Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-08, 17:19
Medlem
Hoppas jag lagt tråden i rätt forumdel, kunde inte hitta en bättre.
_______

Majoriteten av Flashbacks användare kan fan inte citera för fem öre. Ofta citeras hela inlägg när man vill svara på en liten del ur dem eller bara ge ett allmänt svar. Citera endast den del du syftar på eller inte alls om du vill svara på ett helt inlägg (ett simpelt @[name] räcker). Ofta händer det att man citerar TS hela första inlägg vilket är helt meningslöst korkat. Det är bara irriterande och gör det svårare att snabbt skumma igenom trådar om idioter konstant måste citera hela inlägg.

Strikta regler för citering bör införas.
Senast redigerad av peddofarfar 2013-01-08 kl. 17:25.
Citera
2013-01-08, 17:25
Medlem
apflickans avatar
Anledningen till varför man inte bara använder @name (eller något dylikt) är för att användaren man syftar på kan se om någon citerar ens inlägg, vilket gör det lättare att följa en eventuell diskussion.

Dessutom så bör man bara redigera ett inlägg om inlägget är för långt för att citeras - annars spelar det ingen roll.
Citera
2013-01-08, 17:27
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peddofarfar
_______

Majoriteten av Flashbacks användare kan fan inte citera för fem öre. Ofta citeras hela inlägg när man vill svara på en liten del ur dem eller bara ge ett allmänt svar. Citera endast den del du syftar på eller inte alls om du vill svara på ett helt inlägg (ett simpelt @[name] räcker). Ofta händer det att man citerar TS hela första inlägg. Det är bara irriterande och gör det svårare att snabbt skumma igenom trådar om idioter konstant måste citera hela inlägg.

Regler för citering borde införas.
Fast då dyker det ju inte upp bland citerade inlägg.
Mao den man citerat kanske inte ens märker att man kommenterat inlägget.

I övrigt tycker jag inte att mer regler ska införas när det gäller skitsaker.
En del stör sig på särskrivare, felstavare osv och jag tycker ditt irritationsobjekt kvalar in i samma kategori.
Citera
2013-01-08, 17:27
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peddofarfar
_______

Håller med till 100 %!
Citera
2013-01-08, 17:42
Medlem
TheGamers avatar
Det som vore smart är ju om det blev automatiskt spoiler runt inlägget H*n citera, om personen skulle vilja dela upp citeringen kan den enkelt bara radera koden för att sedan dela upp det som man vanligtvis gör.

Det är i alla fall ett sätt som kan funka.
Citera
2013-01-08, 17:45
Medlem
SiSeniors avatar
Om ett större inlägg innehåller ett eller några få frågor av helt olika karaktärer så ser jag inte varför jag ska bryta ner inlägget bara för din skull och för att du ska kunna scrolla förbi mitt inlägg 0,1sek snabbare. Huvudsaken är att det är klart och tydligt vilka frågor jag svarar på.
Citera
2013-01-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apflickan
Anledningen till varför man inte bara använder @name (eller något dylikt) är för att användaren man syftar på kan se om någon citerar ens inlägg

Är det helt omöjligt att göra någonting åt da?
Citera
2013-01-08, 18:08
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Det som vore smart är ju om det blev automatiskt spoiler runt inlägget H*n citera, om personen skulle vilja dela upp citeringen kan den enkelt bara radera koden för att sedan dela upp det som man vanligtvis gör.

Det är i alla fall ett sätt som kan funka.
Det beror helt på hur spoilern hamnar:
1.

2.
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Finns en del som spoilar enligt 1, ett riktigt hjärdött sätt ur flera aspekter.

2 är att föredra.

Problemet blir mer att om man ska tvinga folk att citera enligt någon mall så kommer det bli ännu mer folk som klipper och klistrar i citeringar för att sedan fucka upp hela trådar när de klippt bort någon hakparentes eller formateringstecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in