Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-10, 11:30
Medlem
Coconocos avatar
Denna snubben är förmodligen den gripne.

http://www.youtube.com/watch?v=q0BJ-G_Y36g
Citera
2013-01-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.vellis
Glory åt rånarna! hahaha! jag älskar den här utvecklingen. nee morsan sa itne allt ja skrev hon sa bara d i början men jo självklart ja hatar poliser o har alltid gjort. e själv en fd rånare så ja hejjar på rånarna. d väl itne fel. o den som skyddar oss jo d blir jag. den som inte kan skydda sin familj o ist ringer polisen medans dem skiter på sig e ju inte män. d e ju fb nördar som inte fått pubishår ännu
Glory åt rånarna?
Det är väl inte Robin Hood och hans gäng som är i farten.
Det är väl snarare några skitar som är under press från några ännu större skitar.

Men så var det väl inte för dig på den tiden du var rånare,du var väl värsta gentlemannarånaren.

Jag är inte man och jag är såpass gammal att en del pubishår tom rammlat av i bara farten,men jag skyddat min familj mot snorunge med pistol samtidigt som jag ringt polisen utan att skita på mig
Citera
Moderator
v50s avatar
Den gripne är i 35 års åldern och tydligen välkänd av polisen sedan tidigare och har kopplingar till fucked for life. Ser man på den pixlade bilden som finns med denna artikel så verkar det inte vara en person av utländsk härkomst.

Citat:
Den gripne är enligt Aftonbladets källor en 35-årig man med kopplingar till det kriminella gänget Fucked for Life.
Mannen blev riksbekant i samband med en uppmärksammad rymning från ett fängelse för nio år sedan.
Han har ett digert kriminalregister och har dömts flera gånger för inblandning i rån.
I början av 2000-talet dömdes han för försök till mord, häleri och grovt vapenbrott. Han hade då varit med och skjutit mot poliser.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16047602.ab
Citera
Medlem
Braxynglets avatar
Men han är väl inte att klassa som amatör då eller? Tycker rånet i sig skriker amatörnivå.
Citera
2013-01-10, 11:32
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Han borde väl rimligen sitta inne igen då han greps i November förra året?
Hmm.. Enligt källuppgifter ska han ha muckat från fängelsestraffet i juli förra året.
Citera
Medlem
Mårten Tammiharju är 35. Tror det är han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Han borde väl rimligen sitta inne igen då han greps i November förra året?

Jag kom bara på honom först... Det stämmer att han sitter.

Den enda som finns som alternativ då är Mårten Tammiharju..... Det stämmer med åldern oxå.... Min kontakt svarar inte på luren så jag kan inte bekräfta än.... Men kan inte se att det kan vara nån annan.....
Citera
Medlem
Verkar ha vitt hår...?

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16047906/800/normal/f212e33284a03/gr-new.jpg
Citera
Medlem
ShazzaJoness avatar
Trodde Maiorana satt inne fortfarande?
Citera
2013-01-10, 11:33
Medlem
tycker det ser ut som m*rten t*ammih*rju
Citera
Medlem
Rånarna har beskjutit poliser och polisbilar i samband med rånet i Täby, efter flyktvägen mellan Kallhäll och Kungsängen, i Kungsängen (Bygdegårdsvägen) och i samband med att flyktbilen övergavs i BRO(intill Statoilmacken.) I Flyktbilen hittades en Kalschinokow, troligen med tomt magasin.

EN av rånarna är nu på fri fot i närheten av Bro, troligen beväpnad med en annan Kalschinikov.

Rånarna har inte bara utsatt bankens personal för livsfara, utan även en mängd poliser, medtrafikamter och många helt oskyldiga i övrigt, även många barn, och andra helt ovetande för stor fara.
Bro är just nu(för en halv timme) en mycket speciell plats som liknar en krigszon med helikoptrar( bl.a en Black Hawk fö.), mängder av poliser, en del av förståeliga skäl raätt stressade, i fordon av alla de slag, och till fots och fortsatt livsfara föreligger naturligtvis inte bara för polisen i området. Hoppas att rånaren(rånarna) kan gripas utan att ngn annan än rånarna drabbas fysiskt. Ett stort antal människor har naturligtvis redan drabbats psykiskt!
Senast redigerad av Antistalk 2013-01-10 kl. 11:35.
Citera
Medlem
Snoddas_pappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseComeHome
Någon som vet vem det kan vara:

Den gripne är enligt Aftonbladets källor en 35-årig man med kopplingar till det kriminella gänget Fucked for Life.

Mannen blev riksbekant i samband med en uppmärksammad rymning från ett fängelse för nio år sedan.
Tammih*rju?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in