Citat:
Ursprungligen postat av
Hortikultur
What? Det var som rackarn. Jag var helt övertygad om att pollensäckarna inte var rusgivande. Står dock fast vid att bladen bara är skräp, slängde flera kilon med fanleaves förra året. Vill du ändå försöka utvinna något ur dem så låt bladen torka och acetontvätta dem sedan.
--------------------------------------------
De flesta skulle sagt att det är för sent, det är inte bara utetemperaturerna utan även fukten/regnet som kommer att spöka framåt hösten. Lägg inte ner flera tusen på frön om du väl försöker, utan se det mera som ett experiment om du ger dig på det. Jag kan inte riktigt relatera till hur en höst i Skåne ser ut, men nämnas bör att andra odlat semi-autos där som klarat sig in i oktober så helt kört är det inte, men det optimala tidsfönstret är över.
För att svara på båda frågorna.........
1:
gjorde extrakt på hela hanen och bladen + att röka pollenbollarna gav mig olja/meck som räckte till 2 rus.
Så att hanar är värdelösa är fel..
2: jag kommer under , juli, augusti och september ha en odling med 5 feminiserade frön och 3 vanliga white russian, 8 plantor som jag kommer att se som ett projekt.
men jag är ganska övertalad om att det kommer gå bra eftersom dem är auto flower, solen kommer ju bli perfekt till veggning och blomning, solen kommer ju försvinna ungefär samtidigt som det blir skörd för min del

mina frön är dock gjorda för att odlas i hårt klimat.
EDIT: ni får gärna säga vad ni tycker

Någon som har tips vart man ska torka och kurera weedet sen om man inte kan hemma , funkar det i en låda ?