Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-01-24, 21:55
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ett ohållbart argument att man ska få göra precis vad man vill med sin egen kropp, oavsett hur skadligt det är och samtidigt kräva att samhället ska betala för det. Jag köper helt enkelt inte resonemanget. Olika drogers exakta skadeverkningar kan jag för lite om för att uttala mig om.

Människan har ägnat sig åt mycket dumt i sina dar, därför är det tur att vi utvecklas och blir klokare. Många av drogerna som du vill se legaliserade är ju dessutom kemiskt konstruerade och inte någonting som finns naturligtvis i naturen. Det finns ju hur mycket sjuk skit som helst som leder till att man tappar fingrar, tår, eller blir bindgalen och våldsam. Det finns ju noll egenvärde i att legalisera sådant, oavsett om man använder sig av floskler som "rätten till sin egen kropp" eller inte.

Skulle en drog visa sig vara omöjlig att kontrollera eller ha förödande konsekvenser så kan det givetvis vara på sin plats att reglera/förbjuda drogen. Men jag tycker inte alltid man kan skylla på drogerna då det i stort är samhället som avgör konsekvenserna av drogandet. Det blir helt fel om man tror att drogerna i sig är problemet.

Sen undrar jag om du principiellt är emot alkohol också och att samhället ska få finansiera konsekvenserna för alkoholkonsumtion? Här blir det ett dilemma var man ska dra gränsen då det finns hur mycket som helst som går att missbruka eller ge upphov till skadeverkningar.

Citat:
Så är det förstås. I ett sunt, välmående nationalistiskt Sverige så minskar ju incitamenten för att ta droger och bedöva sig. Helt riktigt.

Japp, och det är ju jättebra. Fortfarande så kan det finnas individer som finner det konstruktiv att berusa sig med diverse droger och detta borde ju vara deras ensak då. Målet bör vara att samhället fungerar i harmoni samt att svenskarna är nöjda så långt det går. Man kan inte gilla allt själv men man ska inte heller fördöma andra människors val såtillvida det inte blir destruktivt för samhället.

När det är harmoni i Sverige så kommer folk troligen inse att växter med berusande effekt inte behöver vara ett problem, i alla fall så hoppas jag det. Så om SvP styr upp Sverige så hoppas jag att de ser över den förlegade moralen, lögnerna och propagandan
Citera
2013-01-24, 22:26
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Människan har ägnat sig åt mycket dumt i sina dar, därför är det tur att vi utvecklas och blir klokare. Många av drogerna som du vill se legaliserade är ju dessutom kemiskt konstruerade och inte någonting som finns naturligtvis i naturen. Det finns ju hur mycket sjuk skit som helst som leder till att man tappar fingrar, tår, eller blir bindgalen och våldsam. Det finns ju noll egenvärde i att legalisera sådant, oavsett om man använder sig av floskler som "rätten till sin egen kropp"

Jag håller med dig i stort, det gör jag med det mesta du skriver här. Skulle rekommendera dig att läsa Aldous Huxley's "Doors of perception" (lär finnas någonstans på internet). Droger medför enbart negativa aspekter för de flesta människor, men för genuint självtänkande och intelligenta individer (exempelvis du, Straybullet) så kan faktiskt psykedeliska droger vara kraftfulla verktyg för att öka förståelsen av sig själv och omvärlden. Huxley förespråkade förbud för människor i allmänhet, men ansåg att exceptionellt intelligenta individer kunde få ut mycket av att utforska sitt medvetande på ovanliga sätt.

