2005-04-29, 18:31
Medlem
Arsedestroyers avatar
Vad blir: Scarred but not beaten?
Ärrad men inte slagen vill jag få det till, men nu så har jag funderat ett tag och blivit osäker...

Tack på förhand.
Citera
2005-04-29, 18:33
Medlem
exerds avatar
Så skulle nog jag också översätta det men jag är inte 100.
Citera
2005-04-29, 18:43
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsedestroyer
Vad blir: Scarred but not beaten?
Ärrad men inte slagen vill jag få det till, men nu så har jag funderat ett tag och blivit osäker...

Tack på förhand.

Tror du har ett R för mycket i scarred.
Med ett r betyder det Skrämd men inte besegrad. Typ?
Citera
2005-04-29, 18:50
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Tror du har ett R för mycket i scarred.
Med ett r betyder det Skrämd men inte besegrad. Typ?

Tack för dom snabba svaren

Det är just det jag blir osäker på som du nämner, jag vill har det till "Ärrad men inte slagen / besegrad".
Jag har kollat på olika översättningssidor osv men dom flesta vill ha det till "scared" dvs skrämd, men det måste ju ffs finnas ett engelskt ord för "ärrad" ocg jag tror att det är scarred, men ju mer jag funderar så dessto mer förvirrad och osäker blir jag hahaha (fast det kanske beror på ölen jag drack när jag badade precis.. hehe).
Citera
2005-04-29, 19:03
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Det är just det jag blir osäker på som du nämner, jag vill har det till "Ärrad men inte slagen / besegrad".
Jag har kollat på olika översättningssidor osv men dom flesta vill ha det till "scared" dvs skrämd, men det måste ju ffs finnas ett engelskt ord för "ärrad" ocg jag tror att det är scarred, men ju mer jag funderar så dessto mer förvirrad och osäker blir jag hahaha (fast det kanske beror på ölen jag drack när jag badade precis.. hehe).
Jo scarred (med två r) betyder ungefär ärrad, skadad, skuren. Det är nog det din mening betyder.
Citera
2005-04-29, 19:13
Medlem
TrialByErrors avatar
Det ska vara scarred, but not beaten.
Det innebär att du har haft en upplevelse som har lämnat spår men den bröt inte ner dig. Du har alltså gått starkare ur upplevelsen.
Alternativt kan detta användas för andra saker också, exempelvis kan jag säga att slagskeppet gick ur striden ärrad men obesegrad.
Citera
2005-04-30, 00:15
Medlem
Enders avatar
Om man använder google som en enkel corpus får man följande resultat:
"scarred but not beaten" - 38 träffar
"scared but not beaten" - 4 träffar
Citera
2005-04-30, 15:10
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Det ska vara scarred, but not beaten.
Det innebär att du har haft en upplevelse som har lämnat spår men den bröt inte ner dig. Du har alltså gått starkare ur upplevelsen.
Alternativt kan detta användas för andra saker också, exempelvis kan jag säga att slagskeppet gick ur striden ärrad men obesegrad.

Kanon, det är exakt den innebörden jag vill förmedla.
Jag vart bara så j**** osäker på stavningen efter ett tag.

Jag är 36 år och har levt ett "hårt" liv och jag tycker att den meningen sammanfattar mitt liv och person bra.
Jag har lite plats kvar på magen att tatuera och den texten skulle bli perfekt, det återstår bara att se vad sammanboende-problemet tycker .
Jag har fått meningen från mitt favoritband "Rose Tattoo".

Tack alla för hjälpen, jag har gjort några "gangstergaddningar" på fyllan i England på 80-talet som vart felstavade och jag tänkte att det var lika bra att göra en ordentlig research denna gång hahaha.
Citera
2005-04-30, 16:02
Medlem
scitors avatar
Mycket OT

Citat:
Tack alla för hjälpen, jag har gjort några "gangstergaddningar" på fyllan i England på 80-talet som vart felstavade och jag tänkte att det var lika bra att göra en ordentlig research denna gång hahaha.

Det var ju nån stackare som av okänd anledning ville tatuera in Beckham och nr 10 (eller vad han nu har) på ryggen... Tyvärr blev det "Beckam" eller något annat trevligt.
Citera
2005-04-30, 16:05
Medlem
Russinkungens avatar
Betyder väl typ att det som inte dödar härdar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in