2026-06-25, 21:31
  #19069
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Ah gammal go klassiker. Smakar alltid!

https://imgur.com/a/Z8tyooV

Finska köttfärsbiffar med Koskenlaskija, mycket lyckat!

Extra stark nudelsoppa, också väldigt god. Men den gav både mig och brorsan en mindre toalettmaraton senare. 😅
Det var som fanken - färsbiffar fyllda med Koskenlaskija. Aldrig hört talas om 😜, men säkert gott. Kom du på det själv eller är det ett vedertaget recept?
Finns ju 2 varianter av Kosken också. Valde du den röda eller den starkare svarta?

Extra stark nudelsoppa 🤭. En finnes mage klarar knappt stark 😂

Här blev det finsk hemlagad pizza med chilipimento-oliver (utan marathon) och marinerad kronärtskocka.
Vad är det finska?


https://imgur.com/a/jt2vSoG
Citera
2026-06-25, 21:38
  #19070
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det var som fanken - färsbiffar fyllda med Koskenlaskija. Aldrig hört talas om 😜, men säkert gott. Kom du på det själv eller är det ett vedertaget recept?
Finns ju 2 varianter av Kosken också. Valde du den röda eller den starkare svarta?

Extra stark nudelsoppa 🤭. En finnes mage klarar knappt stark 😂

Här blev det finsk hemlagad pizza med chilipimento-oliver (utan marathon) och marinerad kronärtskocka.
Vad är det finska?


https://imgur.com/a/jt2vSoG

Smaksig pizza där!

Det var faktiskt svarta Koskenlaskija som jag och brorsan körde med 😄 Om den är klassiskt finsk vet jag inte riktigt, men bara för ostens skull så får den ändå godkänt tycker jag 😉
Citera
2026-06-25, 21:52
  #19071
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Smaksig pizza där!

Det var faktiskt svarta Koskenlaskija som jag och brorsan körde med 😄 Om den är klassiskt finsk vet jag inte riktigt, men bara för ostens skull så får den ändå godkänt tycker jag 😉
Jamen då var det lite krämigt drag i färsen där 👌🏻💫. Låter gott!
Appropå ost - jag har ju förälskat mig helt i Wrångebäcksost 😍. Gott bara sådär, men vore kul att testa i nåt recept också. Än så länge bara kört sås på den (riktigt gott!) och självfallet till kex på kvällen 😛, men men....ni som läser detta: kom gärna med förslag på recept med Wrångebäck
Citera
2026-06-26, 16:42
  #19072
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jamen då var det lite krämigt drag i färsen där 👌🏻💫. Låter gott!
Appropå ost - jag har ju förälskat mig helt i Wrångebäcksost 😍. Gott bara sådär, men vore kul att testa i nåt recept också. Än så länge bara kört sås på den (riktigt gott!) och självfallet till kex på kvällen 😛, men men....ni som läser detta: kom gärna med förslag på recept med Wrångebäck

Aldrig smakat Wrångebäckost, är inte dessa hutlöst dyra?

Här blev det grillad picanha med polsk saltgurka, samt Tuc-kex med smör och Koskenlaskija

https://imgur.com/a/63ll2TU
__________________
Senast redigerad av East.Clintfood 2026-06-26 kl. 16:44.
Citera
2026-06-26, 20:59
  #19073
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Aldrig smakat Wrångebäckost, är inte dessa hutlöst dyra?

Här blev det grillad picanha med polsk saltgurka, samt Tuc-kex med smör och Koskenlaskija

https://imgur.com/a/63ll2TU
Allt är väl relativt, men Wrångebäck räknas ju inte till dom billigaste ostarna direkt 😏. Men så är det väl med allt här i livet - smakar det, så kostar det...

Snygg Picanha där! Aldrig ätit det men har läst att den är god med chimichurri.

Här blev det 🇮🇩 kycklinggryta med grillad kyckling, vitlök, sambal och mango chutney:
https://imgur.com/a/XcBDKMx
https://imgur.com/a/Ef1uLBI

Man kan ju undra om jag någonsin kommer ruttna på asiatisk mat 😜

Trevlig helg på alla man☀️😎💦!
Citera
Igår, 19:20
  #19074
Medlem
Mangelinas avatar
Vilken fantastisk sommardag idag ☀️, om än aningen för varmt 😏

Här blev det latmansmat i värmen - rostbiff med potatissallad:
https://imgur.com/a/trXDoHB

Men jag måste ge Rydbergs en rejäl 👞💥 för sjukt geggig "delikatess"-potatissallad. Påstås vara 66% potatis men man fick ju fiska med lupp! Skulle tippa max 40% potatis. Vem fan vill ha det så?!?!? Snacka om pengar i sjön att betala för sjuka mängder gegg som bara slängs. Så var det inte förr. Man ska ju inte behöva fylla på med egen potatis. SKÄMS Rydbergs!!!

Och så hyllningar till Myllymäki för hans fantastiskt goda tillbehör: sparris med svarta oliver, kalvfond och parmesan. Får en supergod grillatsmak utan att vara grillad 😜:
https://imgur.com/a/1dt0g44
Citera
Idag, 14:28
  #19075
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Det blev lite grillat samt enkel khao pad gai:

https://imgur.com/a/0IyqJur

Grillat är ju så fantastiskt gott!
Citera
Idag, 14:31
  #19076
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Ah gammal go klassiker. Smakar alltid!

https://imgur.com/a/Z8tyooV

Finska köttfärsbiffar med Koskenlaskija, mycket lyckat!

Extra stark nudelsoppa, också väldigt god. Men den gav både mig och brorsan en mindre toalettmaraton senare. 😅

Finska köttfärsbiffar låter gott! Vad är det i dessa?
Starkt nudelsoppa låter härligt! Vad är det för gott i den?
Citera
Idag, 14:33
  #19077
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Allt är väl relativt, men Wrångebäck räknas ju inte till dom billigaste ostarna direkt 😏. Men så är det väl med allt här i livet - smakar det, så kostar det...

Snygg Picanha där! Aldrig ätit det men har läst att den är god med chimichurri.

Här blev det 🇮🇩 kycklinggryta med grillad kyckling, vitlök, sambal och mango chutney:
https://imgur.com/a/XcBDKMx
https://imgur.com/a/Ef1uLBI

Man kan ju undra om jag någonsin kommer ruttna på asiatisk mat 😜

Trevlig helg på alla man☀️😎💦!

Den såg fantastiskt god ut! Mums så gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in