2016-05-26, 08:56
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Tack så mycket!

Nej jag vill faktiskt inte göra kokbok. Skitmycket jobb och för lite pengar att tjäna. Det är i princip bara Morberg som tjänar pengar på kokböcker i det här landet.
Vem har sagt du har något att säga till om detta???
Lägg ner sådana vanföreställningar nu och iväg och sparka Mobergröv.

Citera
2016-05-27, 08:53
Medlem
Jag tycker sidfläsk är lite bortglömt. En alldeles suverän köttdetalj som är sjukt billig och smakar grymt. Balansen mellan fett och kött gör den alldeles utmärkt att grilla också.

För övrigt brukar City Gross ha färskt sidfläsk för en jävligt rimlig slant.

Här en bild på några mackor jag gjorde. Båda med grillat sidfläsk men hälften med en tonfiskröra och andra hälften med ananassalsa. Sjukt gott.

http://taffel.se/sites/default/files/styles/large/public/receptbild/img_0418.jpg?itok=FPZ2zYik
Citera
2016-05-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vem har sagt du har något att säga till om detta???
Lägg ner sådana vanföreställningar nu och iväg och sparka Mobergröv.

Hehe, nej fy fan. Har en fru som skriver lärobok och det räcker nog fan med en författare i familjen som aldrig kommer tjäna in sitt jobb :-)
Citera
2016-05-28, 14:10
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Hehe, nej fy fan. Har en fru som skriver lärobok och det räcker nog fan med en författare i familjen som aldrig kommer tjäna in sitt jobb :-)
Kom inte och säg att jag inte försökte i alla fall.
Dock lite tråkigt då du har mer talang och insikt om matlagning i din lillfingernagel än många av dessa kokboksproducenter imho.

Men det är svårt att bortse från den ekonomiska aspekten, det inser jag.
Citera
2016-05-28, 17:17
Medlem
Bbobis avatar
Varma mackor! Grillar några till i micron just nu. Jävla gott.

http://i.imgur.com/nufFR0Y.jpg
Citera
2016-05-28, 18:05
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Varma mackor! Grillar några till i micron just nu. Jävla gott.

http://i.imgur.com/nufFR0Y.jpg

Såg avancerat ut, köttfärs, ost och majs tycker jag mig se. Mycket trevligt med varma mackor - man kan göra vad man vill med dom nästan. Köpte en mikro i Thailand bara för att kunna göra dom snabbt.

Men ugn är bättre i mitt tycke, det ides jag inte köpa dock. Dina ser inte mikrade ut, ser ut som om dom varit i ugnen.
Citera
2016-05-28, 18:11
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Såg avancerat ut, köttfärs, ost och majs tycker jag mig se. Mycket trevligt med varma mackor - man kan göra vad man vill med dom nästan. Köpte en mikro i Thailand bara för att kunna göra dom snabbt.

Men ugn är bättre i mitt tycke, det ides jag inte köpa dock. Dina ser inte mikrade ut, ser ut som om dom varit i ugnen.

Grill i micron serru. Men är bara på baksidan i micron i kombination med snurrande platta så blir inte som att grilla i ugn heller. Därför osten bara är bränd i mitten. Gott för det.

Men jo, tacofärs, majs, rödlök, vitlök och lite chili stekte jag upp och la på mackorna toppade med cheddar. Saltgurka, fefferoni, gräddfil till.
Senast redigerad av Bbobi 2016-05-28 kl. 18:18.
Citera
2016-05-29, 17:40
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Jag tycker sidfläsk är lite bortglömt. En alldeles suverän köttdetalj som är sjukt billig och smakar grymt. Balansen mellan fett och kött gör den alldeles utmärkt att grilla också.

För övrigt brukar City Gross ha färskt sidfläsk för en jävligt rimlig slant.

Här en bild på några mackor jag gjorde. Båda med grillat sidfläsk men hälften med en tonfiskröra och andra hälften med ananassalsa. Sjukt gott.

http://taffel.se/sites/default/files/styles/large/public/receptbild/img_0418.jpg?itok=FPZ2zYik

De ser riktigt läckra ut. Miljön ser också härlig ut.
Citera
2016-05-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
De ser riktigt läckra ut. Miljön ser också härlig ut.

Tack så mycket. Det där är tamefan den enda miljön jag vill vara i
Citera
2016-05-29, 19:59
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Tack så mycket. Det där är tamefan den enda miljön jag vill vara i
Prövade förresten dina rökta musslor igår, jävlar vad gött det blev. Körde visserligen med grönmusslor men resultatet blev grymt ändå. Rökte med två vedträn björk så dimman låg tjock över förorten.
Citera
2016-05-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Prövade förresten dina rökta musslor igår, jävlar vad gött det blev. Körde visserligen med grönmusslor men resultatet blev grymt ändå. Rökte med två vedträn björk så dimman låg tjock över förorten.

Jag hade ju också grönmusslor? Det är supersmidigt att ha hemma.

Kul som fan att det blev bra
Citera
2016-05-29, 20:07
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jag hade ju också grönmusslor? Det är supersmidigt att ha hemma.

Kul som fan att det blev bra
Ja, riktigt skoj, hade för mig att du körde blåmusslor. Jag brukar köra oekologiska jätteräkor frysta från lokala asiaten som man skär en skåra i och kör i vitlökssmör och lite brödsmulor rökta annars men nu har jag en helt ny förrätt att dra när man väntar på att kolen skall bli perfekta för grillning. Stort tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in