska göras. Läs tråden, den har massvis med diskussioner. Däremot handlar diskussionerna om svensk rollspelskultur och är för fan nästan en självuppfyllande profetia när diverse politruker från Sverok letar sig in här och förklarar att värdegrunden är helig (du har t.ex. en från Sveroks ledning som försvarar den icke-existerande PK-ism inom Sverok kring sida 3)...
Du vet hur dem är, dessa progressiva och "woke" personer, Faludjah. De vill diktera, styra och ställa, och säga: "Nu ska VI definiera hur man rollspelar, alla som inte håller med är nazist-knarkar-fascister!", och när gammeldags rollspelare, som jag (och du, antar jag i alla fall), säger att vi bara vill vara ifred och rollspela på VÅRT vis, och inte blanda in deras genustrams i vår hobby, då är det VI som har fascistoida konversationer och är "bittra snubbar". Alla dessa feminister som infiltrerat Sverok säger i princip: "Ur vägen, nu tar vi över", och när vi säger att vi inte går med på det så är det VI som är the bad guys.
Men du vet hur dem är, dem får syntax error så fort någon står emot den allsmäktiga värdegrunden.
Till exempel började jag spela en ny kampanj Star Wars med några polare härom dagen, 2 av dem har jag aldrig spelat med tidigare, och de är REJÄLA snowflakes, de ville ha ett system för "Rött ljus" om någon kände sig triggered, så skulle man "skippa den scenen" och gå vidare. Ugh. Men jag har typ 3-4 spel igång samtidigt så jag har andra grupper där man struntar i sånt trams. Man har ju faktiskt möjlighet att tackla svåra ämnen och prata ut om dem ordentligt via rollspel om man skulle vilja, men i vanlig ordning vill genusmaffian att man ska blunda för allt hemskt, för någon kan ju, ve och fasa, bli kränkt!