Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, det finns såklart människor som känner till detta, partistyrelsen inte minst. Däremot är inte uppgifterna offentliga än i alla fall. Man har alltså beslutat sig för att i detta läge inte gå ut med medlemsantal av olika anledningar.

Härligt att det går framåt, funderar själv på medlemskap. Det känns i hjärtat att det är rätt. Vad är det man brukar säga?

Hell seger!
Citera
2013-06-10, 23:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Däremot anser vi inte att negrer, araber eller asiater kan bli svenskar. Det gör nog inte majoriteten av svenskarna heller.

Det fetstilta och understrukna.. herregud människa, hur är det fatt. Tror du på detta själv?

"Majoriteten av svenskarna"?? Snacka om att leva i en förvirrad bubbla. Jag kan ta ur dig den villfarelsen, sannolikt är det max 5000 personer i hela Sverige som anser att negrer, araber eller asiater inte KAN bli svenska. Det krävs mycket, total anpassning, arbetssamhet mm, men de kan det givetvis.
Citera
2013-06-10, 23:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det fetstilta och understrukna.. herregud människa, hur är det fatt. Tror du på detta själv?

"Majoriteten av svenskarna"?? Snacka om att leva i en förvirrad bubbla. Jag kan ta ur dig den villfarelsen, sannolikt är det max 5000 personer i hela Sverige som anser att negrer, araber eller asiater inte KAN bli svenska. Det krävs mycket, total anpassning, arbetssamhet mm, men de kan det givetvis.
Man kan ju fråga sig vem som lever i en bubbla egentligen? Man kanske ska samtala med personer som inte är stockholmshipsters och dylikt?

Tänk på att det finns en äldre generation i landet som levde i ett tryggt och svenskt Sverige innan 68-vänsterns implementering av mångkulturen. Samt alla svenskar som flytt landet när det inte längre gick att känna igen vad det en gång var.

Som sagt åk ut i landet och samtala med riktiga svenskar och inte några "hippa globalister" i storstäderna.
Citera
2013-06-10, 23:38
Medlem
positivitizers avatar
Citat:

Problemet är just dessa bubblor vi lever i.

Om vi syftar på dessa 5000 personer du nämner så ser vi, jag, att dessa folkgrupper som du nämner inte kan bli Svenskar. Däremot kan dom leva som Svenskar, men inte bli Svenskar.

Men leva som Svenskar verkar dom heller inte göra, såg ett par gettoungar som brände upp den Svenska flaggan i en video här på Flashback. Inte särskilt Svenskt.
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-10 kl. 23:43.
Citera
2013-06-10, 23:40
Medlem
Jag har förresten tre frågor till hardcore-SvP'arna här:

(1) Tänk er en idag 50-årig japansk man, som flyttade till Sverige för 25 år sedan, år 1988. Han talar numera flytande svenska och har byggt upp en framgångsrik rörelse här i landet, som sysselsätter många svenskar. Han har även en japansk fru som bor i Sverige även hon och talar perfekt svenska. Ska han repatrieras om SvP får makten? Jag vet att ni pratar om "prioritering" och denne man säkert inte är första prio att skicka hem. Men på mycket lång sikt, får han och hans barn (födda i Sverige) bo kvar i Sverige för alltid, i ett SvP-styrt Sverige?

(2) Kan mannen bli svensk medborgare?

(3) Kan mannens barn, alltså födda i Sverige av två inflyttade japaner, bli svenska medborgare?

Om ni svarar ja på någon av dessa frågor, så innebär det att ni i princip accepterar att Sveriges folk "byts ut", fast på mycket lång sikt. Om ni svarar nej på samtliga, så anser jag att ni är kompletta galningar, men utveckla då ändå gärna.

*** Obs: jag är pursvensk och fallet har inget med mig att göra.
Citera
2013-06-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Man kan ju fråga sig vem som lever i en bubbla egentligen? Man kanske ska samtala med personer som inte är stockholmshipsters och dylikt?

Tänk på att det finns en äldre generation i landet som levde i ett tryggt och svenskt Sverige innan 68-vänsterns implementering av mångkulturen. Samt alla svenskar som flytt landet när det inte längre gick att känna igen vad det en gång var.

Som sagt åk ut i landet och samtala med riktiga svenskar och inte några "hippa globalister" i storstäderna.

Poängen med öppen svenskhet är att markera att det är okej med invandrare som är skötsamma. Ska man döma av hur folk röstar tycker de flesta svenskar att så är fallet. SvP-sympatisörer får gärna tro det beror på massmedias manipulationer, men min uppfattning är att värderingarna hos landets medborgare går mycket djupare än så. Det kräver knappast att man är en hipp storstadsglobalist, av vilka det inte ens finns särskilt många av.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-06-10, 23:54
Medlem
Citat:
(1) Ska han repatrieras om SvP får makten?

Ja

Citat:
Jag vet att ni pratar om "prioritering" och denne man säkert inte är första prio att skicka hem. Men på mycket lång sikt, får han och hans barn (födda i Sverige) bo kvar i Sverige för alltid, i ett SvP-styrt Sverige?

Nej

Citat:
(2) Kan mannen bli svensk medborgare?

Nej. Dock är din fråga efterbliven då du sagt att han kom 1988, och lär redan vara svensk medborgare.

Citat:
(3) Kan mannens barn, alltså födda i Sverige av två inflyttade japaner, bli svenska medborgare?

