2013-03-31, 14:53
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olilie
Nej men, är det verkligen bara jag som undrar hur ni kan veta dessa saker?
Boken är inte ens släppt & du Elsa88, vet innehållet i den? Har du läst den?

Jag känner till den här familjen, träffade även Ida när hon va kriminell, så jag vet lite hur det ser ut. Hennes familj är nog livrädd att sanningen ska komma ut.
Kan de va därför ni startar en dålig tråd om Ida på flashback?

Att folk ska veta att det mesta bara är en lögn och att deras namn blir smutskastade? Det hade jag också varit rädd för om jag hade varit hennes familj.
Citera
2013-03-31, 14:57
Medlem
Justifers avatar
Som sagt, man får hoppas (eller kanske inte? ) att inte HA mflr får reda på Idas sagor (om hon har något vett i skallen har hon väl i alla fall insett att hon inte kan skriva om detta i boken) och gör ett litet hembesök av den omilda varianten...

Håller helt med TommyTurbo också, media säljer det som säljas kan oavsett sanningsenlighet. Det värsta med sådana här fittmytomaner anser jag är att de drar med sina familjer utan att dessa någonsin bett om någon uppmärksamhet.

Sedan läste jag hennes intervju i Amelia där ludret sitter och påstår sig inte kunna arbeta eftersom att hon fortfarande "lider så av sina mardrömmar från de hemska, våldsamma handlingar som hon begått". Och att mina, och många många andras, skattepengar skall gå till att försörja ett sådant här äckligt, vidrigt whitetrash står mig upp i halsen!!! Allt detta är bara ett sätt att få uppmärksamhet och slippa jobba. Kanske bäst att HA tar hand om fittan ändå?
Citera
2013-03-31, 14:59
Medlem
Finns det ingen i tråden som växt upp i samma stad som mytomanen och kan berätta om de hemska åren hon styrde gatan med ett järngrepp!?
Citera
2013-03-31, 16:04
Medlem
B´stards avatar
Johan Egonsson länkar (föga förvånande) till hennes bok på sin fb-sida...
Citera
2013-03-31, 17:20
Medlem
--68--s avatar
Hon föddes iaf som Ida Larsson den 25/1-1985 i Katrineholm, morsan är född den 12/2-1962 och har också bytt efternamn från Larsson men till Stenberg.
Citera
2013-03-31, 17:56
Medlem
trasko666s avatar
Ida Holmsten lämnade kriminaliteten

Ida Holmsten var en värsting levde ett våldsamt och kriminellt liv. En fotboja och en kram från en lärare blev vändningen. Nu har hon skrivit en bok om sitt liv, och berättar i Nyhetsmorgon hur hon lyckades lämna kriminaliteten bakom sig.

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/ida-holmsten-l%C3%A4mnade-kriminaliteten-2315557
Senast redigerad av trasko666 2013-03-31 kl. 18:01.
Citera
2013-03-31, 18:11
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasko666
Ida Holmsten lämnade kriminaliteten

Ida Holmsten var en värsting levde ett våldsamt och kriminellt liv. En fotboja och en kram från en lärare blev vändningen. Nu har hon skrivit en bok om sitt liv, och berättar i Nyhetsmorgon hur hon lyckades lämna kriminaliteten bakom sig.

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/ida-holmsten-l%C3%A4mnade-kriminaliteten-2315557
Hon lär ha varit särskilt involverad i den undre världen om en kram och två månaders husarrest fick henne att "lämna kriminaliteten bakom sig".
Citera
2013-03-31, 21:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justifer
Knappast en brud under 1.60 va?
Och jag skulle sätta pengar på att personen du såg agerat å en kamrats vägnar eller dylikt, det kriminella organisationer som Ida påstår sig ha arbetat för (nu pratar vi alltså HA och juggemaffian) skulle aldrig någonsin ta in ett luder för att springa deras ärenden, inte under några som helst omständigheter.
Nej, det var en rätt stor och bitig tjej. Jag vet även å vems vägnar hon agerade och det var i allra högsta grad en kriminell sammanslutning, ingen av dom nämnda dock.
Citera
2013-03-31, 22:13
Medlem
Celerons avatar
Intressant läsning i tråden. Synd att inte Agneta Sjödin i "Nyhetsmorgon" ställde frågor till "lilla Ida" om hennes påstådda samröre med HA eller Jugoslaviska-maffian. Eller förtalsdomen mot henne. Eller är det helt enkelt så att förlaget självt till viss del kunnat styra vilka frågor reportern kan ställa ??.

