Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-10, 04:52
Bannlyst
Vad jag minns så plockades denna funktion bort eftersom att vissa valde att skapa användarnamn med förvirrande arabiska och kinesiska tecken, vilket försvårade identifikationen av användarna. Jag saknar inte de arabiska nicken, men de svenska öppnade ju faktiskt upp för "roligare" nick än idag, tycker ni inte?

Jag tycker i alla fall att man bör öppna upp för möjligheten att skaffa sig ett nick som utnyttjar hela det _svenska_ alfabetet, forumet blir helt enkelt lite roligare och personligare då.

Varför tillåter ni inte å, ä och ö egentligen?
Citera
2013-01-10, 04:58
Medlem
-Wasteland-s avatar
Jag har aldrig riktigt förstått dom rigida reglerna kring användarnamnen. Finns det nån tråd om detta? På andra forum har man ju haft möjlighet att ändra sitt namn osv. På Flashback får man väl inte ens ha mellanslag längre?
Citera
2013-01-10, 05:05
Medlem
TrueCs avatar
Fixa sökfunktionen först isf, den är klappkass redan nu. Skulle tro att det har med detta att göra.
Citera
2013-01-10, 10:29
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Fixa sökfunktionen först isf, den är klappkass redan nu. Skulle tro att det har med detta att göra.

Ja, innan vi tillåter fler tecken i användarnamnet måste vissa problem med sök fixas.
Citera
2013-01-10, 12:16
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Ja, innan vi tillåter fler tecken i användarnamnet måste vissa problem med sök fixas.
Finns det planer på att återinföra ÅÄÖ i användarnamnen?
Citera
2013-01-10, 12:54
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Finns det planer på att återinföra ÅÄÖ i användarnamnen?

Ja. Anledningen att möjligheten försvann var tekniska problem, främst med sökmotorn (som många andra komponenter använder sig av).

Det kommer alltså komma tillbaka, men när kan jag inte uttala mig om då vi har mycket annat högprioriterat på todo-listan just nu.
Citera
2013-01-10, 15:20
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ja. Anledningen att möjligheten försvann var tekniska problem, främst med sökmotorn (som många andra komponenter använder sig av).

Det kommer alltså komma tillbaka, men när kan jag inte uttala mig om då vi har mycket annat högprioriterat på todo-listan just nu.
Jättekul att höra! Jag har flera roliga namn på lager, men som innehåller ÅÄÖ, som jag gärna skulle vilja registrera.
Citera
2013-01-10, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ok, då avvaktar jag kraftfullt.
Citera
2013-01-10, 20:14
Medlem
Germanias avatar
Citat:

hade det inte en hel del med irc att göra också?
Citera
2013-01-10, 20:44
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
hade det inte en hel del med irc att göra också?

Jo, så det är inte fasligt mycket kvar att fixa.
Citera
2013-01-11, 03:06
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu förstår jag inte riktigt? Har aldrig haft något problem med mitt eget nick. Så är det bara nyregestreringar det handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in