Självfallet är detta totalt off-topic i en tråd för Svenskarnas parti. Min syn på lagstiftningen kring detta är att straff för grova narkotikabrott borde vara hårdare än idag. Det finns dock mycket i dagens bristfälliga lagstiftning kring droger som SvP skulle vinna på att förändra. Inte enligt någon ideologisk uppfattning, utan rent pragmatiskt. Till exempel att motarbeta anledningarna till att svenskar behöver använda droger för att orka. När det kommer till polisarbete så bör man förstås gå efter langare istället för brukare, idag fungerar polisarbetet kring detta fullständigt kontraproduktivt. Våldtäktsfall läggs ner till förmån för ungdomar som röker gräs, osv. SvP har MYCKET att vinna på en politik som utgått från verkligheten, inom alla områden man inte redan definierat ståndpunkter inom.
Citera
2013-01-24, 22:48
Medlem
Bassan1703s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Skulle en drog visa sig vara omöjlig att kontrollera eller ha förödande konsekvenser så kan det givetvis vara på sin plats att reglera/förbjuda drogen. Men jag tycker inte alltid man kan skylla på drogerna då det i stort är samhället som avgör konsekvenserna av drogandet. Det blir helt fel om man tror att drogerna i sig är problemet.

Sen undrar jag om du principiellt är emot alkohol också och att samhället ska få finansiera konsekvenserna för alkoholkonsumtion? Här blir det ett dilemma var man ska dra gränsen då det finns hur mycket som helst som går att missbruka eller ge upphov till skadeverkningar.

Japp, och det är ju jättebra. Fortfarande så kan det finnas individer som finner det konstruktiv att berusa sig med diverse droger och detta borde ju vara deras ensak då. Målet bör vara att samhället fungerar i harmoni samt att svenskarna är nöjda så långt det går. Man kan inte gilla allt själv men man ska inte heller fördöma andra människors val såtillvida det inte blir destruktivt för samhället.

När det är harmoni i Sverige så kommer folk troligen inse att växter med berusande effekt inte behöver vara ett problem, i alla fall så hoppas jag det. Så om SvP styr upp Sverige så hoppas jag att de ser över den förlegade moralen, lögnerna och propagandan

Droger och alkohol är skadligt för folket, uppmaningar till att sluta ta dessa saker är enligt mig ett av samhällets högsta prioriteringar, men ej förbjuda tycker jag inte.
Citera
2013-01-24, 23:00
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassan1703
Droger och alkohol är skadligt för folket, uppmaningar till att sluta ta dessa saker är enligt mig ett av samhällets högsta prioriteringar, men ej förbjuda tycker jag inte.

Marijuana är bevisligen bra mot olika typer av muskelsjukdomar, ledgångsreumatism och MS så att det skulle vara skadligt är bara ljug.

Fram till 1950 kunde Cannabis Sativa köpas på svenska apotek men tvingades bort av FN.

Här en bild på en glad sydafrikansk cannabisrökare : http://eurekart.files.wordpress.com/2011/04/die_antwoord_wallpaper_26.jpg

nä skippa skitsnacket om förbud så ska ni se att SvP kommer öka stort bland ungdomen
Citera
2013-01-24, 23:12
Medlem
Bassan1703s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Marijuana är bevisligen bra mot olika typer av muskelsjukdomar, ledgångsreumatism och MS så att det skulle vara skadligt är bara ljug.

Fram till 1950 kunde Cannabis Sativa köpas på svenska apotek men tvingades bort av FN.

Här en bild på en glad sydafrikansk cannabisrökare : http://eurekart.files.wordpress.com/2011/04/die_antwoord_wallpaper_26.jpg

nä skippa skitsnacket om förbud så ska ni se att SvP kommer öka stort bland ungdomen

drogliberaler betackar vi oss för. Det enda jag kan tänka mig ska få vara legaliserat är möjligtvis cannabis för sjuka.
Citera
2013-01-25, 01:03
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Allt beror på hur närstående någon är det svenska folket ur ett genetiskt perspektiv.
Finns det närmare kriterier och hur tycker partiet det skall avgöras rent praktiskt? Någon form genetiska tester? Okulärbesikning?

När det väl avgjorts om någon inte hör hemma i Sverige, vart tänker sig SvP att de skall ta vägen? I många fall är det förstårs inte svårt men många saknar ju alternativt land; antingen då det är okänt eller då alternativet inte kommer att godta en flytt. Vart skall t ex adopterade asiater ta vägen om de inte får stanna?

