2012-12-28, 23:36
Medlem
Nr11s avatar
Jag har en Samsung S3a med ett abonemang (kommer ej ihåg namnet) för ca 400-500 i mån hos telenor med fri surf utan övre gräns och undrar ifall detta verkligen stämmer, för vi vet ju att fri inte alltid betyder fri.

Då jag nu sitter och surfar med datorn via mobilen då vårt bredband är borta t.o.m nästa vecka och undrar om surfandet kommer att slå i något tak om inte allt för länge, alt att jag får en saftig faktura i jan.
Citera
2012-12-28, 23:38
Medlem
flashgrenades avatar
Nej den är inte fri den kostar, som du själv sa, 400-500 /månaden
Citera
2012-12-29, 00:04
Medlem
AnCa89s avatar
Jag har 10gb fri surf, överstiger man denna gräns så är det fortfarande fri fast i lägre hastighet.
Citera
2012-12-29, 00:05
Medlem
Polyklorfenols avatar
Jag har fått information i butik att det inte finns något fast tak på datamängd, men att de kan begränsa hastigheten om man kommer upp i orimligt höga mängder, t.ex. om man sitter och tankar film dygnet runt i en månad. Dock kostar det inget. Normalt surfande kan de knappast begränsa hastigheten för.
Citera
2012-12-29, 12:41
Medlem
Telenor har rätt att begränsa din hastigheter efter 15GB eller 100GB eller att ta extra betalt efter du nått en viss datamängd. Detta beror dock helt på vilket abonnemang du har och när du införskaffade det. Så ta reda på det, då kan vi hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in