Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-12, 21:45
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Tja, den dagen flashback hör av sig till dig och ber dig skriva om något kan det ju vara ett vettigt resonemang, jag misstänker dock att de inte gjort det?

Din åsikt efterfrågas inte här, du ges möjligheten att uttrycka den.
En väldigt viktig poäng faktiskt. Håller dessutom med nån som sa förut att passar det inte så är det faktiskt inget som hindrar TS från att låta bli att skriva, forumet går ju att läsa utan att man skriver något med.

Någon ska dessutom betala för webservrar etc för att driva siten, med tanke på dess storlek och hur många som hänger på forumet kan man ju anta att det inte är alldeles gratis, speciellt inte om det ska kunna funka någorlunda bra.
Citera
2013-01-12, 22:02
Medlem
Dr.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joim
Men det är ju vi medlemmar som gör flashback. Den är intressant eftersom vi är intressanta. Någon tjänar ju pengar på oss, medan vi får inget för vårat arbete.

Skit i att "arbeta" då. Patetiska fan.
Citera
2013-01-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Hear, hear!

Någon tjänar pengar, men någon lägger också ut pengar och tid för servrar, tekniskt underhåll etc.

Och så stora pengar tjänar inte forumet, eftersom de tackar nej till blinkande och störande reklam (desto mer man märker reklamen, desto mer tjänar någon på den) och inte har en massa pop-ups och annat, som är de man tjänar de stora pengarna på.

Lägg sedan till att många inte vill eller vågar göra reklam på dödsknarknazistpedofil-forumet flashback av rädsla för negativ press, så blir inte inkomsterna några astronomiska summor.

Reklam på internet överhuvudtaget betalar inte längre lika bra, nu när så många har adblocker och liknande.

Dessutom tror jag att flashback får ännu mindre, eftersom forumet använder https, vilket gör att de som annonserar inte kan se hur många besökare forumet har och hur många som ser deras reklam.

Om du skulle få betalt för ett eventuellt överskott, så innebär det ju egentligen också att du borde få betala forumet vid ett eventuellt underskott.
Så med tanke på att servrarna snart måste bytas, eller utökas pga ökande aktivitet, så kanske det är du som borde öppna plånboken istället.

Har också för mig att det kostar inte speciellt mycket att en banner på flashback?
Citera
2013-01-13, 14:40
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Flashback måste ju tjäna gigantiska summor, 726677 stycken medlemmar står det uppe i hörnet. ~33 k besökare just nu. Med all den reklamen som finns överallt så borde vi generera gigantiska summor. Men vad är anledningen till att folk läsar på flashback?
Det är ju såklart skribenterna, alla dessa trådstarter som lockar folk till att läsa och kanske gå med i flashback och argumentera, diskutera och kommentera. Då anser jag att vi som skribenter borde få en del av vinsten.
Kan vi inte sätta upp en bestämd summa, kanske 5 öre per visning, när man startat en tråd. Flashbacks medlemmar beslutar själva om de vill ha summan eller inte, man lägger till en funktion där man kan sammanlänka sitt PayPal-konto till sitt användarnamn.

Vad anser ni?

Urbota löjligt. Du tror att en sida som Flashback är helt gratis att driva ? Vill du även vara med och betala alla omkostnader Flashback har ?
Citera
2013-01-15, 17:42
Medlem
joims avatar
Jag känner mig utnyttjad av att någon tjänar pengar på min intelligens och nyfikenhet.
Citera
2013-01-15, 17:48
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag känner mig utnyttjad av att någon tjänar pengar på min intelligens och nyfikenhet.
Då föreslår jag att du slutar skriva så är inte bara ditt problem ur världen.
Citera
2013-01-15, 18:03
Medlem
prmanentwacks avatar
Nej, du bör inte få betalt av flashback. Din idé med 5öre per visning suger dessutom kuk för att den skulle bara bidra till fler idioter som startar trådar med aftonbladetrubriker utan innehåll.

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Ingen tvingar dig att skriva här.

Vilken underbar planet man har hamnat på där det finns folk som är så giriga att de ska ha betalt för precis allt de gör...
Citera
2013-01-15, 18:05
Medlem
Frågan är dock om de får in så speciellt mycket pengar? Med tanke på att alla här i flashback är såpass upplysta som de är om Adblock och andra addons som effektivt spärrar alla reklamannonser från att visas överhuvudtaget.
Citera
2013-01-15, 18:11
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Flashback måste ju tjäna gigantiska summor, 726677 stycken medlemmar står det uppe i hörnet. ~33 k besökare just nu. Med all den reklamen som finns överallt så borde vi generera gigantiska summor. Men vad är anledningen till att folk läsar på flashback?
Det är ju såklart skribenterna, alla dessa trådstarter som lockar folk till att läsa och kanske gå med i flashback och argumentera, diskutera och kommentera. Då anser jag att vi som skribenter borde få en del av vinsten.
Kan vi inte sätta upp en bestämd summa, kanske 5 öre per visning, när man startat en tråd. Flashbacks medlemmar beslutar själva om de vill ha summan eller inte, man lägger till en funktion där man kan sammanlänka sitt PayPal-konto till sitt användarnamn.

Vad anser ni?

Alltså...Jag hoppas verkligen du skämtar... Som alla sagt är driften inte gratis. Det är server som ska betalas, eventuellt webbhotell osv... Tror du verkligen flashback skulle haft reklam om allt det skulle vara gratis? Och så kommer DU och vill ha pengar.... Njae....
Citera
2013-01-15, 18:21
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
efter att ha ögnat igenom lite av din inläggshistorik så är det lätt att konstatera att din känsla av känna dig utnyttjad pga de skäl du angav är helt och hållet felaktiga och bara ett hjärnspöke i din uppfuckade knarkarhjärna.... som alla sagt 100 ggr redan... sluta besök och skriv här om det inte passar... det är inget som skulle påverka detta forum i nån negativ bemärkelse....
Citera
2013-01-15, 18:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Frågan är dock om de får in så speciellt mycket pengar? Med tanke på att alla här i flashback är såpass upplysta som de är om Adblock och andra addons som effektivt spärrar alla reklamannonser från att visas överhuvudtaget.
Det där verkar vara en seglivad myt. Och tur är väl det, för skulle möjligen ett snille som du kunna räkna ut vad som skulle hända om 98 procent av Flashbacks läsare skulle använda Adblock och annonserna inte räknas som visningar?

Det är kontraproduktivt att använda addons som blockerar annonser. Flashback behöver ha annonsintäkterna för att klara driften av forumet och utan annonsintäkter händer vad? TS fem öre per visning är bara att glömma. Ett forum som inte kan finansieras går i graven. Så enkelt är det och det borde varje internetkrigare fundera lite över.
Citera
2013-01-15, 18:52
Medlem
AbrahamLincolns avatar
TS tror att det är gratis att ha ett så stort forum uppe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in