2015-08-22, 15:50
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yogapants
Under tre minuter upprepade hon ordet "konkret/konkreta" ELVA gånger! Hon är mediatränad att inte svara på vissa frågor och faller då in i en repetitiv trall tills intervjuaren ger upp. Många politiker förmår dock ändra något på det inövade mantrat, men inte AKB. Speciellt när hon blir pressad. Hon är i mina ögon inte en hållbar ledare för M om de vill fortsätta att attrahera över 20% av rösterna.

Just detta appelerar knappast på M-väljare (som nog förväntar sig en vältalig och klipsk ledare). Jämför med Kristersson, som ger intryck av starkt självförotrende och som är vältalig. Bildt, Reinfeldt och Borg är tre andra givna exempel.

Trots att Löfven och AKB är så olika så har de båda en sak gemensamt: de är så jävla dåliga.
Citera
2015-08-22, 17:50
Medlem
muslemhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tivereC
Har AKB sagt det?
Om inte i ord så i handling..
Citera
2015-09-05, 11:46
Bannlyst
Hon uttryckte sig väldigt nyligen på följande sätt med anledning av flyktingkrisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Kinberg Batra
Det är viktigt att vi hjälper flyktingarna. Vi gör det genom att stå upp för att Sverige tar ansvar. Här handlar det om människor som riskerar livet och har mist det i ett antal fall dessutom. Vi måste fortsätta ta ansvar och se till andra gör det dessutom. Jag försvarar systemet och att vi tar ansvar. Står upp för det. Även i de små samtalen till vardags måste man säga ifrån mot hat och rasism. Och framförallt leder jag ett parti som tar ansvar Det är det viktigaste jag kan göra.

https://www.facebook.com/kinbergbatra/photos/a.320214748180362.1073741829.318890108312826/421367571398412/?type=1&theater
Citera
2015-09-05, 12:23
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Hon uttryckte sig väldigt nyligen på följande sätt med anledning av flyktingkrisen.

https://www.facebook.com/kinbergbatra/photos/a.320214748180362.1073741829.318890108312826/421367571398412/?type=1&theater

Hon behöver inte oroa sig. Folket kommer hålla henne ansvarig för allt elände hon varit med om att skapa.
Citera
2015-09-12, 17:38
Medlem
praxes avatar
Vad har Anna Kinberg Mantra gjort på sistone?

Det har varit tyst från henne tycker jag, saknar lite hennes mässande om hur mycket ansvar de i Moderaterna skall ta, och vilka förslag de nu lägger fram samt hur viktigt det är att få sitt första jobb.

Hon säger att hon leder ett parti som tar ansvar för Sverige. Då detta ord förekommer i varenda mening, tänkte jag att det är bäst att utreda vad som egentligen menas. Någonting viktigt måste det vara i alla fall, varför annars ta det som mantra?

En synonymordbok på nätet skriver som synonym till ansvar att "stå till svars för". Kan det vara det som Kinberg menar att Moderaterna gör?

Citat:
"Här handlar det om människor som riskerar livet och har mist det i ett antal fall dessutom. Vi måste fortsätta ta ansvar och se till andra gör det dessutom."

Är det Anna Kinberg Mantra & co som står till svars för att människor mister livet? Borde de inte buras in isåfall? Eller vad menar hon egentligen? Vad exakt är det "vi" (otydligt vilka hon avser. Moderaterna, svenska folket?) skall stå till svars för?

Eller är sanningen att det hon säger inte betyder så mycket egentligen, utan det bara låter fint. Något att säga mest i dekorativt allmänt syfte?
Citera
2015-09-12, 23:01
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Något att säga mest i dekorativt allmänt syfte?

Hon tror nog helt enkelt det är "så det skall vara". Alltså att hennes uppgift inte är att tekniskt sköta landet, utan är mest begränsat till att leverera prydliga och vackert förpackade floskler till TV-kamerorna.

Kanske har hon rätt, men det inger noll förtroende att ha en sådan roll som partiledare.
Citera
2015-09-13, 10:06
Medlem
Sveamusselands avatar
M:s största skräck f.n. torde vara att det blir nyval nu och AKB får leda en ny svag alliansregering. Kan man skjuta upp den risken till 2018 kanske något mirakel hinner göra henne lämpligare.
Citera
2015-09-13, 10:48
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Det glädjer mig att AKB bara fungerar som ett sänke för M.
Citera
2015-09-13, 10:48
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
M:s största skräck f.n. torde vara att det blir nyval nu och AKB får leda en ny svag alliansregering. Kan man skjuta upp den risken till 2018 kanske något mirakel hinner göra henne lämpligare.

Tja, moderaterna lär ju inte ha bättre opinionssiffror 2018 än dom har nu...
Någon aliansregering kommer det inte att bli. KD åker ur, och då är vänstersidan större och kan fortsätta att regera med aliansens stöd, precis som nu.
Citera
2015-09-13, 16:44
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Tja, moderaterna lär ju inte ha bättre opinionssiffror 2018 än dom har nu...
Någon aliansregering kommer det inte att bli. KD åker ur, och då är vänstersidan större och kan fortsätta att regera med aliansens stöd, precis som nu.
...och de få insiktsfulla moderaterna som finns kvar kan andas ut o kan fortsätta fundera över hur man byter partiledare igen....eller byta parti.
Citera
2015-09-13, 21:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu i Agenda om flyktingmottagning.

Jag sitter bara och gapar. Är hon så här dålig. Bara en massa floskler och snömos som kommer ut. Dessutom ser hon extremt sliten ut. Kunde de inte sminka bort det gråa under ögonen. Hon ser närmast misshandlad ut!
Citera
2015-09-13, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu i Agenda om flyktingmottagning.

Jag sitter bara och gapar. Är hon så här dålig. Bara en massa floskler och snömos som kommer ut. Dessutom ser hon extremt sliten ut. Kunde de inte sminka bort det gråa under ögonen. Hon ser närmast misshandlad ut!

"Vi behöver få se resultat"..."Vi behöver få se resultat"... "Vi behöver få se resultat"... "Vi behöver få människor snabbare in i jobb..."...Vi behöver få människor snabbare in i jobb..."..."det är så vi bygger ett starkt Sverige"..."Vi behöver få se resultat"...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in