2013-01-04, 17:15
Medlem
ozyrecons avatar
jag såg två civila SUVAR som körde väldigt fort runt 12-tiden idag ute vid solna.
nationella insatsstyrkan har väl sina lokaler där ute?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det är oftast bara vissa trafikbilar och möjligtvis vissa Säpobilar som har så stora motorer. Vanliga patrullbilar ligger runt 200 hk.
Dessutom är det inte bara motorns storlek som avgör hur utgången blir.

Man får gå till utländsk media om man vill hänga med. Ekstrablaet skriver att tillståndet för den skjutna är "meget kritiskt".
Citera
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Snubben var ju död redan. Han dog direkt när han fick skottet i pannan då man omöjligt överlever en sån träff.

Utan att veta exakt hur mannen är träffad så kan jag säga att det inte är omöjligt att man överlever skottskador mot huvudet.
Dessutom avtar anslagsenergin ganska avsevärt när det handlar om pistoler avfyrade på större avstånd (vilket det dock inte verkar röra sig om i det här fallet).

Med det sagt så tror jag han är död.
Citera
2013-01-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Det har med demokrati att göra, jo. Mänskliga rättigheter och alla sådana floskler.
Det är en synnerligen omogen inställning att anse att rätten till vård ska fråntas kriminella.
Deras kriminella handlingar och deras rätt till vård har över huvudtaget ingenting med varandra att göra.

Dessutom ligger det i utredningsarbetets intresse att vederbörande överlever.
Så väx upp lite är du snäll.

Nej, men om sjukhuset får in två svåra skador (ex trafikolycka och skottskadad rånare) så tar man nog helst trafikolyckan först. Helt i sin ordning.
Citera
Medlem
Angående byxorna så kan jag säga att det inte är helt ovsnligt att även killar från span har på sig snickarbyxor.
Citera
Medlem
hsebbes avatar
Efter sett fler bilder på bilen är jag helt övertygad om att det är en S6.

Här ser man S märket ner till vänster på grillen.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16019870/411/normal/212be6d87619d/zcE.jpg
Citera
Medlem
airell8s avatar
Är Salem fortfarande avspärrat? Några spekulationer i varifrån gm kommer samt etnicitet?

Känns otroligt dåligt genomfört och oproffsigt. Hade tippat på balter
Citera
Medlem
Finns det uppgifter att rånarna avlossade något skott? Jag har inte sett något på filmerna.
Citera
Medlem
Public Enemys avatar
Troligtvis har polisen siktat centralt i kroppen vilket man gör för att maximera sannolikheten för att träffa. Men som de flesta pistolskyttar känner till, är det inte så lätt med precisionsskytte, och speciellt inte i en skarp situation på det avståndet, så att sikta på huvudet verkar vara en dålig ide.
Näe, det är nog mest en slump att inte skottet satt i magen istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addoholic
Det som talar emot S6 är att det ser ut som små fälgar, och jag antar att S6 har ganska feta bromsskivor som kräver rätt stora fälgar. Kan dock kanske vara så att den har 17" och att det är minimikravet. Dessutom har flyktbilen svarta takräcken, tror S6 har silverfärgade men det kanske var option då när det begav sig.

Tror vi kan släppa Rs6 helt faktiskt, tror inte de gjordes i den färgen. De som gjordes silverfärgade är mer blå-silver. Det med listerna har du rätt i..

Svart takreling ger svarta lister runt alla sidofönster och svart grill. Ingen kroms-list i grillen. Blackline eller vad de hette. Eller samma paket i silver.
Senast redigerad av poiqwen 2013-01-04 kl. 17:18.
Citera
2013-01-04, 17:17
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Finns det uppgifter att rånarna avlossade något skott? Jag har inte sett något på filmerna.

Inga bekräftade uppgifter, nej. Den döde ska enbart ha höjt vapnet.
Citera
2013-01-04, 17:17
Medlem
faxtals avatar
Ja han är död!

källa SVT:

http://www.svt.se/svttext/web/pages/115.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto