Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-06, 19:07
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Bakar du den croissanten själv?
Nej. Förr köpte jag ICA´s halvbakta men efter dom slutat med dessa blir det Lidl´s som värms en stund.
Citera
2013-01-06, 19:21
Medlem
liljenstars avatar
På lasagnerian i Göteborg (har förutom lasagne även bl a frukost) finns det en skylt med de olika frukostalternativen. Längst upp står det "Italiensk frukost: Enkel espresso + 1 Marlboro light"
Citera
2013-01-07, 00:54
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Inga problem vi har alla våra brain farts

Puss på dig. Gillar såna som du. Live and forgive.
Citera
2016-08-24, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Är inte croissanter franska?

Min helgfrulle brukar bestå av varm croissant med ost och skinka, lite scrambled egg samt juice till det, sen mår jag som en prinz ända fram till lunch.

Den italienska version av croissant kallas för cornetto.
Citera
2016-08-24, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Diskussionsunderlag? tja... kallas väl en continental, kan vara så så att dom käkar sent eller som jag inte gillar frukost.

Men gå åt andra hållet och smäll till med en american... kika mer här http://americanbreakfasttime.blogspot.se/

Reste med en kille som var tvungen att sätta i sig nåt sånt på morgonen. Jag tog en juice...

Den var inget vidare. Själv föredrar jag en stadig engelsk frukost även om jag mest värmer upp rester från gårdagen. Vi har alla våra egna rutiner...
Citera
2016-08-24, 19:14
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Cornetto är vad en croissant brukar kallas i Italien.

Som sagt...
Citera
2016-08-24, 23:04
Medlem
Inför t.ex. cykel- och skidlopp i Italien så brukar många boenden erbjuda en förstärkt frukost. Vanligtvis innebär detta Ragù Bolognese.
Citera
2016-08-25, 04:04
Bannlyst
Jag håller med! Rent allmänt och rent specifikt italienska tjejer som inte ens vet hur man gör mat.

Man måste komma ihåg att dom är väldigt utseendefixerade i Italien, och inte så stor-mammig som serverar enorma lasagna. Det är faktiskt helt tvärt om.

Dagens italienskor är ofta taniga, till gränsen anorektiska!

Det är lite synd att se. Den här sinnebilden dom vill ha om mamman i centrum av familjen som samlar familjen och hela tjocka maffiasläkten till bords, finns inte längre.

Om den någonsin funnits?

Därmed inget ont om italiensk mat! Men jag stör mig ibland av deras töntiga sätt. Kärnfamiljen är död! Och den katolska kyrkan... jaja .. gå dit och bekänn era synder...

Det är min verklighetsbild.
Senast redigerad av Pungludd 2016-08-25 kl. 04:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in