Nej.

Citat:
Om ni svarar ja på någon av dessa frågor, så innebär det att ni i princip accepterar att Sveriges folk "byts ut", fast på mycket lång sikt
.

Man var tvungen att svara ja på en av dina efterblivna frågor.

Citat:
Om ni svarar nej på samtliga, så anser jag att ni är kompletta galningar, men utveckla då ändå gärna.

Varför då?

Citat:

Tack då vet vi
Senast redigerad av Dr-compakt 2013-06-10 kl. 23:56.
Citera
2013-06-11, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt

Ja

Nej

Nej. Dock är din fråga efterbliven då du sagt att han kom 1988, och lär redan vara svensk medborgare.

Nej.

Man var tvungen att svara ja på en av dina efterbilvna fråor.

Den första frågan, som du svarade Ja på, löd ju egentligen "Men på mycket lång sikt, får han och hans barn (födda i Sverige) bo kvar i Sverige för alltid, i ett SvP-styrt Sverige?". Jag antar att du menar Nej på den frågan.

Så det blev alltså Nej på alltihop. Japanen som kom till Sverige 1988 och driver en produktiv rörelse i här i landet ska alltså repatrieras, och varken han eller hans barn kan någonsin bli svenska medborgare. Då vet jag. Är du medveten om att detta du skriver är väldigt mycket mer extremt än Nazitysklands politik? Där hade japanen till exempel inte skickats tillbaka, och jag är osäker på om inte hans barn faktiskt skulle ha kunnat bli tyska medborgare.
Citera
2013-06-11, 00:01
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:

Haha? Som någon skrev så är det snarare du som lever i en väldigt trång bubbla. Om du hade haft någon som helst kontakt med vanliga svenskar så hade du vetat att i princip ingen svensk någonsin kommer att se negrer, babbar, kineser eller indier som svenskar. Visst, om de får en rak fråga blir svaret: "Ja, det är klart", eftersom de har lärt sig att de ska svara så, men det svenska kollektivet kommer aldrig spontant att se på någon neger eller indier som "svensk". Det finns helt enkelt inte. Svensk är liksom inget man blir, på samma sätt som att man inte kan bli hund eller häst. En svensk är en svensk och en neger är en neger och en somalier en somalier. Svensk är något man föds till; det är en genetisk definition.

Däremot kan givetvis människor ur/från närstående folk bli svenska. Även om de inte kommer att bli hundraprocentiga svenska, så kommer de att ses på och räknas som svenskar. Tyskar, britter (förutom de allra mörkaste; jag tror inte att t ex Rowan Atkinson eller Conleth Hill någonsin skulle ses på som pursvenskar, även om de skulle ses som "mer svenska" än exempelvis saudier), norrmän, litauer, nordvästryssar och andra nordeuropéer kan bli svenskar och är i princip svenskar utan att ens bo här.
Citera
2013-06-11, 00:05
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Haha! Som Varnagel brukar skriva så är väldigt många "Men va? Tycker ni verkligen inte ens att skötsamma invandrare kan bli svenskar?"-snubbar pursvenska sedan åtminstone Gustav Vasas tid. Att man skriver sådär tyder snarare på att man är en assimilerad rasfrämling som gillar sverigedemokrater men skyr riktiga nationalister eftersom vi inte vill ha er här.
Citera
2013-06-11, 00:06
Medlem
Citat:
Den första frågan, som du svarade Ja på, löd ju egentligen "Men på mycket lång sikt, får han och hans barn (födda i Sverige) bo kvar i Sverige för alltid, i ett SvP-styrt Sverige?". Jag antar att du menar Nej på den frågan.

Så det blev alltså Nej på alltihop. Japanen som kom till Sverige 1988 och driver en produktiv rörelse i här i landet ska alltså repatrieras, och varken han eller hans barn kan någonsin bli svenska medborgare. Då vet jag. Är du medveten om att detta du skriver är väldigt mycket mer extremt än Nazitysklands politik? Där hade japanen till exempel inte skickats tillbaka, och jag är osäker på om inte hans barn faktiskt skulle ha kunnat bli tyska medborgare.

Citat:
Medborgare kan endast den bli, som är en del av folket. Del av folket kan bara den vara, som är av tyskt blod, utan hänsyn till religion. Ingen jude kan vara del av folket.

Citat:
Varje vidare invandring av icketyskar ska förhindras. Vi kräver att samtliga icketyskar som sedan 2 augusti 1914 invandrat till Tyskland omgående ska tvingas lämna riket.

http://sv.metapedia.org/wiki/NSDAPs_partiprogram
Citera
2013-06-11, 00:08
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Men va? Läs vad han citerar och därmed svarar på. Hallucinera inte ihop något som inte finns.

Citat:
Jepp, så är det. I ett etniskt homogent Sverige så hade det eventuellt inte varit något större problem att låta någon enstaka rasfrämlingar driva företag i Sverige, betala skatt här och anställa svenska arbetare, så länge rasfrämlingen inte fick skaffa barn med en svenska. Det skulle trots allt bara gynna oss. I dagens samhälle är däremot situationen så långt gången att vi måste ta till extremt drastiska åtgärder. Kosta vad det kosta vill; vi måste säkerställa vårt folks överlevnad och vi kan inte ta hänsyn till enskilda individers känslor. Tyvärr, måhända, men det är så det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in