2013-01-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastey

Att parallella samhällen byggs upp är negativt i sig. Har svårt att tro att de någon gång skulle ha en positiv inverkan. Det ser ju inte allt för ljust ut.
Jag tvivlar på att parallella samhällen kan ha en positiv inverkan. Nämn ett sånt samhälle som byggts upp och gett en positiv effekt.

Svenskarna som utvandrade i Amerika skapade oerhört mycket eget i en tillbörjan ganska så segregerad tillvaro. De skapade allt från industrier till kyrkor, sjukhus och skolor, men detta ledde inte till ett permanent segregerat liv eller en negativ utveckling för dem. Än idag finns tydligen många av dessa "svenska" institutioner vid liv i Amerika (men där uppfattas de som en naturlig del av Amerika).
http://hd.se/resor/2010/02/23/blagul-resa-genom-minnesota/
Citera
2013-01-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Absolut, så länge vanliga hederliga medborgare undanhålls sanningen kring den misslyckade invandrings- och integrationspolitiken, samtidigt som ryktena i länder som Syrien, Somalia, Afghanistan etc går kring hur enkelt det är att lura det svenska systemet så kommer invandringen hit att öka lavinartat. Det kan ju du glädja dig åt!

Vad innebär "sanningen"?

Citat:

Vet du inget om det Muslimska Brödraskapet? De vill islamisterna hela Europa och kommer att lyckas, genom våra egna demokratiska metoder, om inte den naiva, galna, massinvandringen stoppas.

källa på det?
Citera
2013-01-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guliver
Vad innebär "sanningen"?

källa på det?

Säkra källor. Varför ifrågasätter du allt? Är det så viktigt för dig att Sverige ska brytas ner?
Citera
2013-01-01, 22:41
Medlem
Citat:
Säkra källor. Varför ifrågasätter du allt? Är det så viktigt för dig att Sverige ska brytas ner?
På vilket sätt skulle Sveriges brytas ned av säg så där 18 000 Syrier/år. Var vänlig och förklara?
Citera
2013-01-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
En så kallad ”rekvisition”, d.v.s. statlig konfiskation av svenska folkets fritidshus är inte omöjligt nu.

Det vore olagligt. men den intressanta frågan är vad skulle det kosta att köpa loss ett par tusen av sådana hus?
Senast redigerad av guliver 2013-01-01 kl. 22:59.
Citera
2013-01-01, 22:45
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle Sveriges brytas ned av säg så där 18 000 Syrier/år. Var vänlig och förklara?

Jag och många med mig anser att vi redan har alltför många problem pga ännu ej integrerade samt ett stort antal mer eller mindre ointegrerbara individer som kommit till Sverige. Redan idag tar Sverige emot många gånger fler flyktingar från alla tänkbara länder i jämförelse med övriga eu-länder. Källa SCB så slipper du fråga om källa igen!!
Citera
2013-01-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Rena mardrömmen fler muslimer, krigspsykotiska såna dessutom. Kan tänka mig att brottsligheten ökar ytterligare med gruppvåldtäkter, rånmord och annat mångkulturmys.

Ja tyvärr pekar all tillgänglig statistik på det. Märkligt nog vågar inte media skriva om detta.
Citera
2013-01-01, 22:50
Medlem
Citat:
Jag och många med mig anser att vi redan har alltför många problem pga ännu ej integrerade samt ett stort antal mer eller mindre ointegrerbara individer som kommit till Sverige. Redan idag tar Sverige emot många gånger fler flyktingar från alla tänkbara länder i jämförelse med övriga eu-länder. Källa SCB så slipper du fråga om källa igen!!

Visa källa på att dessa individer är onintegrerbara

Varför kommer inte dessa individer i arbete?

Vem tjänar mest på att vissa av dessa individer hålls kvar i utanförskap?

Om den politiska viljan fanns skulle man enkelt kunna fixa många av dessa problemen?
Citera
2013-01-01, 22:51
Medlem
hashs avatar
Citat:
Det vore olagligt. men den intressanta frågan r vad skulle det kosta att köpa loss ett par tusen av sådana hus?

Nej, detta är inte olagligt, fullt möjligt för staten att genomföra?

Eller missförstår jag dig?
Staten tar över, that's it.
5kr kanske.
Citera
2013-01-01, 23:02
Medlem
Pasteys avatar
Citat:
Svenskarna som utvandrade i Amerika skapade oerhört mycket eget i en tillbörjan ganska så segregerad tillvaro. De skapade allt från industrier till kyrkor, sjukhus och skolor, men detta ledde inte till ett permanent segregerat liv eller en negativ utveckling för dem. Än idag finns tydligen många av dessa "svenska" institutioner vid liv i Amerika (men där uppfattas de som en naturlig del av Amerika).
http://hd.se/resor/2010/02/23/blagul-resa-genom-minnesota/

En av mångkulturens förespråkare jämför med USA ännu en gång. What a surprise!
De parallella samhällen vi ses byggas upp i Sverige idag skiljer sig lite från Minnesota. Här bebos dessa samhällen av folk från mellanöstern och många gånger utan någon försörjning överhuvudtaget (bortsett från bidrag). I Minnesota däremot flyttade flitiga svenska arbetare, många gånger bönder med en ambition att jobba och bygga upp ett bättre liv.
Citera
2013-01-01, 23:04
Medlem
Citat:
Visa källa på att dessa individer är onintegrerbara

Varför kommer inte dessa individer i arbete?

Vem tjänar mest på att vissa av dessa individer hålls kvar i utanförskap?

Om den politiska viljan fanns skulle man enkelt kunna fixa många av dessa problemen?

1. Det stavas islamism!

2. Det saknas arbeten samt att många vill inte ta de arbeten som finns av olika skäl. Oftast ekonomiska.

3. Individen har i de flesta fall själv valt att leva ett parallellt liv skilt från det som majoriteten (ännu så länge) lever i Sverige.

4. Ja om viljan fanns att också införa vissa motkrav skulle en hel del kunna lösas.

Sluta nu att be om källor för allt. Jag är inte på detta forum för att undervisa dig i de mest basala frågor som rör islamism, flyktingpolitik och samhällsproblemen i Sverige. Det borde ni ta upp istället på era SSU-möten.
Citera
2013-01-01, 23:04
Medlem
Pasteys avatar
Citat:

Massinvandringen bidrar till att Sverige bryts ner. Förklaringen till det har jag redan skrivit till dig i en av mina tidigare inlägg. Strömmen från Syrien bidrar till massinvandringen och vårt samhälles förfall då vi inte längre kan bedriva en välfärd och värna om vårt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in