2013-01-04, 15:25
Medlem
MeineMeinungs avatar
För er som inte gillar aftonbladet: http://www.liveleak.com/view?i=2a4_1357304967
Citera
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
fick dom med sig nått?

Två inlägg ovanför ditt..

Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av husvagnen64
En död människa är väl inget att fira!!
Bra att polisen ingrep och stoppade rånet vi får hoppas att det var korrekt skjutet och olyckligt nu.
Som du märker tycker jag det. Jag mår bra inombords av sådana här nyheter, en kriminell parasit som inte hör hemma bland levande. Du får naturligtvis känna på ett annat sätt men du kan väl inte vara så dum att du tror att jag tänker tycka som du.
Citera
Medlem
Btw står inte att han avled av skotten, kan lika gärna vara när hans schyssta polare kastade ut honom ur bilen och backade på honom.
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewakka35
Men om han hade hamnat i förhör så lär han ju inte snacka eftersom att bytet ligger ute och väntas på att delas upp så fort som han släpps ur fängelset.

Det är förvisso sant att det inte finns några garantier för att en gärningsman pratar om man fångar denne levande men det finns alltid en möjlighet till det vilket ej är fallet om personen dör vilket verkar vara fallet här.
Citera
Medlem
Mohammedpoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nespresso
Hörde inte så mycket mer från polisradion, borde komma upp snart på polisens hemsida/nyhetssidor.

Det är en guldsmed som blir rånad.
Hur kan du lyssna på polisradio när de har krypteratsystem, RAKEL?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Kustbevakningen?

Det här planet är litet, mörkt i färgen och ser ut som nån blå "markering" på sidan... ? Flyger fortarande runt centrum
Citera
2013-01-04, 15:26
Medlem
airell8s avatar
Enligt vittne öppnade polis eld först. Vittnet säger AK47 men det skulle väl de flesta säga som inte kan något om vapen?
Citera
Medlem
-FlaskBack-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FlaskBack-
Det är polisen som skjuter i alla tre videoklipp. Ca 3 + 6 skott om jag räknat rätt.
Rånaren är redan skjuten i början av klippen.

Citat:
Ursprungligen postat av Aey3Phah
Ah ok, så det är inte säkert att rånarna skjöt alls då utan kan teoretiskt ha pekat mot polisen i avskäckande syfte (vilket givetvis ändå berättigar verkanseld från polisen)

Är bara intresserad.
Enligt ett ögonvittne(osäker källa) så sköt (döda)rånaren 3-5 skott i okänd riktning, var nått snack om åt samma håll som en kyrka.
Eftersom att videoklippen börjar efter eller precis när rånaren blir skjuten är det omöjligt för oss att avgöra om han sköt något innan poliserna knäppte honom.
Senast redigerad av -FlaskBack- 2013-01-04 kl. 15:36.
Citera
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Med tanke på val av objekt att råna och hur klantigt utfört det var så tror jag att vi kan stryka "yrkeskriminella" och sikta in oss på "småbus".

Är det bara jag som tycker att den skjutna gm ser lite mörk ut i håret? Folk snackar blond

Det kan ju möjligen finnas andra motiv bakom rånet än att komma över lite smycken från guldsmedsaffären.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Nu slipper vi stora framtida kostnader för den jäveln. Det var dock synd att polisens bästa möjlighet till att klara upp brottet försvann i och med mannens död.

vi vet inget om bakgrunden till det här...eller om individen som dött
polis är satt till att hålla ordning inte att vara primitiv som du

det tycks vara tränad polis som ingriper och då är oddsen goda för
att det skett proffsigt
Citera
Medlem
Oljas avatar
http://www.facebook.com/polisen.sodertalje?fref=ts
Där kan ni berömma polismannens insats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera