Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-11, 00:05
Medlem
johanness avatar
ot/upprepningar/skräp raderat.
/mod
Citera
2013-01-11, 00:06
Medlem
blidicsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevla
är maiorana fri alltså trodde han satt inne ?
Någon skrev tidigare att han ska ha brutit ryggen i en bilolycka för inte så länge sen..
Citera
2013-01-11, 00:09
Medlem
thewakka35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Om det är Tammiharju kan han nog räkna med minst 10 år, skulle jag tro...kanske mer?

Nej, max 10 år för grovt rån. Men det kanske blir fler rån för vapeninnehavet och att han avlossar skott?
Citera
2013-01-11, 00:13
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewakka35
Nej, max 10 år för grovt rån. Men det kanske blir fler rån för vapeninnehavet och att han avlossar skott?

Ett skott genom framrutan på polisbilen kommer helt säkert att bedömas som försök till mord...och med MT's tidigare straffregister så kommer han nog inte så lindrigt undan. Jag reviderar min gissning till minst 12 år (förutsatt att MT kan bevisas ha skjutit förstås).
Citera
2013-01-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewakka35
Grovt rån + grovt vapenbrott + försök till mord alt. dråp
Det lär ju bli mer än 10 år + delen på det gamla straffet undrar vad det hela slutar på ?
Citera
2013-01-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Ett skott genom framrutan på polisbilen kommer helt säkert att bedömas som försök till mord...och med MT's tidigare straffregister så kommer han nog inte så lindrigt undan. Jag reviderar min gissning till minst 12 år (förutsatt att MT kan bevisas ha skjutit förstås).

Inte en dag under 12 tror på ända upp till 18 år då poliserna hatar den mannen. Sen att han skjutit innan mot dom kommer väga tungt så 14-18 år tror jag på denna gång.
Citera
2013-01-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Hur som helst så har jag aldrig hört talas om att någon straffas internt för att ha snackat om han inte tillhör någon grupp eller officiell fiende, så denna person går normalt ganska säker, men självklart känner denna sej inte säker. De som utförde handlingen vet ju att någon ur allmännheten kan bli till deras fall och de räknar med den händelsen. Jag tror nog att de bara skrattar över att det skedde så. Lycka till åt denne.

Vad menar du? Berätta mer

Tror ni kiosk ägaren har något att vara rädd för nu? Golbög som han är
Citera
2013-01-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makrame
Inte en dag under 12 tror på ända upp till 18 år då poliserna hatar den mannen. Sen att han skjutit innan mot dom kommer väga tungt så 14-18 år tror jag på denna gång.

Fast det är inte polisen som dömer honom isåfall.
Citera
2013-01-11, 00:37
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av readysetgrow
Hahaha idot

nästa pucko... aa det fruktade adidas-gänget

Hahaha +1 på den

Alltså folk är verkligen trångsynta, vet du att några av sveriges bästa och mest meriterade rånare är svenskar?

men merparten härinne skulle ju tycka de var ok, "i jakten på slöddret"
Skulle vilja se er som ropar högt om "kriminella avskum" här möta upp nån o upprepa vad ni säger här.
Men nej ni sitter o muttrar o piskar kärringen och pillar på ungarna istället. Idioter

Vart vill du komma? Du tycker alltså att det är helt okej att råna banker men man får inte tycka illa om rånare om man inte ställer sig framför dom och påpekar att de är slödder? Ungefär samma logik som att ställa sig framför ett lejon och säga att det är fittigt att det dödar djur. Taskig liknelse mot lejonen förstås, de kan ju inte tänka kritiskt. Men det kan väl varken du eller dina FFL-polare heller
Citera
2013-01-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badgosse
Det lär ju bli mer än 10 år + delen på det gamla straffet
Jag är fortfarande "imponerad" över att någon som (om jag fattat det rätt) sitter för grovt rån mm och dessutom rymmer fortfarande har privilegiet att få 2/3 frigivning. Särskilt när det är dennes nöttronde volta
Citera
2013-01-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag är fortfarande "imponerad" över att någon som (om jag fattat det rätt) sitter för grovt rån mm och dessutom rymmer fortfarande har privilegiet att få 2/3 frigivning. Särskilt när det är dennes nöttronde volta

regler är för alla. Det finns rätt många som efter ett tag lägger ner och lever ett Svensson liv så det är svårt att bedöma. Man kan ju sköta sig innanför murarna och sen köra ett nytt race när man kommer ut
Citera
2013-01-11, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badgosse
regler är för alla. Det finns rätt många som efter ett tag lägger ner och lever ett Svensson liv så det är svårt att bedöma. Man kan ju sköta sig innanför murarna och sen köra ett nytt race när man kommer ut

Jo det är ju det som är det kniviga. Sen att jag anser att en rymning inte direkt platsar i begreppet "sköta sig innanför murarna" är en annan sak. Särskilt när det i detta fall var en våldsam fritagning med efterföljande brottslighet. En helt annan sak än om man avviker på en permis för att umgås med sina barn eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in