Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zundin
Jag säger som någon innan sade. Börja använd iWork, kommer underlätta något enormt för dig.

Yes!

Det är tanken att jag kommer att använda Iwork. Måste då köpa Keynotes (presentationsprogram). Page programmet har jag. Sedan är det "Numbers" (motsvarande Excel) jag måste köpa men det är värt det antar jag...

Frågan är om det går att konvertera dessa till Word, Excel, Powerpoint samt PDF då jag ibland på mitt arbete sitter framför en PC dator...
Citera
2013-01-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Yes!

Det är tanken att jag kommer att använda Iwork. Måste då köpa Keynotes (presentationsprogram). Page programmet har jag. Sedan är det "Numbers" (motsvarande Excel) jag måste köpa men det är värt det antar jag...

Frågan är om det går att konvertera dessa till Word, Excel, Powerpoint samt PDF då jag ibland på mitt arbete sitter framför en PC dator...

Inga problem.
Citera
2013-01-06, 23:02
Medlem
Everclear88s avatar
Citat:

Mitt arbete består av följande:

- Skriva skrivfiler i Word (i vissa fall p.g.a.) konvertera dessa till PDF
- Göra snygga Powerpointpresentationer och hålla föredrag...
- Excelfiler - planering av olika teman/projekt

Mitt råd: skaffa en PC och ett USB-minne

Eller gå över till iWorks som sagt
Citera
2013-01-06, 23:21
Medlem
Vill bara instämma i iWork-kören, det äger, och är sjukt sweet tillsammans med iPad.

Enda problemet jag har är att man ibland handlar i situationer där uppdragsgivare etc. vill ha saker i wordformat. Då måste man trycka på export och spara som Wordfil.

Asjobbigt, jag vet.
Citera
2013-01-06, 23:28
Medlem
FonziEEs avatar
Citat:
Yes!

Upptäckte till min förvåning att numbers inte klarar av matrisberäkningar eller rättare sagt, det är mycket smidigare i excel.
Citera
2013-01-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Everclear88
Mitt råd: skaffa en PC och ett USB-minne

Eller gå över till iWorks som sagt

Har redan två bärbara PC datorer som typ 10 USB minnen...

Går nog hellre över till iWorks i så fall...
Citera
2013-01-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Vill bara instämma i iWork-kören, det äger, och är sjukt sweet tillsammans med iPad.

Enda problemet jag har är att man ibland handlar i situationer där uppdragsgivare etc. vill ha saker i wordformat. Då måste man trycka på export och spara som Wordfil.

Asjobbigt, jag vet.

"Export" och därefter "spara som Wordfil"... Låter inte alls asjobbigt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in