2015-04-26, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Precis som Åsa L på Aftonbladet tycks hon ha haft en jävlig uppväxt som hon skrivit en bok om. Den sägs (jag har inte läst den, och har inga som helst planer att göra det) vara bra, inte bara intressant, utan också välskriven.
Så, kvinna, vänster, rabiat, taskig uppväxt, författare, kulturpersonlighet; hon har i stort sett carte blanche att tycka precis vad hon vill, med JÄVLIGT STORA BOKSTÄVER, precis som Åsa.

Att hon sen tycker precis samma förutsägara PK-saker som alla andra på kultursidorna, oavsett bakgrund, var kanske inte så förvånande...

Åa L. är i alla fall intelligent, det är mer än vad man kan säga om Alakaska. Otroligt nervpåfrestande äcklig finsk babblande människa
Citera
2015-04-26, 22:03
Medlem
Cohibas avatar
Susanna Alakoski är den enda som haft vett att tacka nej till ett av Jan Myrdals två priser uppkallade efter massmördarna Lenin och Robespierre och därför har hon min fulla respekt.
Citera
2015-04-28, 16:22
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Åa L. är i alla fall intelligent, det är mer än vad man kan säga om Alakaska. Otroligt nervpåfrestande äcklig finsk babblande människa

Åsa L är väl för fan inte intelligent. Att Alakoski är ännu värre gör inte Åsa till en tänkande individ.
Citera
2018-12-31, 14:06
Medlem
MKGs avatar
Var det inte Susanna Alakoski som gick på feministmöte, och blev så upphetsad att hon knivhögg sin man som hämnd på patrikalen? Hon påstod själv att hon kastade en tallrik i golvet och en flisa hoppade iväg och kapade en sena på hennes man. Yeah right, senor kapas inte av flisor från kastade tallrikar, det krävs en hel del våld för det. Finska knivslagsmål t,ex.

http://www.bang.se/vandpunkten/
Citera
2019-09-03, 17:17
Medlem
Nu skall Sverige och svennen skuldbeläggas för den finska arbetskraftsinvandringen efter kriget också...
(Alakoski i DN idag).

Det finns ta mig fan inte något folk i världen som kommit till Sverige som inte skuldbelägger Sverige.

D-e-t ä-r i-n-t-e Sverige som tvingat hit alla andra folk här. Dom har kommit f-r-i-v-i-l-l-i-g-t

Men ändå - inte kan Sverige och svenskar vara så jävliga?
Men det finns knappast något folk som är värre om man läser alla flyktingars eller arbetskraftsinvandrares dom över Sverige.

Det är det att gnällspikarna har fått hållas i alla år, utomordentligt påhejade av de inte särskilt svenska medierna och bokförlagen.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-09-03 kl. 17:25.
Citera
2019-09-03, 22:17
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Nu skall Sverige och svennen skuldbeläggas för den finska arbetskraftsinvandringen efter kriget också...
(Alakoski i DN idag).

Det finns ta mig fan inte något folk i världen som kommit till Sverige som inte skuldbelägger Sverige.

D-e-t ä-r i-n-t-e Sverige som tvingat hit alla andra folk här. Dom har kommit f-r-i-v-i-l-l-i-g-t

Men ändå - inte kan Sverige och svenskar vara så jävliga?
Men det finns knappast något folk som är värre om man läser alla flyktingars eller arbetskraftsinvandrares dom över Sverige.

Det är det att gnällspikarna har fått hållas i alla år, utomordentligt påhejade av de inte särskilt svenska medierna och bokförlagen.
Du är en riktigt lättkränkt stackare. Läs vad hon skriver istället.

Hon uppskattar uppföljningen av Hårt Arbete i SVT mer än första säsongen.
Citera
2019-09-04, 07:35
Medlem
Ett tillrättaläggande: "Svinalängorna" av Alakoski var bra litteratur men kritiken mot stat/kommun och de bättre klasserna, alltså svenskarna, i det skånska samhället la ett onödigt och i mitt tycke ovidkommande raster över den skönlitterära skildringen.
Man kan inte få villa, Volvo, vovve efter kort tid i landet.
Själv bodde jag i kasernliknande byggnad i många år och fick avbetala en begagnad Volvo i 15 år på en lön i LO:s absoluta bottennivå med det smutsiga jobbet som fanns i fabriken.
Skulle inte skriva, om jag kunde, en bok om samhällets orättvisor för det. Man får hålla till godo och söka förbättra sin livssituation efter egna förutsättningar, vilket Alakoski gjort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in