2013-01-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Nej. Ingen. Har inte tagit mod att gå dit.

Tag dig modet! det klarar du!

Sen har jag ställt mig frågan. Varför skulle denna personen kunna hjälpa mig ? Vad har han som jag kan ta nytta av? Han eller hon bör vara utbildad inom KBT kognitiv psykoterapi.
OCD är vanligt , de symptom du beskriver hör dit inklusive depression och självmordstankar med.

Lågdos av SSRI preparat kan utplåna , förbättra och i alla fall förmildra symptomen.I kombination med aktiv/från behandlaren s sida OCH din/ KBT behandling blir nästan alla mycket bättre.

Och sen om han kan hjälpa mig så kommer det hålla tills jag går utanför dörren.

Det handlar ju om just det, träning, uppgifter hjälp att klara av sin ångest i situationer men upplever svåra. Inte att ligga på en soffa och prata tomt ut i luften.
Sök nu!

Ang skolan.Klamra dej fast -du har rätt att gå om gymnasiet till det år du fyller 20 år. Att läsa gymnasialt efter gymnasiet innebär studielån.Dyrt alltså och onödigt.
Citera
2013-01-08, 21:47
Medlem
Citat:
Nej. Ingen. Har inte tagit mod att gå dit.
Sen har jag ställt mig frågan. Varför skulle denna personen kunna hjälpa mig ? Vad har han som jag kan ta nytta av? Och sen om han kan hjälpa mig så kommer det hålla tills jag går utanför dörren.

Hur tänkte du nu? Hur tänkte du att ditt undvikande beteende skulle hjälpa dig bli bättre? Jag gissar att du inte accepterat hur det faktiskt ligger till med dig.

Det är det här som kallas att bli vuxen. Ens beteende får konsekvenser och du har ett val. Vad väljer du?
Citera
2013-01-09, 02:55
Medlem
christerys avatar
Citat:
Har för mycket backfire från flera ämnen. IG-varningar och IG satt i något ämne. Har alltid legat runt G, VG pga mindre ansträngningar när det kommer till pluggandet. Har aldrig riktigt gett in för att sitta på röven och plugga.

Sånt blir livet ibland. snoka rätt på en praktikplats där du gillar att göra rätt för dig, efter en månad kan du försiktigt fråga om du kan få betalt...

Livet är sånt ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in