Är det förresten någon som vet om det finns någon sanningshalt i hennes påstående i intervjun om att hon umgicks med "nazister" i tonåren ??.

Att själva boktiteln är inspirerad eller vad man ska säga, av en viss herr. Ibrahimovic "litterära mästerverk" är ju dock ganska klart.
Citera
2013-04-01, 03:15
Medlem
Men asså fröken e ju mytoman. Hon har säkert haft ett jobbigt liv och vill nu ha något tillbaka. Ge henne hjälp även att hon ljuger så hon kanske får ett värdigt liv. Inga förmåner dock utan bara hjälp att klara upp sitt verkliga förflutna.

Många tjejer reagerar med att ljuga när dom har haft ett odrägligt liv.
Citera
2013-04-01, 03:40
Medlem
vargvids avatar
Känns som en gammal hängis till ett MC gäng som har storhetsvansinne bara för att hon har hängt med kriminella som berättat saker för henne. Tror hon har vart med ett och annat och sett/hört, men däremot aldrig deltagigt.

Men har ens Hells angels en klubb i Katrineholm? Underklubb måste det väl ändå vara? Henhouse MC och sen Stompers MC, vilka fler finns det? Men känns konstigt ifall hon hade gjort saker åt HA utan att vara med i någon av MC klubbarna som finns i Katrineholm (ifall hon nu blev tillsagd att göra saker åt HA). Sen vet jag att har man inte en väst på sig med färgerna så ska man absolut inte säga att man har gjort saker för HA eller i deras namn.

Men HA har ju sina indrivare och har klubbar som gör det åt dom, så känns konstigt att dom frågar Ida ifall hon skulle driva in en skuld eller liknande av alla personer dom nu kan skicka. Visst, storlek och längd kvittar ifall man vet hur man gör. Men ifall hon någonsin har drivit in en skuld så måste hon ha haft 5 killar bakom sig som gör själva jobbet åt henne, hon bara står och "förhandlar".

Nä, jag tror inte mycket på vad hon säger. Väldigt mycket "öhh och så...öhh.." när hon interjuvas av tv4. Ifall hon någonsin har haft ett namn inom HA så kan jag fråga en god vän till mig som faktiskt har vart gammal indrivare till HA. Blir intressant att se hans reaktion till denna bok.
Citera
2013-04-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Känns som en gammal hängis till ett MC gäng som har storhetsvansinne bara för att hon har hängt med kriminella som berättat saker för henne. Tror hon har vart med ett och annat och sett/hört, men däremot aldrig deltagigt.

Men har ens Hells angels en klubb i Katrineholm? Underklubb måste det väl ändå vara? Henhouse MC och sen Stompers MC, vilka fler finns det? Men känns konstigt ifall hon hade gjort saker åt HA utan att vara med i någon av MC klubbarna som finns i Katrineholm (ifall hon nu blev tillsagd att göra saker åt HA). Sen vet jag att har man inte en väst på sig med färgerna så ska man absolut inte säga att man har gjort saker för HA eller i deras namn.

Men HA har ju sina indrivare och har klubbar som gör det åt dom, så känns konstigt att dom frågar Ida ifall hon skulle driva in en skuld eller liknande av alla personer dom nu kan skicka. Visst, storlek och längd kvittar ifall man vet hur man gör. Men ifall hon någonsin har drivit in en skuld så måste hon ha haft 5 killar bakom sig som gör själva jobbet åt henne, hon bara står och "förhandlar".

Nä, jag tror inte mycket på vad hon säger. Väldigt mycket "öhh och så...öhh.." när hon interjuvas av tv4. Ifall hon någonsin har haft ett namn inom HA så kan jag fråga en god vän till mig som faktiskt har vart gammal indrivare till HA. Blir intressant att se hans reaktion till denna bok.

Samma här, ska messa en polare hos Red and white å ställa en fråga eller tre om mytomanen, som har har förstått det är sånt här skitsnack absolut inte uppskattat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in