[Om detta redan debatterats till döds i tråden eller andra trådar där man kan få höra från SvP-folk ber jag om ursäkt och en hänvisning.]
Citera
2013-01-25, 05:20
Medlem
Finns det en debatt planerad i ert schema? Eller har ni svårt att hitta medvilliga motdebattörer?
Citera
2013-01-25, 09:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Okulärbesikning?

I dem allra flesta fallen vet ju folk vem som är svensk och vem som inte är det, det lär inte bli någon jättesvår process om vi lyckas stoppa utvecklingen i tid.

Citat:
Vart skall t ex adopterade asiater ta vägen om de inte får stanna?

Asien?
Citera
2013-01-25, 09:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leningrad.
Eller har ni svårt att hitta medvilliga motdebattörer?

SvP bjöd för inte så längesedan in Vänsterpartiet till en debatt om svenskhet vilket vänsterpartisterna tackade ja till. Efter diverse förhalningar från rödingarnas sida så ställde slutligen V in debatten och det bevisar att PK-iterna helt enkelt inte vågar ta en debatt mot SvP, förlusten står klar på förhand.
Citera
2013-01-25, 09:59
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
I dem allra flesta fallen vet ju folk vem som är svensk och vem som inte är det, det lär inte bli någon jättesvår process om vi lyckas stoppa utvecklingen i tid.
Nej det är ingen konst att klara de uppenbara fallen men nu gällde det gränsfallen, av vilka det finns ett mycket stort antal redan idag. Har denna fråga ens tänkts igenom?
Citat:
Asien?
Och hur får du dit någon som inte vill åka eller som inte har ett land som vill ta emot personen? Vad skall göras med de som helt enkelt inte har något fosterland att repatrieras till? Utan svar på den här sortens frågor är ju alla förslag om repatriering och genetisk gemenskap meningslöst pladder.

Vad skall ske med de "folkhemslösa"? Internering? Bantustanliknande områden? Sterilisering? Avlivning? Bortjagande med olika former av terror? Eller får de stanna kvar och med tiden blandas bort genetiskt?
Citera
2013-01-25, 10:08
Medlem
Sandgathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulelefant
Fast om sd får starkt stöd utan att ha den politik som väljarna tror att de har, så kommer luften gå ur partiet när det går upp för väljarna att de blivit lurade.

Jo absolut, alla partier ljuger, men en sak som SD kommer att göra är att göra allt i sin makt att minska invandringen. Detta är en viktig del i en fungerande politik och i ett fungerande samhälle.
Citera
2013-01-25, 10:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Nej det är ingen konst att klara de uppenbara fallen men nu gällde det gränsfallen, av vilka det finns ett mycket stort antal redan idag. Har denna fråga ens tänkts igenom?

Där får man göra en bedömning från fall till fall, det är knappast gränsfallen som utgör det största problemet i dagens läge.

Citat:
Och hur får du dit någon som inte vill åka

Tvångsutvisningar förekommer även idag.

Citat:
eller som inte har ett land som vill ta emot personen?

Det gör det hela mer komplicerat naturligtvis. Jag kan inte svara på hur exakt en sådan situation kommer hanteras men någon sorts lösning måste man ju nå.

Citat:
Vad skall göras med de som helt enkelt inte har något fosterland att repatrieras till?

Se ovan.

Citat:
Utan svar på den här sortens frågor är ju alla förslag om repatriering och genetisk gemenskap meningslöst pladder.

Vad skall ske med de "folkhemslösa"? Internering? Bantustanliknande områden? Sterilisering? Avlivning? Bortjagande med olika former av terror? Eller får de stanna kvar och med tiden blandas bort genetiskt?

Vi är inga psykopater om du nu har fått för dig det. I alla lägen måste man eftersträva en så human lösning som möjligt. Jag ser dock inte de grupper du refererar till som det största problemet idag.
Senast redigerad av MrSkargard 2013-01-25 kl. 10:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in