2013-08-06, 15:09
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Fint att han gav ett snabbt beslut iallafall.

Den här säsongen kan bli riktigt tung

Vad gör Sundlöv nu tro?

Sundlöv borde ha fått indikationer på det här under en längre tid och har förhoppningsvis varit i kontakt med flera agenter under juli och augusti månad. Trist för Brynäs att Lindholm sticker då han nog hade kunnat ta ett stort kliv i år. Även trist för juniorlandslaget då detta troligtvis innebär att han inte kommer kunna ställa upp i JVM. Håller dock fortfarande tummarna för att han lånas ut till Brynäs efter ett par matcher av säsongen.
2013-08-06, 15:11
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Rasmus Bengtsson klar, en intressant spelare.

http://www.skellefteaaik.se/artikel/40286/

Lite oprövad på Elitserienivå, dock. Och USHL känns inte som en liga man utvecklas i. Fast han kanske inte är värvad för a-laget?
2013-08-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Lite oprövad på Elitserienivå, dock. Och USHL känns inte som en liga man utvecklas i. Fast han kanske inte är värvad för a-laget?
Jodå. Gäller att han överraskar för folk lär inte vara så tålmodiga med en till Styrman/Sörensen-värvning när man har dessutom har 3 junisbackar som är på väg att slå sig in i laget...

Transatlanter i elitserien tappade direkt sin status. Har gått från att kunna namnen på alla till att inte ha någon koll alls i år. Hur många är det uppe i nu?
2013-08-06, 15:44
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Transatlanter i elitserien tappade direkt sin status. Har gått från att kunna namnen på alla till att inte ha någon koll alls i år. Hur många är det uppe i nu?

http://www.eliteprospects.com/league_home.php?leagueid=1

*edit*

Den var tydligen inte särskilt uppdaterad.
2013-08-06, 15:48
Medlem
Wittgensteins avatar
Det är 42-43 transatlanter i SHL i skrivande stund. Hinner antagligen ökas på med några stycken innan jag hinner posta.
2013-08-06, 15:58
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det är 42-43 transatlanter i SHL i skrivande stund. Hinner antagligen ökas på med några stycken innan jag hinner posta.

43 fick jag det till när jag räknade genom det snabbt. Då räknade jag med alla dubbelpassare också. Har ökat med typ 10 st sedan fjolåret.
Senast redigerad av siryessir 2013-08-06 kl. 16:00.
2013-08-06, 16:27
Medlem
Jkrokens avatar
Lindholm sa själv att han skulle bestämma sig tidigt så Brynäs kunde hämta in en ersättare om han skulle lämna.

IN MY ASS...
2013-08-06, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Rasmus Bengtsson klar, en intressant spelare.

http://www.skellefteaaik.se/artikel/40286/

Blev inte imponerad av honom under JVM. Såg svag ut. Får väl se om han kan utvecklas hos er. Är han tänkt för a-laget eller blir det tal på utlåning?
2013-08-06, 17:07
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Lindholm sa själv att han skulle bestämma sig tidigt så Brynäs kunde hämta in en ersättare om han skulle lämna.

IN MY ASS...

När han meddelade Brynäs om beskedet, vet varken du eller jag.
2013-08-06, 17:14
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Jodå. Gäller att han överraskar för folk lär inte vara så tålmodiga med en till Styrman/Sörensen-värvning när man har dessutom har 3 junisbackar som är på väg att slå sig in i laget...

Jag är inte så positiv till de här back-värvningarna, 2 orutinerade allsvenska/låg elitserieklass-backar och en fysisk back som har dålig skridsko-åkning.

Som vanligt kommer jag nog att ha fel när säsongen är över i april
2013-08-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Jag är inte så positiv till de här back-värvningarna, 2 orutinerade allsvenska/låg elitserieklass-backar och en fysisk back som har dålig skridsko-åkning.

Som vanligt kommer jag nog att ha fel när säsongen är över i april

Precis, känns ju absolut som att backsidan känns är svag, men man sa exakt samma sak förra säsongen, om jag får gissa så tror jag att Lasse hittar någon transatlantisk back som kommer in lite senare.

Hoppas iallafall!
2013-08-06, 17:29
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
När han meddelade Brynäs om beskedet, vet varken du eller jag.

Det har varit tydligt att Brynäs inte har fått besked tidigare. Enligt Lindholm själv så bestämde han sig i söndags och Brynäs fick reda på det idag.

Detta kan verkligen bli en tung säsong, men med tur också en över förväntan(bra ersättare och Lindholm återvänder). Men hur Sundlöv nu ska hitta en förstacenter, de vettetusan...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in